OFICIAL Ministrul Educației nu a semnat niciun ordin în care să fie precizat faptul că școlile din România vor putea decide singure varianta de plan-cadru

9.857 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Adriana Neagoe
Ministerul Educației anunță că ministrul Monica Anisie nu a semnat niciun ordin în care să fie precizat faptul că școlile din România vor putea decide singure varianta de plan-cadru. Poziția vine sub forma unui drept la replică, după ce publicația Capital a scris despre un presupus ordin de ministru care ar fi prevăzut ca școlile să-și poată decide singure varianta de plan-cadru – adică numărul de ore și compoziția acestora în orarul elevilor.

Iată comunicatul minsterului Educației: „În vederea unei corecte informări a publicului, referitor la articolul cu titlul „Monica Anisie a semnat ordinul! Revoluție în sistemul de învățământ din România. Ce s-a decis” (autor: Corina Chiriac), publicat în data de 11 octombrie 2020 pe site-ul capital.ro și ținând cont de prevederile legale, Ministerul Educației și Cercetării transmite următorul drept la replică:

În ceea ce privește titlul textului publicistic („Monica Anisie a semnat ordinul! Revoluție în sistemul de învățământ din România. Ce s-a decis”) – acesta este FALS și induce cititorii în eroare. Facem precizarea că Monica Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării, nu a semnat niciun ordin în care să fie precizat faptul că școlile din România vor putea decide singure varianta de plan-cadru pe care să-și bazeze organizarea procesului educativ-instructiv.

După definitivarea propunerilor de plan-cadru în grupurile de lucru și validarea acestora de către comisia de specialitate, acestea vor fi supuse consultării publice și discutate cu partenerii de dialog social. Prin urmare, numai după ce aceste etape vor fi parcurse, ministrul educației și cercetării va aproba variantele finale prin ordin de ministru”.

Articolul sau informația din el a circulat în acest weekend într-o sertie de publicații centrale și locale.

Planurile cadru aflate în elaborare la minister au fost publicate pe surse de Edupedu.ro:

Amintim că planurile Ministerului Educației de a modifica, începând din această toamnă, numărul de ore alocat fiecărei materii în parte, pentru clasele de început de ciclu apare într-un proiect de Ordonanță de Urgență lansat de Minister. Proiectul de OUG prevede că din anul școlar 2020-2021 numărul de ore de școală din planurile-cadru se aprobă prin ordin al ministrului educației și se aplică pentru clasa pregătitoare, clasa a V-a și clasa a IX-a.

În ceea ce privește modificarea planurilor-cadru – adică a materiilor pe care le studiază un elev în fiecare clasă și a numărului de ore alocat fiecărei discipline în parte – proiectul de OUG prevede că schimbările încep acum, în anul școlar 2020-2021, și se vor “finaliza pentru toate clasele până la începerea anului școlar 2025 – 2026.”

Parlamentul a votat în octombrie 2019 un proiect al parlamentarului PSD Liviu Pop prin care este stabilit numărul de ore pentru cele trei cicluri din învățământul preuniversitar.

Legea votată în octombrie și promulgată în noiembrie de președintele Klaus Iohannis prevede “în medie” 20 de ore pe săptămână în clasele I-IV (față de 19-22 ore în prezent), 25 de ore la gimnaziu (față de 26-34 în prezent) și 30 la liceu.

Legea educației nr.1/2011 prevedea de la bun început 20 de ore pentru ciclul primar, 25 pentru gimnaziu și 30 pentru liceu. Însă la un an și jumătate de la adoptarea acelei legi, Ecaterina Andronescu a modificat-o printr-un OUG, trecând din lege în pixul ministrului decizia privitoare la numărul orelor. După alți 6 ani în care numărul de ore a căpătat proporții, Parlamentul actual a repus articolul desființat de Andronescu pe locul inițial.

Foto: Inquam Photos – Adriana Neagoe


1 comment
  1. E aberanta idee de a lasa școlile sa decidă .
    Ce varianta ar alege scoala in care directorul e profesor de : religie / latina /muzica….?!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Etica, anticorupția în școli, recuperarea pierderilor cauzate de pandemie și sprijin pentru formarea profesorilor – priorități ale Republicii Moldova, descrise de președintele Maia Sandu la summit-ul ONU dedicat educației

Probleme imediate, precum accesul la educație al copiilor refugiați din Ucraina, probleme de fond, precum nevoia întării formării profesorilor, dezvoltarea opțiunii de școală online și recuperarea pierderilor de învățare cauzate…
Vezi articolul

DOCUMENT Măsurile cerute de mediul de business și societatea civilă pentru viitoarea lege a educației / Aceste obiective „vor fi transpuse în legea educației prin norme imperative” – susține Alianța „O voce pentru educație”

Un document de 100 de propuneri de „politici”, care vizează toate capitolele de reformă stabilite de proiectul România educată, a fost lansat joi de alianța „O voce pentru educație”. Potrivit…
Vezi articolul

Universitatea Babeș-Bolyai spune că a invitat-o pe Emilia Șercan să facă parte din comisia care a analizat doctoratul lui Lucian Bode și a cerut observații din partea profesorului Marian Popescu / Șercan: Am avut senzația că UBB încearcă să găsească o garanție că verdictul nu va fi contestat / Popescu: Au vrut să știe dinainte punctul nostru de vedere

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca spune, în comunicatul de miercuri prin care descrie parcursul hotărârii comisiei sale de etică în privința tezei de doctorat a ministrului de Interne, Lucian Bode, că…
Vezi articolul

Daniel David, despre temele pentru acasă: Profesorii trebuie să se coordoneze între ei, dar în același timp este nevoie și de flexibilitate. Până la urmă, temele sunt date de profesori în interesul și în beneficiul copiilor

Daniel David, Ministrul Educației și Cercetării, a declarat, la prezentarea raportului săptămânal, referitor la temele elevilor, că „profesorii trebuie să se coordoneze între ei, dar în același timp este nevoie…
Vezi articolul