Noul dicționar al Academiei Franceze se luptă să țină pasul cu vremurile: cuvinte precum tiktokeur, vlog, smartphone și émoji nu există în lucrare. Printre termenii „noi” se numără, în schimb, sifon, saună ori yuppie

150 de vizualizări
Foto: captură video via G4Media.ro
La patruzeci de ani după ce și-au început sarcina – și la aproape patru sute de ani după ce au primit prima lor comandă – academicienii din Paris au produs în sfârșit o nouă ediție a dicționarului francez definitiv, scrie BBC, scrie G4Media.ro.

Cea de-a noua ediție completă a Dictionnaire de l’Académie Française a fost prezentată oficial președintelui Macron în această după-amiază, în ambianța luxuriantă a Collège des Quatre-Nations din secolul al XVII-lea, pe malul stâng al Senei.

  • Acesta este locul în care cei 40 de membri ai Academiei Franceze – așa-numiții immortels (nemuritori) aleși pentru contribuțiile lor la limba și literatura franceză – s-au întâlnit de când organismul a fost creat de cardinalul Richelieu în 1635.

Potrivit BBC, sarcina lor la început a fost să „dea anumite reguli limbii noastre, pentru a o face pură și elocventă” – scop în care s-au apucat să scrie primul lor dicționar.

Citește articolul complet pe G4Media.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Olimpicul internațional la Matematică Andrei Moldovan, întrebat cum i se pare programa de liceu: Noi nu facem materia de clasă, o facem doar pe cea de olimpiadă / Radu Lecoiu: Ar trebui puțin mai multă flexibilitate în predare, să nu fie un număr fix de ore pentru un anumit capitol / Profesorul Flavian Georgescu: Susținerea pregătirii olimpicilor de către Ministerul Educației este „înspre zero”

Un elev olimpic internațional la Matematică, de la Liceul Internațional de Informatică București a răspuns, la Radio România Actualități, că în clasa sa „noi nu facem materia de clasă, o…
Vezi articolul

Ludovic Orban se contrazice cu privire la motivele menținerii after school-urilor deschise și închiderii școlilor: În after school-uri nu a existat un număr semnificativ de infectări și after school-urile sunt în afara procesului educațional / Nu prezența la școală pune probleme de infectare

Ludovic Orban folosește același argument pentru a motiva atât decizia de menținere deschisă a after school-urilor, cât și pe cea de închidere a școlilor. “After school-urile sunt în afara procesului,…
Vezi articolul