O școală din Timișoara, introdusă greșit pe lista clădirilor cu risc seismic I, spune Primăria

269 de vizualizări
Foto: © Saryanto | Dreamstime.com
Purtătorul de cuvânt al primăriei Timișoara spune că introducerea Școlii Gimnaziale nr. 1 ar fi fost introdusă eronat în sistem ca fiind cu risc seismic I: “La Școala Generală nr. 1 un expert atestat a făcut chiar anul trecut, la cererea Primăriei Timișoara, o expertiză de rezistență, din care a rezultat că școala nu se află în grad 1 de risc seismic, ci în gradul II, intervențiile care trebuie făcute la rezistență fiind minimale”, scrie Ziarul de Vest. Amintim, marți ministerul Educației a publicat lista cu 21 de școli din țară în care se învață care sunt în risc seismic I, și nu 118, așa cum anunțase inițial. Printre ele, și Scoala Gimnazială nr. 1 din Timișoara. Astfel, numărul ar scădea la 20 de școli în risc seismic I.

Școala Gimnazială nr. 1 din Timișoara se află pe lista școlilor cu risc seismic I, publicată de Ministerul Educației, dar reprezentanții Primăriei Timișoara, susțin că este o greșeală, ambele corpuri de clădire ale școlii având risc seismic II, „intervențiile care trebuie făcute la rezistență fiind minimale”.

Potrivit publicației Ziarul de Vest, ca răspuns la informarea ministerului, Bogdan Marta, purtătorul de cuvânt al Primăriei Timișoara a transmis: „La Școala Generală nr. 1 un expert atestat a făcut chiar anul trecut, la cererea Primăriei Timișoara, o expertiză de rezistență, din care a rezultat că școala nu se află în grad 1 de risc seismic, ci în gradul 2, intervențiile care trebuie făcute la rezistență fiind minimale. Primăria Timișoara a cerut această expertiză tocmai pentru că această școală va fi reabilitată total cu ajutorul fondurilor din PNRR și transformată în școală verde. Suma pe care o vom investi în această unitate de învățământ se ridică la peste 12 milioane de lei (fără TVA). Expertiza semnată de inginerul de rezistență contractat de Primăria Timișoara a stat mai apoi la elaborarea HCL 476 din 30.09.2022, unde e specificat foarte clar că atât corpul C1, cât și corpul C2 sunt încadrate în clasa seismică Rs II, necesitând aplicarea soluției minimale de consolidare. Vom contacta și Ministerul Educației pentru corectarea situației pe care a primit-o”.

Hotărârea de Consiliul Local invocată de acesta se referă la depunerea unei cereri de finanțare prin PNRR. Printre altele, în anexele hotărârii, despre riscul seismic al clădirilor scrie: „În conformitate cu raportul de expertiză tehnică corpurile C1 și C2 se încadrează în clasa de risc seismic RsII necesitând aplicarea soluției minimale de consolidare ( cap.2.14.1 din Expertiza tehnică)”.

Sursa: Primariatm.ro

Ministerul preciza că “39 de clădiri sunt încadrate în clasa de risc seismic I, din care doar 21 sunt în uz. Dintre aceste 21 de clădiri, 15 clădiri au destinația săli de clasă/laboratoare, iar 6 clădiri au alte destinații”. Ministerul Educației a publicat lista pe site.

Amintim, inițial Guvernul vorbea despre 118 școli cu risc seismic I, dar marți ministerul Educației a publicat într-un final lista cu școlile aflate în acest grad de risc și erau doar 39 la număr, dintre care 21 în care învață copii.  detalii aici

Pe listă sunt 5 grădinițe din județele Bacău, Iași, Maramureș, Olt și Suceava.

Cele mai multe sunt în județele Ilfov și Iași, câte 3 clădiri.

O singură clădire din București se află pe listă – sala de sport a Liceului Teoretic „Nicolae Iorga” București, potrivit ministerului Educației.

Citește și:
BREAKING Lista școlilor cu risc seismic I din România, publicată de Ministerul Educației
BREAKING De fapt sunt doar 21 de școli cu risc seismic I în toată România, anunță Guvernul, care spunea săptămâna trecută că sunt 118 clădiri / Justificarea – unele au urmat programe de consolidare, iar altele sunt, în prezent, în conservare, nefiind folosite

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Lungimea unghiilor pentru eleve, reglementată de o școală din Sibiu la maximum „3 mm de la buricul degetului”, la fel și pentru fuste – 2 cm deasupra genunchiului. La un liceu din oraș elevii nu au voie să staționeze în fața cancelariei – Analiză

Școlile și liceele din județul Sibiu au adoptat în acest an școlar regulamentare care conțin prevederi controversate pentru elevi. Unitățile de învățământ îi sancționează pe tineri pentru ceea ce conducerile…
Vezi articolul

Derapaj al ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, care compară ponderea copiilor internați de COVID cu cea a copiilor în rândul populației și concluzionează: Este mai puțin de jumătate în raport cu media națională

Derapaj al ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, într-o informare de presă transmisă miercuri seara. Oficialul prezintă numărul copiilor internați cu afecțiuni COVID și compară ponderea copiilor internați de COVID cu ponderea…
Vezi articolul

„Râde lumea de noi, doamna ministru…” – încă un memoriu trimis Ligiei Deca de 2.000 de directori de școli, după ce precedentele au fost tratate doar cu declarații: Ceea ce se întâmplă, pentru noi „e o dramă pe care nu ne-am putut-o imagina vreodată” / Directorii cer indemnizație de conducere de 50% din salariu și concediu de odihnă la fel ca al tuturor cadrelor didactice

„Râde lumea de noi, dna ministru…” scriu directorii de școli într-un memoriu trimis Ligiei Deca în numele a 2.000 de directori generali și directori adjuncți de școli. Managerii de școli…
Vezi articolul

Elevii nu vor avea transport gratuit spre școală, susțin transportatorii, care cer Guvernului să asigure fondurile necesare: Ordonanța 50 este „un act normativ prost gândit, lipsit de viziune și coerență, ce nu este acoperit de bugetul necesar”

„Transportul gratuit al elevilor, rămâne ‘în aer”, scriu reprezentanții Federației Operatorilor Români de Transport – F.O.R.T. – într-un comunicat de presă. Aceștia acuză Guvernul că nu a prevăzut finanțarea bugetară…
Vezi articolul
schimbarea stilului de viață în perioada epidemiei

Daniel David, despre cei care neagă existența virusului: Avem o problemă cu alfabetizarea științifică / Copiii în școală nu fac suficientă biologie, nu se uită suficient la microscop, nu mai fac suficientă știință

„Avem o problemă cu alfabetizarea științifică. Avem o problemă cu analfabetismul funcțional uriaș și avem o problemă cu neîncrederea între noi, și între noi și instituții”, spune psihologul Daniel David…
Vezi articolul