Distanțarea fizică nu mai e obligatorie în școlile din Franța din septembrie, acolo unde împiedică revenirea tuturor elevilor în clase. Noi reguli pentru deschiderea școlilor, introduse discret

20.466 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Autoritățile franceze au introdus săptămâna aceasta, păstrând discreția totală, un nou set de reguli care trebuie aplicate în școli, în context pandemic, din momentul în care începe noul an școlar, în septembrie, potrivit Le Figaro. Printre principalele măsuri: distanțarea între elevi „nu mai este obligatorie, atunci când nu este posibilă din punct de vedere fizic sau când nu permite găzduirea tuturor elevilor”.

Sursa citată notează, vineri, că noul protocol de sănătate pentru deschiderea școlilor a fost publicat cu maximă discreție de către Ministerul Educației, în condițiile în care mulți părinți se tem de impactul reluării școlii asupra infectărilor cu noul coronavirus. Protocolul autorităților franceze stabilește ca obiectiv principal relaxarea regulilor, așa încât să nu fie afectată revenirea elevilor la clasă, scrie publicația.

Printre regulile incluse în protocol, menționate de Le Figaro:

  • Distanțarea fizică nu va fi aplicată nici la locurile de joacă sau în alte spații exterioare.
  • Masca este obligatorie pentru elevii de peste 11 ani, în interior și în exterior, „atunci când distanța de 1 metru nu poate fi garantată”.
  • Educatoarele din grădiniță nu sunt obligate să poarte mască. Profesorii de școală primară, colegii și licee trebuie să o poarte, dacă nu se află la o distanță mai mare de un metru de elevi.
  • Este permisă și folosirea obiectelor educative/sportive/jucăriilor, băncilor și spațiilor colective exterioare, atât timp cât ele sunt utilizate de grupuri restrânse (elevii dintr-o singură clasă)
  • Este eliminată și interdicția ca diversele grupuri de elevi (clase, ani) să se amestece, dar trebuie limitată intersectarea acestora, pe cât posibil.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. La astia se poate, numai noi suntem mai catolici… Cazuri punctuale vor fi ..au fost in Germania, vor fi in Franta, pot fi si la noi, dar pe modelul Germaniei spre ex.s-a inchis clasa/ scoala respectiva pentru cateva zile, testeaza oamenii si gata. A avut un profesor cu covid ce nu a intrat cu elevii in contact, dar a intrat cu colegii. Pac, 800 de elevi acasa cateva zile cat sunt testati toti profii. Apoi triaj: care e poditiv concediu, care e ok, inapoi la predat la scoala cu elevii intorsi. Altora le merge mintea, noi dam concedij la parinti 10 ani si oprim scoala, economia, in loc sa testam. Ce sa-i faci, unde nu-i cap…

  2. Pun pariu ca si la noi se va renunta „discret” la orice masuri de siguranta si vom imcepe scoala in conditiile dinainte de pandemie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Nouă decese la un milion de locuitori, asociate Covid-19, în România, un nou record al pandemiei, anunță cercetătorii de la Universitatea Babeș Bolyai Cluj-Napoca / Numărul copiilor și tinerilor infectați a atins și el un record – 2.388 de cazuri pe zi

Numărul deceselor zilnice legate de COVID-19 raportate la un milion de locuitori din România ajunge la un record absolut pe perioada întregii pandemii – 8,99 la un milion de locuitori,…
Vezi articolul

Ministrul Educației: Am pe cap o problemă uriașă, fiindcă tot felul de mișcări în Parlament au introdus tot felul de discipline și teme pe care dacă le-aș adăuga în planul-cadru, copiii ar trebui să stea toată ziua la școală / În propunerea pe care o fac, aceste teme nu vor fi discipline, ci unități de învățare în materii pe care deja le avem

Ministrul Educației a atras atenția că parlamentarii au legiferat de-a lungul timpului introducerea unui număr atât de mare de discipline și teme în școală, încât aplicarea lor ar ține elevii…
Vezi articolul

EXCLUSIV Daniel Funeriu, despre rezultatele PISA 2022: Care e rolul școlii? Să transmită cunoaștere solidă sau soft skills, chestii care servesc în viață? Învățați copiii să discearnă ce este esențial și ce este periferic

„Decizii fundamentale privind educația nu mai există acum în sistem”, în noua legea, spune Daniel Funeriu, în cadrul dezbaterii organizate de Edupedu.ro și World Vision România cu privire la rezultatele…
Vezi articolul