Neînvățarea matematicii afectează dezvoltarea cerebrală a adolescenților – studiu

10.112 vizualizări
Foto: Pixabay.com
Lipsa de educaţie matematică afectează negativ dezvoltarea cerebrală şi cognitivă a adolescenţilor, potrivit unui studiu care sugerează că neînvăţarea acestei materii după vârsta de 16 ani poate fi un dezavantaj, relatează EFE, citată de Agerpres.
  • Studiul, publicat de revista PNAS şi la care au participat 133 de elevi cu vârste cuprinse între 14 şi 18 ani, a fost realizat de departamentul de Psihologie Experimentală de la Universitatea Oxford.

Studiul a relevat că elevii care nu învăţau matematica avea o cantitate mai mică a unui aminoacid crucial pentru plasticitatea cerebrală (acidul gamma-aminobutiric – GABA) dintr-o zonă cheie în care intervin multe funcţii cognitive importante, precum raţionamentul, rezolvarea problemelor, memorarea şi învăţarea.

Bazându-se pe cantitatea acestui aminoacid deţinută de fiecare elev, cercetătorii au putut face o deosebire clară între cei care studiau şi cei care nu învăţau matematica, indiferent de capacităţile lor cognitive.

Cantitatea de acid gamma-aminobutiric a prognozat cu succes reuşitele în acest domeniu 19 luni mai târziu, potrivit Universităţii Oxford.

Roi Cohen Kadosh, profesor de neuroştiinţă cognitivă la Oxford a explicat că abilităţile matematice sunt asociate unei serii de avantaje legate de obţinerea unui loc de muncă, de statutul socio-economic, sau de sănătatea mentală şi cea fizică. “Adolescenţa este o perioadă importantă din viaţă asociată unor schimbări cerebrale şi cognitive. Din păcate, a renunţa la matematică la această vârstă poate provoca o breşă între adolescenţii care abandonează această materie şi cei care continuă să o studieze”, a spus el.

Acest studiu, potrivit autorilor, oferă un nou nivel de înţelegere biologică a impactului pe care îl are educaţia în dezvoltarea creierului şi a efectului reciproc între biologie şi educaţie. Însă nu toţi adolescenţii continuă să înveţe matematica, astfel încât trebuie investigate şi posibile alternative, discipline ca logica sau raţionamentul care implică aceeaşi zonă cerebrală.

Foto: Pixabay.com 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Profesorii logopezi și consilieri din Timiș vor face activități online cu copiii, începând de marți. “Lucrăm la starea emoțională. Îi vrem înapoi sănătoși” – inspectorul școlar general Aura Danielescu

Profesorii consilieri și profesorii logopezi din Timiș vor derula săptămâna viitoare activități pentru ca starea emoțională a copiilor “să nu fie afectată major”, în perioada în care grădinițele și școlile…
Vezi articolul

Cei 1.300 de elevi de la Școala 75 din București, care au intrat în online după două zile de cursuri din cauza infectării unei îngrijitoare, vor reveni fizic la școală vineri. Inspectoratul Școlar: Au fost „delegate atribuțiile a două îngrijitoare”

Au fost „delegate atribuțiile a două îngrijitoare” așa că elevii de la Școala Gimnazială Nr. 75 din Capitală vor reveni la cursuri în format fizic de vineri, 17 septembrie, după…
Vezi articolul

Un profesor susține că ar fi fost respins la interviu, în concursul de director la Școala Nana din Călărași, pentru că membri ai comisiei erau “înclinați” să o sprijine pe actuala directoare, care ar rămâne în post deși ar fi picat la proba scrisă / În comisie a fost un consilier inculpat într-un dosar penal alături de directoare

Singurul candidat rămas în concursul pentru funcția de director a școlii din localitatea Nana, județul Călărași, a picat proba de interviu, dar a contestat miercuri rezultatul, semnalând o situație ieșită…
Vezi articolul