Oana Badea: România are nevoie acum de mai mulţi bani investiţi în Educaţie pentru a putea plăti pensii şi în viitor. Desfiinţarea inspectoratelor, generalizarea calificativelor

3.015 vizualizări
Ca să poată plăti pensii în viitor şi să aibă o economie funcţională, România trebuie să aloce „acum mai mulţi bani pentru investiţii în Educaţie” susţine fostul secretar de stat din ministerul Educaţiei, Oana Badea, actual profesor de liceu şi primar în Aiud, judeţul Alba. Aceasta lansează „7 provocări-soluţii pentru îmbunătăţirea sistemului de educaţie din România”. Într-o opinie publicată în ziare.com Oana Badea propune ca direcţiile din ministerul Educaţiei să se numească în funcţie de problemele şi obiectivele din învăţământ, curriculumul să fie schimbat, inspectoratele şcolare să fie desfiinţate din forma pe care o au în prezent şi propune alocarea unui procent de 6% din PIB pentru învăţământ timp de 4 ani la rând.

Oana Badea susţine că structura organizatorică a Ministerului Educatiei ar trebui să fie una de tipul „Directia pentru generalizarea educaţiei timpurii”, „Direcţia pentru reducerea analfabetismului funcţional”, „Direcţia pentru reducerea părăsirii timpurii a educaţiei”, „Direcţia pentru creşterea calităţii şi a numărului de absolvenţi cu studii universitare” etc.” În opinia sa, „direcţiile ministerului trebuie să deservească obiectivelor generale, de etapa şi de viitor ale sistemului de educaţie, nicidecum perpetuării unor forme şi funcţii depăşite demult de realităţile timpului”.

Finanţarea suplimentară a sistemului de educaţiei ar trebui să prevadă „alocarea timp de 4 ani succesiv a minimum 6% din PIB”, susţine Oana Badea. Aceasta argumentează această a doua „provocare” în felul următor: „Dacă profesorii buni au nevoie de un imbold salarial pentru a fi dispuşi să rămână în sistem pentru a face marea schimbare, metodele adecvate elevului de astăzi şi de mâine necesită o baza materială modernizată, rezultat al unor investiţii majore în fiecare şcoală”.

În contextul discuţiilor despre sustenabilitatea sistemului de pensii actual, al majorărilor programate în viitorul apropiat pentru pensionari, dar şi al problemelor demografice, Oana Badea scrie că „România are nevoie acum de mai mulţi bani investiţi în educaţie pentru a putea plati pensii şi în viitor dintr-o economie funcţională”.

De asemenea Badea propune „un curriculum nou, în cel mai scurt timp, adaptat lumii în care trăim fără a renunţa însă la rigoarea cunoaşterii autentice. Să permită folosirea tehnologiei, să implice mai multă lectură şi gândirea critică, munca în echipă şi dezbaterea. (…) La şcoală trebuie să se înveţe despre igienă, nutriţie şi importanţa prevenţiei pentru sănătate, despre discriminare, toleranţă şi consecinţele violenţei, despre fraudă şi importanţa corectitudinii, despre necesitatea muncii voluntare, despre propagandă şi ştiri false. Despre bine şi rău, adevar şi minciună, omenie şi neomenie. Pentru că toate acestea puse cap la cap sunt viaţa noastră de zi cu zi. Iar şcoala cu folos e despre cum vom reusi să ne trăim viaţa, nu despre ce note am luat cândva. E despre viitor.”

Oana Badea propune şi „desfiinţarea inspectoratelor şcolare aşa cum sunt cunoscute acum”, motivând că „sunt sub asediul continuu al populării cu incompetenţi şi sinecurişti, inspectoratele si vechile lor metehne trebuie să dispară”. Aceasta susţine şi „generalizarea calificativelor în învăţământul preuniversitar”. „Pentru oricine „insuficient” are aceeasi semnificatie: nu e bine deloc. „Bine” nu e „foarte bine” si impune un efort in plus, iar excelenta este mult mai mult decat „foarte bine”. Un sistem care te invata ca accesul intr-o ierarhie obiectiva se bazeaza pe efort suplimentar este infinit mai bun decat ceea ce avem in prezent”, potrivit opiniei citate.

Formarea initiala a profesorilor prin masteratul didactic şi reorganizarea sistemului de recompensare a muncii didactice sunt alte două „propuneri” pe care Oana Badea le face în textul citat.

Oana Badea este profesor de discipline economice la Colegiul Tehnic Aiud, fost secretar de stat în Ministerul Educaţiei şi inspector scolar general adjunct la ISJ Alba. În prezent este primar al municipiului Aiud.


1 comment
  1. La OI POCU MEC e director Ella Stefan, susținută de Andronescu și fiica lui Ionel Marineci, condamnat cu Dragnea in dosarul angajarilor fictive. informația este reala, se poate verifica. Doamna ministru Monica Anisie, mențineți pesedisti, odrasle de infractori în funcție? Cum e posibil? Rog luați măsuri și curățați Ministerul și inspectoratele de cancerul PSD!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Programarea dezvoltă competențele creative și de rezolvare a problemelor, producția media susține învățarea pe bază de colaborare și feedback-ul / Avantajele și problemele pe care diversele tehnologii digitale le aduc în educație, în funcție de situația elevilor – Analiză OCDE

Lecțiile de programare pot contribui substanțial la dezvoltarea competențelor de soluționare a problemelor, cele de producție și alfabetizare media pot întări dezvoltarea limbajului, iar învățarea cu ajutorul jocurilor poate contribui…
Vezi articolul

Prima lună de școală, ratată, iar a doua lună, incertă pentru Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar. Szekely: Au existat întârzieri în fluxurile financiare / Directori de școli: Dacă știam că treburile stau lejer, nu ne mai complicam atât

Inspectoratele școlare au început să semneze deja contractele cu cele 1.415 școli din toată țara, validate cu jumătate de an în urmă în Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS),…
Vezi articolul

România în PISA – rezultatele la cele 6 testări, din 2006 până în 2022, arată ca o pâlnie inversată care conservă mediocritatea într-o zonă a analfabetismului funcțional

România stagnează față de precedenta sesiune, în privința rezultatelor la testarea standardizată internațională PISA, potrivit datelor publicate marți de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică pentru ediția din 2022 a…
Vezi articolul

Cele mai uşoare subiecte din ultimii 3 ani, la Matematică, la Evaluarea Naţională. Analiza profesorului Sorin Borodi arată că cele mai multe exerciţii au avut grad de dificultate 2, pe o scară de la 1 la 10

Examenul de Matematică de la Evaluarea Națională 2020 a avut subiectele cu cel mai mic grad de dificultate din ultimii 3 ani, potrivit analizei comparative realizate de profesorul de matematică…
Vezi articolul