OFICIAL Predarea și evaluarea online a elevilor au fost introduse în fișa postului tuturor profesorilor, învățătorilor și educatorilor

43.167 de vizualizări
Ministerul Educației a publicat în Monitorul Oficial noua fișa-cadru a postului pentru personalul didactic din învățământul preuniversitar. Noile atribuții prevăd obligații ce țin de învățarea-predarea și evaluarea elevilor în mediul online.

Astfel cadrele didactice au primit atribuții obligatorii prin fișa postului în privința proiectării lecțiilor online, a construirii unor instrumente de evaluare aplicabile online.

Suplimentar, în afară de modificările care țin de activitatea didactică online, noua fișă a postului introduce și sarcina profesorului de a organizarea și desfășura activități prin participare la acțiuni de voluntariat, precum și aceea de a se implica în prevenirea și combaterea violenței și bullyingului în mediul școlar și/sau în mediul online.

Iată modificările făcute în Fișa-cadru:

Atribuțiile specifice postului se modifică la capitolul 1, Proiectarea activității – elemente de competență, prin adăugarea a două elemente noi, după cum urmează:

1.6. proiectarea activităților-suport pentru învățarea în mediul online

1.7. Proiectare a instrumentelor de evaluare aplicabile online

Punctul al doilea, „Realizarea activităților didactice curriculare” are o atribuți în plus:

2.4. Organizarea și desfășurarea activităților didactice curriculare în mediul școlar și online

La punctul 3 care prevede „Realizarea activităților didactice extracuriculare”, cadrele didactice au primit de acum și următoarele sarcini:

3.2 Organizarea, coordonarea sau și desfășurarea activităților extracuriculare în mediul școlar, extra școlar și mediul online
3.4 Organizarea și desfășurarea de activități prin participare la acțiuni de voluntariat

Punctul 4. Evaluarea rezultatelor învățării conține și acesta o modificare:

4.3. Elaborarea și aplicarea unor instrumente de evaluare a activității online

Capitolul care prevede „Contribuția la dezvoltarea instituțională și la promovarea imaginii unității școlare” a fost completat cu două noi subpuncte, drept atribuții suplimentare față de cele din vechea fișă-cadru.

7.6. Promovarea de activități de învățare interactivă prin utilizarea unor instrumente realizate cu ajutorul tehnologiei

7.7 Implicarea în prevenirea și combaterea violenței și bullyingului în mediul școlar și/sau în mediul online

Redăm modelul de Fișă-cadru publicat în Monitorul Oficial:

 

Pentru o comparație, aici poate fi consultată fișa-cadru inițială:

FOTO: OECD

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

  1. Acum,noi parintii am vazut cat de superficiale si incapabile sunt cadrele didactice ,refuza de 25 de ani sa fie evaluate pentru activitatea la clasa cu elevii.Rusine domnilor,va plangeti si nu faceti nimic sa evoluati profesional,sunteti principalii vinovati ai rezultatelor slabe ale elevilor.

    1. Cum le zici tu, Victorito, bobocule, mai rar. Da’ de ce te-ai enervat asa? Ce traume ai de te-ai otarat asa? “Noi, parintii…”. Chiar? Ai vorbit tu cu toti?

  2. Pe data de 10 martie m-am mutat online. Aveam clasa virtuala, materiale si teme pana la ora 20.00. Si am tot continuat asa vreo luna jumate , voluntar, pana cand, prin ordin de ministru, scoala online a devenit obligatorie. Au mai trecut cateva saptamani pana cand scoala si-a facut platforma si vrand nevrand, mi-am luat jucariile si m-am mutat pe platforma oficiala. Aia care putea fi monitorizata de un admininstrator. Ceea ce facusem eu pana la acea data era echivalent cu zero si mai ales voluntar. Nimeni nu ma obligase sa fac nimic pana in acel moment.
    Voluntartariat – „activitate de interes public, neremunerată și bazată pe o decizie liber consimțită a voluntarului”
    Din responsabilitate si obligatie morala mi-am continuat treaba online. Pe de o parte cursurile cu elevii, pe de alta parte participand la cursuri pentru profesori. Cu un monitor pe tutoriale si cu celalalt pe platformele pe care invatam.
    De la ISJ-uri si minister am primit doar „ordine.” Si o lista de resurse gratuite sau semigratuite.
    Inca bajbai prin gramada de softuri si aplicatii pe care le invat cu mouse-ul in mana si tutorialul alaturi. La finalul drumului poate ca voi avea niste competente dar nu si niste certificari. Adica voi sti sa fac ceva dar nu voi putea proba cu nicio hartie ceea ce stiu sa fac. Iar in Romania hartiilor in care cei „destepti” alearga dupa hartii si cei „prosti” alearga dupa competente, cred ca voi avea de pierdut. Nu am niciun interes in a participa la un curs de formare, platit din buzunar, pentru o hartie cu stampila care sa-mi probeze o competenta. Si dupa cum stim, majoritatea cursurilor de formare pentru profesori sunt doar pe hartie si platite din buzunar pentru “credite.”
    Acum, cu noua fisa a postului, ministerul ma „obliga” sa fiu voluntar si imi pune in carca o serie de atributii pentru care, chiar daca am competente, nu am instrumente.
    Windows-ul cere sa fie activat, antivirusul urla sa fie platit, editorul video versiunea free ma limiteaza, google drive e plin, harddisk-ul la fel, am un webcam care are doar imagine si unul care are doar sunet, eroare de comunicatie la skype, eroare la meet. Merge video recorder da’ nu merge audio recorder,mufez si demufez pana ma apuca transpiratiile.
    – Elaborarea si aplicarea unor instrumente de evaluare a activitatii online
    Cum? Cum verific identitatea elevilor mei? Chiar si cu conturile institutionale eu nu pot verifica identitatea lor. La momentul acesta scolile nu dispun de platforme de e-learning care sa asigure corectitudinea evaluarii online iar solutiile de e-learning puse la dispozitia scolilor nu au functionalitati esentiale pentru asigurarea corectitudinii.
    – Organizarea si desfasurarea de activitati prin participarea la actiuni de voluntariat
    Oamenii astia oare au citit legea voluntariatului? Cum poti obliga un om sa fie voluntar printr-o fisa a postului?

    Cea mai mare bibliotecă de resurse educaționale digitale în limba română contine lectii de elaborate acum 10 ani dar din care lipsesc limbile straine, Biologia contine 10 lectii pentru gimnaziu iar matematica 10 lectii pentru clasele a V-a si a VI-a.
    Prin modificarea fisei postului ministerul a inchis gura cadrelor didactice care fie protestau ca nu pot, nu stiu sau ca nu au cu ce. Acum, ca ai sau nu ai cu ce, ca ai sau nu competente, ai atributii. E in fisa postului. Trebuie.

  3. Cu asta se ocupă ei?! Profesorii așteaptă să vadă noul calendar și ei visează StarTrek în țara în care mulți copiii nu au ce mânca.

  4. Este valabil și pentru cadrele didactice din învățământul privat având în vedere ca momentan sunt cei din învățământul particular sunt în șomaj tehnic? Mulțumesc

  5. In fisa postului se pot introduce atributii numai pe baza unor competente certificate! Profesorii nu detin certificari legale privind predarea si evaluarea online!
    Este ca si cum am pune un asistent sa faca operatii… Ca a vazut destule la viata lui!
    A face ceva profesionist, intr-un domeniu sensibil, nu se realizeaza din cunostinte imaginare, ivite din spuma marii!

    1. In plus, sa-i aminteasca cineva doamnei Ministru ca atunci cand mai semneaza ordine de ministru, sa verifice daca elfii care au lucrat la ele nu au dat si cu copy/paste.Poate asa vede ca in evaluarea profesorilor pe viitor figureaza obligativitatea de a administra si analiza teste predictive, desi chiar dumneaei le a suspendat recent prin comisia de taiat hartii.Si inca ceva: stimabilo, nu sunt IT ist sa mi fac la dublu si planificari pentru online.

    2. S-au făcut în această perioadă multe cursuri online pentru profesori. Oare de ce nu ați participat? E mai simplu să vă plângeți tot timpul decât să vă pierdeți timpul cu învățarea unor metode moderne de predare. Unii profesori au înțepeniți în trecut. Felicitări celor, care deși nu s-au descurcat inițial cu predarea online, au recunoscut că nu se pricep și au cerut ajutor.

      1. Parinte dezamagit, fa-ti cont pe un site de denigrari profesori.E unica ta indeletnicire.Nu ai alt tel in viata.Te hranesti cu asta.Tu nu esti dezamagit, esti doar inversunat si ai frustrari personale.Cand reincepi serviciul? Vezi ca iti poti scoate acum copilul pe afara.Fa-i vant, ca te cuprind frustrarile.

        1. Oroman Costinel, eu lucrez de la distanță și nu am certificare pentru asta. Eu îmi îndeplinesc sarcinile de serviciu. Dvs?
          Vă asigur că nu am frustrări și nici nu sunt înverșunat.
          Nu sunt dezamăgit de profesorii copilului meu ci de cei ca dvs. pe care îmi doresc să nu îi întâlnească.
          Poate dvs. nu vă convin orele online pentru că nu mai aveți timp să jigniți copiii așa cum faceți cu părinții care scriu comentarii ce nu vă sunt favorabile.

      2. Probabil ca din cauza dezamagirii ne certi asa, pe toti, la gramada. Ia da-ne niste exemple de cursuri bune(nu alea ale ministerului). Si dupa aia du-te la DEX si vezi ce inseamna A PIERDE TIMPUL. Si daca nici atunci nu- ti trece dezamagirea, te invit sa tii tu niste cursuri online, ca sa poti apoi comenta in cunostinta de cauza (o clasa mica ti s-ar potrivi, nu mult, 30 de minute). Ce zici?

          1. Asa da, incepem sa ne intelegem. Cum ramane cu propunerea? Incercati un schimb? Nu stiu ce lucrati de la distanta, dar cat poate fi de greu? Eu lucrez o zi pentru dvs, dvs predati online o zi, 6 ore la 6 clase de cate 30, dupa ce v-ati pregatit in prealabil vreo 3- 4 ore pentru asta. Si pe urma ne masuram tensiunea.

    3. Corect. Este total nepotrivit sa te astepti de la un cadru didactic in 2020 sa aiba competente digitale. Ba chiar mai rau, fara certificat!? Strigator la cer!

  6. Abuz! De când Ministerul Educației modifica fișa postului fără acordul celeilalte părți, fără acordul profesorilor și al sindicatelor? De când ministerul modifica Legea învățământului prin ordine, deși este o lege care nu poate fi modificata decât de Parlament? Culmea absurdului este atinsă de acest minister atunci când voluntariatul devine obligatoriu, contrazicand logica noțiunii de voluntariat. Voluntariat obligatoriu!?

  7. INCOMPETENTILOR!!! din MINISTERUL EDUCATIEI,

    CUM SA IMPUI VOLUNTARIATUL PRIN FISA POSTULUI?

    Un act voluntar este decizia celui ce il initiaza, nu se poate impune din exterior!!! Voluntariatul implica decizia si implicarea afectiv- emotionala a omului, nu poate fi impus prin FIȘA POSTULUI. Mai mult, EXISTĂ O LEGE A VOLUNTARIATULUI care are precizari clare cum se face voluntariatul…

    IAR PROFESORII FAC VOLUNTARIAT…NUMAI EI STIU, dar muncesc sub semnul discretiei… Nu sunt cu camere video dupa ei cum sunt medicii…

    DACA SUNTETI INCOMPETENTI, macar lasati nemodificat ceea ce au facut altii mai competenti ca distrugeti tot!

  8. 1. Sindicatele au fost consultate si si-au dat acordul?
    2. Ca sa stabilesti sarcini si atributii suplimentare prin fisa postului trebuie mai intai sa asiguri pregatirea / perfectionarea personalului pentru indeplinirea acelor elemente specifice! Acest lucru nu s-a intamplat, implica activitati deosebit de complexe! In Romania numarul de profesori pregatiti pentru instruirea online, la nivel de arhitectura a lectiilor si a evaluarii, este nesemnificativ!
    3. Este o meserie separata aceea de proiectare a predarii si evaluarii online, numita arhitectura instructionala – Instructional design! Cati profesori detin certificarea in acea meserie, pentru a li se pretinde prin fisa postului sa faca asa ceva?

  9. Aoleu ! Ce se fac profesorii care până acum spuneau că nu pot fi obligați să predea online?
    Vă doresc mult succes și spor la lecțiile online!

  10. Chestia asta comunista cu Fisa Postului nu face altceva decat sa-i enerveze pe putinii care inca isi fac treaba in mod serios.
    Mai intrebati si voi, mai tovarasi, prin UE! Faceti bai prostalailor contracte individuale de munca cu stipulari scurte, clare si la obiect, pentru toti salariatii din invatamant. Reinoite anual, chiar si pentru angajatii pe durata nedeterminata.
    Acest cretinism numit Fisa Postului contine in general enunturi neclare, evazive, dar pompoase. Astfel incat personajul care ocupa postul respectiv sa nu stie niciodata in mod clar ce are de facut pentru salariul pe care-l primeste lunar. Fisa “Prostului” e construita astfel incat daca muncesti 23 de ore din 24, zilnic, sa nu poti face toate imbecilitatile pe care te obliga sa le scrii in ea, fel si fel de ingusti la minte ce populeaza invatamantul.
    La astia nu conteaza daca esti un geniu, un profesionist remarcabil, cu valoare dovedita, un papagal smecher sau un semianalfabet functional cu diploma. Toti trebuie sa faca Fisa Postului. Pana nu va dispare orice urma de comunism din invatamant, calitatea sa va fi din ce in ce mai slaba.
    Ideile tipice birocratilor comunisti populeaza la greu azi inv romanesc!

  11. Așa cum mă așteptam, onorabila profesoară de matematică, foarte pretențioasă, dar și cu o părere foarte bună despre ea, nu a putut să transmită elevilor săi, în decursul celor peste două luni, decât trei fotografii (JPEG) ale unor pagini cu exerciții; fără nicio explicație, fără niciun exemplu/ajutor etc. Rezolvați: …
    În aceste condiții, s-a dovedit că mulți neaveniți s-au transformat în dascăli, cu ajutorul și susținerea unui sistem politic viciat serios.
    În concluzie, care este contribuția pozitivă a unui astfel de dascăl?!Sunt sigur că a încasat în fiecare lună salariul…

    1. Și dacă tu nu ți-ai luat salariul, să moară și capra vecinului nu-i așa?
      Profesorul respectiv probabil nu avea resurse pentru a lucra online. Nu toți au laptop și internet performant pentru a putea lucra.

      1. Va mai mira ceva la femeia asta? Da legi cu caracter obligatoriu, apoi le combate, apoi se razgandeste, apoi le publica, apoi promite chestii in sprijinul legilor…E lipita cu superglue de scaun, e clar.As spune mai urat, dar ma limitez in a spune: ce fel de … om, cata lipsa de demnitate sa ai sa iei astfel de decizii efectiv ca o marioneta? Marionetele nu au: viata, creier si vointa proprie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Singura probă de competenţe digitale la concursul de inspectori şcolari generali – trimiterea unui email. Punctajul acordat e cât cel pentru toată formarea acelui profesor, potrivit metodologiei publicate în Monitorul Oficial

Singura probă de competenţe digitale la concursul de inspectori şcolari generali este cea de trimitere a unui email, potrivit metodologiei de concurs publicată în Monitorul Oficial. Punctajul acordat este de…
Vezi articolul

Andronescu spune că majoritatea tinerilor cu BAC-ul picat din 2011 încoace au plecat “probabil” la lucru în afară. Dă vina pe Legea Educaţiei pentru deficitul de meserii creat de desfiinţarea şcolilor profesionale

Ministrul Educaţiei a pus pe seama Legii Educaţiei nr 1 din 2011 eşecul la Bacalaureat a “6-700 de mii de tineri” şi, potrivit Ecaterinei Andronescu, “majoritatea, fără niciun fel de…
Vezi articolul