Ce conține programa pentru religie de la examenul de Titularizare 2022

3.409 vizualizări
Foto: Pixabay.com – Klimkin
Programa de Religie ortodoxă pentru examenul de titularizare a fost publicată joi în Monitorul Oficial nr. 935. Aceasta conține bibliografia pentru concurs și competențele specifice pe care trebuie să le aibă profesorul de religie.

Mai jos, programa pentru examenul de titularizare de la religie ortodoxă:

A. Nota de prezentare

Prezenta programă se adresează cadrelor didactice care se prezintă la concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, disciplina Religie ortodoxă.

Absolvenții facultăților de profil și profesorii care susțin examenul la disciplina Religie ortodoxă pot preda în învățământul preuniversitar disciplina Religie ortodoxă și discipline teologice de specialitate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Programa de concurs este elaborată în acord cu programele școlare în vigoare din învățământul preuniversitar pentru disciplina Religie. Competențele și conținuturile din programă sunt proiectate în conformitate cu abordarea curriculară sistemică în realizarea activităților didactice, specifice disciplinei.

În realizarea Programei pentru susținerea concursului național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar s-a avut în vedere necesitatea ca profesorii de Religie să aibă cunoștințe temeinice despre conținuturile tematice ale programei școlare în vigoare, folosite în procesul de predare-învățare a disciplinei Religie.

Programa pentru concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar a fost structurată astfel încât să abordeze conținuturi din următoarele domenii teologice: Dogmatică, Teologie biblică, Morală și spiritualitate creștină, Istoria bisericească universală, Istoria Bisericii Ortodoxe Române, Liturgică, Misiune creștină, catehetică și apologetică ortodoxă, precum și din domeniul Didacticii disciplinei și al metodicii predării Religiei.

Aspectele fundamentale vizate prin prezenta programă operaționalizează profilul absolventului de învățământ secundar superior, filiera teologică, urmărind:

– cunoașterea conținuturilor fundamentale și a principalelor tendințe în evoluția predării disciplinei Religie ortodoxă, precum și a Didacticii disciplinei și a metodicii predării Religiei;

– probarea capacităților necesare pentru proiectarea, realizarea și evaluarea activităților didactice;

– demonstrarea abilităților de comunicare, empatice și de cooperare necesare realizării actului educațional.

B. Competențe specifice profesorului de Religie

Programa vizează, pe lângă conținuturile științifice și cele de didactică a disciplinei și metodică a predării Religiei, anumite competențe specifice profesorului de Religie ortodoxă, competențe pe care acesta trebuie să le dezvolte și să le probeze pe parcursul desfășurării activității didactice. Într-o formulare sintetică aceste competențe sunt:

– cunoașterea de către profesor a adevărurilor fundamentale de credință și a elementelor de didactică și de metodică a predării Religiei, într-o varietate de contexte educaționale;

– capacitatea de a înțelege, practica și transmite valorile morale și spirituale specifice acestei discipline;

– cunoașterea și utilizarea competentă a principalelor documente școlare reglatoare: planuri-cadru, programe școlare, programe pentru examene naționale;

– capacitatea de a construi demersuri didactice interactive prin adecvarea strategiilor didactice la activitățile de învățare și conținuturi, precum și capacitatea de a construi și menține un climat educativ stimulativ și eficient;

– capacitatea de a adecva conținuturile și demersurile didactice la particularitățile de vârstă și la specificul dezvoltării cognitiv-afective/intelectuale a elevilor;

– probarea capacităților necesare pentru proiectarea, realizarea, evaluarea activităților didactice și a competențelor dobândite de elevi; elaborarea de teste inițiale, formative și sumative, în funcție de obiectivele sau competențele vizate;– valorificarea în demersul didactic a relațiilor inter-, intra- și multidisciplinare;

– folosirea și contextualizarea tehnicilor comunicării eficiente cu grupul de elevi, conform principiilor și metodelor interacțiunii educaționale și ale unor elemente de retorică didactică;

– evaluarea capacităților cognitive, comprehensive și de aplicare a achizițiilor, în scopul reglării competențelor, a stilului didactic, precum și a abordării strategiilor didactice moderne;

– comunicarea didactică empatică și eficientă, în contextul activităților specifice disciplinei Religie.

Anexa cu programa integrală pentru concurs o puteți accesa aici.

3 comments
  1. La școală lăsați toți elevii sa vina, indiferent de infectare, la CONGRESE lăsați 5000 oameni ÎN SPAȚIU INCHIS! La MOASTE permiteți doar 1000 ÎN SPAȚIU DESCHIS ??? LĂSAȚI SA VINA TOATĂ LUMEA CARE ÎȘI DORESTE!!!

      1. Are treaba. Pentru ca numai o credință trăită poate fi adânc sădit in suflet. Și se pot face excursii tematice cu elevii doritori la Sfintele Biserici și Sfintele Mănăstiri, unde se găsesc și Sfinte Moaște. Iar, acolo, profesorul de religie sa le explice elevilor ca acestea sunt cu adevărat făcătoare minuni, in funcție de credința fiecăruia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Cheltuielile unei familii cu Educația: comparația cu ceilalți ani

Bursele elevilor: Școlile vor avea bugete pentru burse și vor stabili propriile politici în acordarea lor până la un prag stabilit de lege, potrivit propunerii din Legea Educației Naționale din Învățământul Preuniversitar

Ministrul Educației a prezentat astăzi într-o conferință de presă modificările aduse Legii Educației Naționale. Printre acestea se reglementează acordarea unor burse pentru elevi, iar școala va avea un buget și…
Vezi articolul

Alianța Colegiilor Centenare critică proiectul legii învățământului și Proiectul România educată, despre care spune că „îi lipsește viziunea”. În privința admiterii la liceu, directorii susțin că „trebuie evitată specializarea timpurie, iar axarea pe cultura generală trebuie prelungită pană în clasa a X-a”, dar cer o probă multidisciplinară într-a VIII-a, în plus față de examenul clasic propus de minister

Alianța Colegiilor Centenare critică proiectul România educată într-o poziție privitoare la proiectul legii învățământului preuniversitar, publicată pe 11 august pe site-ul organizației. Colegiile centenare sunt cele care, potrivit ministrului, ar…
Vezi articolul

FOTO VIDEO Condițiile insalubre din căminele Academiei de Poliție: câte 16 studenți în cameră, șobolani pe holuri, tencuială căzută și fără apă caldă / Răspunsul Academiei: Majoritatea imaginilor nu reflectă fidel realitatea. Spațiile destinate studenților au fost igienizate

Condițiile insalubre în care trăiesc studenții din căminele Academiei de Poliției au fost aduse în atenție de Sindicatul Europol, potrivit adevărul.ro. „Viitorii polițiști sunt nevoiți să stea câte 16 într-o…
Vezi articolul