Numărul cazurilor de infecţie cu noul coronavirus creşte din cauza transmiterii comunitare mai intense și a redeschiderii școlilor, susține Alexandru Rafila

1.978 de vizualizări
Foto: EuropaFM
Numărul cazurilor de infecţie cu noul coronavirus creşte din cauza transmiterii comunitare „mai intense” care apare în diverse zone din ţară, inclusiv în Capitală, dar are legătură și cu redeschiderea școlilor, potrivit preşedintelui Societăţii Române de Microbiologie, Alexandru Rafila, citat de G4Media.ro.

Întrebat dacă este de părere că redeschiderea şcolilor are legătură cu creşterea numărului de infecţii cu noul coronavirus, Rafila a răspuns: „Părerea mea este că da, suntem la 10-12 zile de la momentul redeschiderii şcolilor. Spuneam să vedem ce se întâmplă peste 10-12-14 zile. Deocamdată vedem – număr mare de cazuri. Duminică am avut un record pentru ziua de duminică, sâmbătă am aut un record pentru ziua de sâmbătă, astăzi avem un record absolut. Rămâne să vedem dacă în zilele următoare ne stabilizăm şi ajungem pe renumitul platou sau creşterea va continua”.

În opinia sa, „cu siguranţă” va creşte numărul de persoane internate în secţiile de terapie intensivă.

România nu este totuși un caz singular, deoarece redeschiderea școlilor a dus la creșterea cazurilor și în alte țări, pentru că în şcoli respectarea măsurilor de distanţare fizică este mai dificilă, a mai spus profesorul Rafila.

O analiză Washington Post îl contrazice, însă, pe Alexandru Rafila. Publicația trece în revistă, într-o amplă analiză, ce s-a întâmplat cu școlile europene la o lună după ce acestea s-au redeschis pentru noul an, în majoritatea țărilor de pe continent. Principala concluzie: sunt țări care nu pot să indice o școală, de pe teritoriul lor, unde să se fi transmis considerabil noul coronavirus, dar și acolo unde există astfel de școli – cum s-a întâmplat în Belgia, Norvegia sau Germania – astfel de focare sunt limitate la foarte puține cazuri și afectează extrem de puțini dintre milioanele de elevi și profesori care au revenit la clasă.

De altfel pe statistica oficială a numărului de cazuri se poate vedea că pe grupa 0-19 ani, cea a populației de vârstă școlară, numărul de cazuri este cel mai mic dintre toate grupele de vârstă. Creșterea din ultima săptămână este de circa 30 cazuri pe zi, în medie, față de săptămâna trecută.

Profesorul Rafila este contrazis și de premierul Ludovic Orban, acesta declarând miercuri seara, într-o conferință de presă, că “numărul de elevi cu COVID-19, ca procent, a fost de 6,3% pe populație școlară. Nu există o creștere semnificativă a îmbolnăvirilor pe această categorie de vârstă”

Foto: EuropaFM


3 comments
  1. Perfect! Când s-au deschis terasele, restaurantele, barurile, nimeni nu s-a infectat, dar acum că s-au deschis școlile, vai și amar de capul nostru. Ce înțeleg din toată această situație este că, pe scurt, nu avem acces la educație cum ar trebui, dar avem acces la cafenele… INTERESANT

  2. Că s-au infectat 2.158 noi vi s-a spus deja, dar că s-au vindecat 1.840 nu v-a spus nimeni, așa-i? Nici că la ATI e mai puțin cu unul și in spital sunt mai puțini cu 31.
    Adică, cel putin diferența aia între 2158 și 1840 e cam de asimptomatici, adică de oameni sănătoși clinic, isn’t it?

    P.S. Si mortii sunt mai putini cu 25% decât ieri. Dar nici asta nu e important, nu e “știre”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Consiliul Elevilor și Alianța Studenților: În prezent nu este funcțională vreo structură care să coordoneze implementarea proiectului “România Educată” / Organizațiile cer guvernului să adopte un calendar de acțiune rapidă pentru proiectul prezidențial

În momentul în care guvernul își va asuma prin memorandum proiectul “România Educată”, așa cum s-a anunțat săptămâna trecută, el ar trebui să aprobe și un “calendar ambițios” pentru punerea…
Vezi articolul

Prime de instalare sau posibilitatea de creștere a salariului pentru cadrele didactice care merg în comunitățile dezavantajate, anunțate de Ligia Deca: „Ne dorim ca profesorii care merg în zonele dezavantajate să aibă sprijin suplimentar”

„În ceea ce privește profesorii din zonele dezavantajate, ne propunem, pe de o parte, sa avem un coeficient suplimentar de finanțare al acelor școli și, în plus, avem o serie…
Vezi articolul