Reintroducerea învățământului simultan pentru elevii de clasa a VIII-a a fost aprobată de Ministerul Educației și Cercetării (MEC). Ordinul de ministru de ordin care modifică Metodologia privind organizarea claselor în regim simultan în vigoare din ianuarie 2024 a fost publicat vineri, 29 august, în Monitorul Oficial.
- Ordinul a fost lansat în consultare publică pe 28 iulie 2025 și a fost aprobat în aceeași formă.
„La articolul 2, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: «(4) De regulă, în învățământul gimnazial, gruparea elevilor în clasele organizate în regim simultan se face, după caz, fie pentru clasa a V-a și clasa a VII-a, fie pentru clasa a VI-a și clasa a VIII-a»”, prevede ordinul semnat de ministrul Daniel David.
„La articolul 2, alineatul (6) se modifică și va avea următorul cuprins: «(6) La clasele de gimnaziu organizate în regim simultan, predarea disciplinelor Limba și literatura română, Limba și literatura maternă și Matematica, la care se susține evaluarea națională, se face separat pentru elevii de clasa a VIII-a, indiferent de numărul acestora”.
„La articolul 1, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins:
«(4) În situații excepționale, în unitățile de învățământ în care respectarea condiției prevăzute la alin. (3) nu este posibilă din cauza numărului mic de elevi existent la nivelul primar, respectiv gimnazial, se pot organiza formațiuni de studiu în regim simultan și cu efective mai mici de 10 elevi. Pentru învățământul cu predare în limbile minorităților naționale, precum și pentru învățământul cu predare în limba română organizat în unități administrativ-teritoriale în care o minoritate națională constituie majoritatea populației, formațiunile de studiu în regim simultan se pot organiza și cu efective mai mici de 8 elevi»”.
DOCUMENT OMEC 5.415 / 19.08.2025 – metodologie clase învățământ simultan:

Informații de context. Învățământul simultan a fost subiect de dezbatere în ultima lună, odată cu comasările de școli – una din măsurile care afectează educația prin Legea Bolojan 141/2025.
Recent, organizația World Vision România a lansat, după un an de pilotare în mediul rural, o metodologie dedicată pentru clasele primare, cu variante de orar, modele de planificare și strategii didactice. Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a invocat exemple din Franța și Irlanda, arătând că învățământul simultan există și acolo, însă a recunoscut că lipsește pregătirea profesorilor pentru a lucra în acest sistem.
În același timp, premierul Ilie Bolojan a anunțat că vrea desființarea claselor simultane. Aura Danielescu, inspector școlar general în Timiș, a criticat măsurile Guvernului, spunând că acestea duc la un regres al școlii românești și că, în mediul rural, doar 3-4% dintre școli scapă de comasări.
- În discuție a intrat și propunerea ca reorganizarea claselor de gimnaziu să fie decisă de consiliile de administrație (CA) ale școlilor, idee considerată rezonabilă de reprezentanții Ministerului Educației.
4 comments
Nu-i bai, ideea e să nu comasăm școli că stricăm educația. Clasele simultane asigură o educație mult mai bună decât clasele separate într-o școală mai mare.
Nu-i bai, ideea e să nu comasăm școli că stricăm educația.
voi vă dați seama ce babilonie , cum plimbi copiii aceia de colo colo , cum pui o moaca de a cincea cu o adolescenta de 14 ani , cei mari o sa i domine pe cei mici , nu este indicat un astfel de amestec , Turnul Babilon .
da la justiție , parfum!!
santeti fraieri daca incepeti școala în condițiile astea.
da ce , santem in Alaska printre ghețari , de nu putem școlariza clase separate ?
bine că avem vacanta de schi pt toată lumea…