Modernizarea școlilor, a cantinelor școlare, îmbunătățirea infrastructurii școlare în zonele rurale – printre obiectivele propuse într-o scrisoare de angajament de Consiliului Național al Elevilor candidaților la funcția de președinte al României

172 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Consiliul Național al Elevilor le propune candidaților la Președinție să semneze o scrisoare de angajament prin care să se asigure că dorințele și drepturile elevilor vor fi respectate. Acestea sunt menționate în 14 puncte în documentul de mai jos.
  • Scrisoarea de angajament vine în contextul alegerilor care vor avea loc pe data de 4 mai 2025 și este adresată candidaților la funcția de președinte al României.

„Prin acest demers, dorim să ne asigurăm că dorințele și drepturile noastre vor fi respectate, promovate și protejate. În acest sens, îi invităm pe candidați să răspundă cu deschidere apelului nostru și să își asume responsabilitatea de a ne sprijini pe parcursul mandatului lor”, scrie Consiliul Național al Elevilor.

Printre cele 14 obiective menționate în scrisoarea de angajament „Educația în fruntea statului”, se află modernizarea școlilor, a cantinelor școlare, îmbunătățirea infrastructurii școlare în zonele rurale sau susținerea unor proiecte și acțiuni menite să scadă abandonul școlar.

Scrisoarea de angajament

Subsemnatul/Subsemnata __________________________________, în calitate de candidat/ă la funcția de Președinte al României, conștient/ă de influența semnificativă pe care o are funcția la care candidez, îmi exprim susținerea față de principiile, obiectivele și solicitările Consiliului Național al Elevilor.


În situația în care voi fi ales/aleasă Președinte, planul meu de țară va conține și obiectivele cuprinse în acest angajament.


În concret, mă angajez să susțin următoarele obiective și deziderate:

  1. Voi garanta transparența în toate demersurile pe care le întreprind și mă voi
    asigura că toți cetățenii vor putea accesa cu ușurință informații de interes public din
    sfera educațională și nu numai, puse la dispoziție de autoritățile responsabile;
  2. Mă voi întâlni periodic cu reprezentanții elevilor pentru a analiza problemele și
    doleanțele reale ale beneficiarilor principali ai educației din România și voi susține demersurile și inițiativele acestora;
  3. Voi demara proiecte și acțiuni menite să scadă abandonul școlar;
  4. Voi milita pentru o educație incluzivă de calitate, iar în cadrul activităților
    educative și culturale derulate de autoritatea publică, voi facilita accesul pentru toți elevii, inclusiv pentru cei cu dizabilități, prin mecanisme și instrumente menite să le asigure participarea. Astfel, voi garanta dotarea tuturor școlilor din România cu
    sisteme de acces (rampe, lifturi, grupuri sanitare dotate corespunzător etc.), care să asigure școlarizarea pentru elevii cu cerințe educaționale speciale
    ;
  5. Mă voi implica în modernizarea și dotarea școlilor din România și voi milita
    pentru o finanțare complementară în concordanță cu nevoile acestora
    ;
  1. Mă voi asigura că internatele și cantinele școlare se modernizează, pentru a
    asigura condiții de trai și alimentație la standarde ridicate pentru elevi
    ;
  2. Voi promova programe de prevenire a sarcinilor nedorite şi a maternităţii timpurii în rândul elevilor, acestea fiind adaptate vârstei şi nivelului de dezvoltare;
  3. Mă voi asigura că Administrația Prezidențială va garanta susținerea elevilor din România prin diferite proiecte și măsuri concrete, cât și susținerea Consiliului Național al Elevilor și a substructurilor sale în misiunea de reprezentare a elevilor din România;
  4. România va atinge media europeană pentru investițiile în educație, prin
    finanțarea corespunzătoare a educației, conform art. 134 din Legea învățământului preuniversitar: „Finanțarea cheltuielilor pentru educație, la nivelul sistemului național de învățământ preuniversitar și superior, cu toate componentele sale, reprezintă, anual, minimum 15% din cheltuielile bugetului general consolidat.”
    ;
  5. Instituții de învățământ preuniversitar, sigure, transparente și care respectă
    drepturile elevilor, care să garanteze formarea unor viitori cetățeni informați cu privire la drepturile și obligațiile lor, pregătiți să ia inițiativa în momentele de
    injustiție;
  6. Îmbunătățirea semnificativă a infrastructurii școlare din zone rurale sau defavorizate, pentru a pregăti unitățile de învățământ preuniversitar pentru noile cerințe impuse de planurile-cadru și de restructurarea educației din România;
  7. Centrarea sistemului educațional pe elevi și nevoile acestora, prin promovarea
    curriculumului la alegerea elevului, a programelor de dezvoltare profesională și a flexibilității educației;
  1. Digitalizarea autentică a sistemului de învățământ prin manuale digitale practice, programă actualizată constant și experiențe interactive care utilizează la capacitate maximă utilitățile tehnologiei moderne;
  1. Susținerea elevilor dezavantajați din România:
    a. Înființarea unor centre regionale specializate pentru mamele minore, unde acestea să poată primi sprijin psihologic, educațional și consiliere profesională, precum și subvenționarea serviciilor de consiliere familială, pentru a oferi sprijin atât lor, cât și familiilor acestora în depășirea provocărilor socio-economice;
    b. Alocarea resurselor dedicate consilierii psihologice și educaționale pentru elevi, prin angajarea unui număr adecvat de consilieri școlari bine formați, care să poată interveni punctual în dezvoltarea comunităților vulnerabile;
    c. Dotarea elevilor cu rechizite și echipamente digitale gratuite, prioritizând zonele rurale, pentru a asigura participarea activă la procesul educațional și pentru a încuraja incluziunea digitală;
    d. Oferirea de resurse suplimentare profesorilor care activează în programele remediale, precum traininguri pentru metode alternative de predare, materiale didactice adaptate nevoilor elevilor și stimulente financiare;
    e. Suplimentarea cuantumului minim pentru bursele școlare ale elevilor defavorizați din punct de vedere socio-economic.
    Drept pentru care valorific aceste puncte ca fiind esențiale unei bune dezvoltări a educației din România și îmi asum un rol de inițiator al demersurilor prevăzute în această scrisoare de angajament
DESCARCĂ Scrisoarea de angajament „Educația în fruntea statului”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO 38 de inspectori școlari generali sunt membri ai PNL și UDMR / Klaus Iohannis, în decembrie 2018, la lansarea România educată: PSD este eminamente politizatorul sistemului educațional – o eroare fundamentală. Toate trebuie făcute în realitate cu bun-simț și cam toți își dau seama care este bunul simț în depolitizare

Din cele 42 de funcții de inspector școlar general din România, 38 sunt deținute acum de membri ai partidelor PNL și UDMR, iar 4 persoane susținute de PNL în funcțiile…
Vezi articolul

Klaus Iohannis, despre urgențele din educație: introducerea unei specializări distincte pentru pregătirea cadrelor didactice și educația antepreșcolară. „Câteva urme de metodică și pedagogie și un nivel redus de practică nu pot substitui o educație direcționată strict către formarea profesorilor”

„Rezultatele PISA reprezintă unul dintre argumentele de netădăduit pentru urgența soluțiilor rapide și temeinice”, a declarat președintele Klaus Iohannis, la conferința la care lansează patru documente de politică publică realizate…
Vezi articolul

DOCUMENT Olimpiadele școlare și toate concursurile, competițiile și activitățile extrașcolare au fost amânate pentru anul școlar 2021-2022. Ordinul a fost semnat de ministrul Educației

Toate olimpiadele școlare și concursurile au fost amânate pentru anul școlar viitor. Ordinul de ministru care prorogă pentru anul școlar 2021-2022 competițiile școlare, activitățile educative, școlare și extrașcolare a fost…
Vezi articolul

VIDEO Noile reguli pentru deschiderea școlilor, anunțate de miniștrii Sănătății și Educației: Sunt două scenarii. După depășirea ratei de infectare de 6/1.000 nu vor mai fi permise nici măcar activitățile remediale, toți elevii trec în online și doar creșele și grădinițele mai funcționează

După depășirea ratei de infectare de șase la mine nu vor mai fi permise nici măcar activitățile remediale, a anunțat ministrul Educației într-o conferință de presă comună cu Ioana Mihăilă,…
Vezi articolul

Directoarea Liceului Callatis din Mangalia unde se aplica “taxa pe xerox”, înlăturată. Inspectorul școlar județean: De mâine școala va avea o altă conducere, va fi organizat un audit

Pentru directoarea Liceului Callatis din Mangalia, Daniela Diaconu, “a încetat detașarea în interesul învățământului, cu aplicabilitate de mâine”, a declarat marți, pentru Edupedu.ro, inspectorul școlar general din Constanța, Sorin Mihai.…
Vezi articolul