Noul an școlar a început mai bine, la nivel global, decât era de așteptat în contextul răspândirii versiunii Delta – analiză Reuters. Ce se întâmplă în țări cu rată medie, mare și foarte mare de vaccinare

1.210 vizualizări
Foto: © Iakov Filimonov | Dreamstime.com
Școala se desfășoară în condiții bune, în noul an școlar, în multe țări care au redeschis clasele de mai bine de o lună, în pofida temerilor că versiunea Delta a noului coronavirus va afecta predarea față în față, scrie Reuters. Sursa citată scrie că aceste temeri s-au dovedit, până acum, mai degrabă nefondate și notează că nu e limpede cât a cântărit, pentru aceasta, campania de vaccinare, dar exemplele oferite sunt țări și regiuni cu o rată consistentă sau foarte mare a vaccinării.

În mai bine de zece țări cu o rată ridicată a vaccinării din Asia și Europa, precum și SUA, s-a simțit o creștere accentuată a numărului de cazuri în august, când a început școala, dar între timp acest număr a scăzut considerabil, scrie agenția de presă. Aceasta spune că “nu e clar cât au contat pentru aceasta factori sezonieri, pe fondul unei scăderi globale a numărului de cazuri, au care a fost rolul vaccinărilor și al altor măsuri preventive. Experții în sănătate publică spun că vor continua să urmărească dacă apar semnele unei creșteri a numărului de cazuri pe măsură ce se apropie iarna”.

În continuare, Reuters oferă exemplul mai multor țări cu o rată de la medie spre foarte mare a vaccinării împotriva Covid-19. Sunt citați experți care pun informația în context: pe de o parte, copii sunt segmentul de populație cu cel mai mare procent de nevaccinați; pe de altă parte, sfârșitul verii a însemnat finalul sezonului de călătorii, marcat și de un val de testări, dar aceste fenomene sezoniere s-au încheiat, iar vaccinarea, măsurile preventive din școli și scăderea generală a numărului de cazuri în comunitate își spun cuvântul. 

Situația din SUA

În această țară, potrivit unei experte de la University of California – San Francisco Medical School, “transmisia în școli a fost mai ridicată în locuri cu o rată mai redusă a vaccinării în rândul adulților și fără măsuri preventive, dar, în general, școlile au rămas deschise (…) E mai bine decât ne așteptam”. Potrivit Academiei Americane de Științe Pediatrice, numărul de cazuri în rândul copiilor a crescut de aproape șapte ori în august, ajungând la un punct maxim pe 2 septembrie. Dar numai 2% dintre școli s-au închis temporar din cauza unor focare Covid-19, potrivit firmei de cercetare Burbio.

Sunt oferite mai multe exemple:

  • În Kentucky, stat cu o rată foarte scăzută a vaccinării comparativ cu alte state americane (50%), 45 din cele 171 de districte școlare au fost nevoite să se închidă cel puțin o dată de la începutul anului școlar. Cazurile au început să scadă, dar rămân printre cele mai numeroase la nivel național.
  • Un district școlar din Texas a fost nevoit să se închidă timp de o săptămână, după ce peste 10% dintre elevi s-au infectat. Directorul districtului atribuie această situație deciziei guvernatorului texan Greg Abbott de a interzice școlilor să impună purtatul măștii.
  • În California, stat de aproape 9 ori mai mare decât Kentucky, dar care înregistrează o rată considerabil mai mare de vaccinare, ventilează sălile de clasă și solicită purtatul măștii, districtele școlare au raportat doar câteva cazuri în primele săptămâni de școală.
Europa și Asia: Creșteri accentuate ale cazurilor în primele săptămâni, urmate de scădere. Excepții asiatice

În țări precum cele scandinave, Scoția, Germania, Franța, Coreea de Sud, numărul de cazuri scade, în pofida temerilor că varianta Delta va duce la creșterea infecțiilor.

Pe de altă parte, există excepții precum Singapore, unde numărul de cazuri în rândul copiilor a crescut pe parcursul întregii luni septembrie, sau Japonia, unde școlile din Tokyo operează în sistem hibrid.

În Suedia, unde școlile au rămas deschise pe parcursul pandemiei, a crescut numărul de infecții în rândul copiilor după vacanța de vară, dar numărul de cazuri a scăzut, între timp, atât în rândul copiilor, cât și al comunității în general.

În Norvegia, în primele două săptămâni de școală numărul de cazuri a crescut până la un record de 1.785 de cazuri pe zi, înainte să scadă cu 60% săptămâna trecută. Autoritățile se așteaptă ca această scădere să continue până se va atinge un platou minim, care să dureze cel puțin două luni, existând un grad de nesiguranță în privința perioadei de iarnă.

În Marea Britanie, s-a simțit o creștere a numărului de cazuri în școlile care s-au deschis primele, dar fără ca fenomenul să se resimtă în comunitate, potrivit unui expert de la Imperial College London, Neil Ferguson. În Scoția, școlile s-au redeschis la mijlocul lui august și a fost atins un număr record de cazuri în rândul elevilor în primele zile din septembrie, dar de atunci numărul a scăzut constant de la o săptămână la alta. Potrivit unui expert al Universității din Edinburgh, infectările în rândul copiilor au început să crească înainte să înceapă școala, dar a existat transmisie și în mediul educațional. Totuși, spune el, “situațiile cu mai multe cazuri într-o singură clasă nu par să fie dese”.

Foto: © Iakov Filimonov | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil. Pentru școli, elevi și studenți Dreamstime.com oferă 50% reducere la toate planurile, până la sfârșitul lunii septembrie


1 comment
  1. Și acuma dați-ne și salariile de acolo, și standardul de viata și sistemul lor de sănătate. Ca sa putem compara.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Peste 320 de mii de copii au abandonat școala în generațiile care au terminat clasa a VIII-a în ultimii 10 ani, un număr echivalent cu populația Clujului / În mediul rural o cincime dintr-o generație „se pierde” în primii 8 ani de școală

Peste 14% dintre generațiile elevi care au ajuns în clasa a VIII-a, în ultimii 10 ani – perioada 2010-2020 – au abandonat școala, potrivit rapoartelor anuale privind starea învățământului, ale…
Vezi articolul

BREAKING România este ultima țară europeană la capacitatea de a-i ține pe copii și tineri în școală: o treime dintre adolescenți și 1 din 6 copii nu erau înscriși în școală, în 2023 / Un sfert dintre tinerii români de 18-24 de ani nici nu învață, nici nu muncesc – Raportul anual OCDE „Education at a Glance 2025”, despre efectele cheltuielilor mici și ale lipsei de acțiune în educație

România, țară cu un sistem de educație lovit în prezent de măsurile de austeritate impuse de guvernul Bolojan, este ultima țară din Europa din punct de vedere al cheltuielilor per…
Vezi articolul

Andreas Schleicher, OCDE: Lumea financiară este cât se poate de reală pentru copiii de 15 ani / Părinții sunt o sursă foarte importantă de cunoștințe financiare, iar când părinții nu pot să-și îndeplinească rolul, școala trebuie să-și facă treaba

Studiile efectuate în țările Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), atât în privința alfabetizării financiare a copiilor de 15 ani (în cadrul PISA), cât și în privința modului în…
Vezi articolul

Mihaela Popa, fost secretar de stat în educație: Geometria în spațiu lipsește din noile programe școlare de liceu la clasa a X-a și nu înțeleg de ce. Apar conicele, prin care revenim la programa din ’78 / Viitorii ingineri, ingineri-constructori, arhitecți fac meditații pentru a învăța geometria în spațiu, cu profesori de la universități, pentru că în liceu noi nu studiem

Noile programe școlare de la matematică pentru liceeni puse în dezbatere publică de Ministerul Educației cu obiectivul de a înlocui filosofia curriculară veche de 20 de ani se remarcă prin…
Vezi articolul

EXCLUSIV Soluția profesorului Mircea Miclea pentru eficientizarea învățării: Teze unice introduse de anul viitor începând de la clasa a VI-a la Română, Matematică și Științe, care să aibă o pondere de 30-40% în media finală de admitere la liceu, pe lângă Evaluarea Națională / Elevii vor fi motivați să învețe și putem evalua școlile

Profesorul de științe cognitive Mircea Miclea, fost ministru al Educației și expert consultat constant de președinta Republicii Moldova Maia Sandu în reforma educațională de la Chișinău, a declarat pentru Edupedu.ro…
Vezi articolul

Programe urgente de recuperare a școlii pierdute și protejarea bugetelor educației – măsuri propuse guvernelor de doi experți ai Băncii Mondiale: “Pierderile de învățare sunt reale” în pandemie

Pierderile de învățare asociate închiderii școlilor sunt reale, iar impactul lor este substanțial mai ales asupra mediilor defavorizate, arată studii realizate până acum în țări bogate, ceea ve sugerează că…
Vezi articolul