OFICIAL Normarea posturilor cu câte 2 învățători pentru fiecare clasă din școlile cu alternativa educațională Step by Step, introdusă în regulamentul de organizare și funcționare a învățământului alternativ

24.619 vizualizări
Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com
În școlile care au clase în alternativa educațională Step by Step, normarea posturilor didactice se realizează cu câte 2 posturi de învățători/profesori pentru învățământul primar pentru fiecare clasă, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial. Este vorba despre ordinul nr. 7.662 din 5 decembrie 2024.

Ordinul publicat în Monitorul Oficial completează ordinul ministrului educației nr. 6.694/2024 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a învățământului preuniversitar alternativ.

După articolul 37 se introduce un nou articol, articolul 37^1, cu următorul cuprins: „Art. 37^1. — În unitățile de învățământ preuniversitar în care funcționează clase în alternativa educațională Step by Step normarea posturilor didactice se realizează cu câte 2 posturi de învățători/profesori pentru învățământul primar pentru fiecare clasă”, se arată în ordin.

Ordinul publicat în Monitorul Oficial poate fi consultat mai jos:

Despre norma didactică

Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 stabilește că activitatea profesorului se realizează într-un interval de timp zilnic de 8 ore, respectiv 40 de ore pe săptămână.

Articolul 207 – „(1) Activitatea personalului didactic de predare se realizează într-un interval de timp zilnic de 8 ore, respectiv 40 de ore pe săptămână, și cuprinde:

a) activități didactice de predare-învățare-evaluare și de instruire practică și examene de final de ciclu de studii, conform planurilor-cadru de învățământ, de pregătire pentru evaluări/examene naționale și/sau pentru obținerea performanței educaționale, precum și de învățare remedială;

b) activități de pregătire metodico-științifică, activități de dezvoltare a curriculumului la decizia elevului din oferta școlii, în acord cu nevoile elevilor;

c) activități de educație, mentorat și alte activități complementare procesului de învățământ;

d) activități de management al clasei;

e) activități specifice elaborării, implementării și evaluării proiectelor educaționale;

f) activități de sprijin pentru persoanele care ocupă funcția didactică de profesor itinerant și sprijin în cadrul CJRAE/CMBRAE.”

Articolul 207 – „(4) Norma didactică de predare-învățare-evaluare, de instruire practică și de evaluare curentă a antepreșcolarilor/ preșcolarilor și a elevilor în clasă, în care pot fi incluse și activități de pregătire pentru evaluări/examene naționale și/sau pentru obținerea performanței educaționale, precum și cele de învățare remedială, reprezintă numărul de ore corespunzător activităților prevăzute la alin. (1) lit. a) și se stabilește după cum urmează:

a) un post de educator sau de profesor pentru educație timpurie pentru fiecare grupă cu program normal, respectiv două posturi de educator sau de profesor pentru educație timpurie pentru fiecare grupă cu program prelungit constituită în educația timpurie;b) un post de educator/educatoare ori de profesor pentru educație timpurie pentru fiecare grupă cu program normal, respectiv două posturi de educator/educatoare ori de profesor pentru învățământul preșcolar pentru fiecare grupă cu program prelungit constituită în educația timpurie;

c) un post de învățător/învățătoare ori de profesor pentru învățământul primar pentru fiecare clasă din învățământul primar sau pentru clase simultane din cadrul acestuia, unde nu se pot constitui clase separate;

d) 18 ore pe săptămână pentru profesorii din învățământul gimnazial, liceal și postliceal, pentru profesorii din unitățile și clasele cu program integrat și suplimentar de artă și sportiv, precum și din unitățile de educație extrașcolară, care au dobândit cel puțin licențierea în cariera didactică;

e) 14 ore pe săptămână pentru profesorii din învățământul preuniversitar care au dobândit gradul didactic I sau titlul de profesor emerit și care desfășoară activitate de mentorat;f) 24 de ore pe săptămână pentru profesorii de instruire practică și maiștrii-instructori, pentru cei care au dobândit cel puțin licențierea în cariera didactică;

g) 20 de ore pe săptămână pentru profesorii de instruire practică și maiștrii-instructori, pentru cei care au dobândit cel puțin gradul didactic I și care desfășoară activitate de mentorat;

h) pentru personalul didactic de predare din învățământul special, norma didactică se stabilește astfel: învățători, profesori la predare, profesori care efectuează terapiile specifice – 16 ore pe săptămână; învățător-educator, institutor-educator, profesor-educator, profesor preparator (nevăzător), maistru-instructor și profesor pentru instruire practică – 20 de ore pe săptămână;

i) un post pentru personalul didactic de predare din învățământul special integrat, pentru personalul didactic itinerant și de sprijin, pentru personalul didactic din învățământul special preșcolar, kinetoterapie, educația psihomotrică, terapii specifice și altele, în funcție de tipul și nivelul de severitate al dizabilității, conform metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educației;

j) un post de profesor documentarist pentru digitalizare, în centrele de documentare și informare.”

Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Reguli noi, copy-paste după cele vechi: proiectul noului Regulament de organizare și funcționare a învățământului preuniversitar alternativ – aproape identic cu cel valabil din 2011


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației, după cele mai bune rezultate la Evaluarea Națională din ultimii 16 ani, în ziua în care explică tăierea burselor: Nu are nicio legătură. Nu mai faceți legături de acest tip. Sistemul de bursă pe care îl avem este anormal, vreau să îl aducem în normalitate de dragul copiilor

Ministrul Educației, Daniel David, a fost confruntat de jurnaliști în conferința de presă de joi, 3 iulie, cu privire la faptul că rezultatele de la Evaluarea Națională publicate azi, indică…
Vezi articolul

Guvernul Ciucă a adoptat netransparent o ordonanță prin care, sub pretextul urgenței, o autoritate publică centrală sau locală va putea să adopte orice decizie fără niciun fel de consultare, acuză mai multe ONG-uri, într-o scrisoare deschisă către Avocatul Poporului

Fără a cere avizul Consiliului Economic și Social, fără a publica textul măcar pe agenda publică a Ședinței de Guvern, Guvernul Ciucă a adoptat o Ordonanță de Urgență care modifică…
Vezi articolul

Sindicatele din învățământ încep protestele de stradă, etape obligatorii pentru declanșarea grevei generale, anunțată pentru finalul lunii mai. Prima pichetare are loc la Iași, pe 2 martie

Reprezentanții sindicatelor profesorilor anunță că declanșează seria de proteste premergătoare declanșării grevei generale, conform unui comunicat de presă. Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) anunţă că joi, 2 martie 2023,…
Vezi articolul

Profesorii pensionari care predau nu ocupă locului niciunui tânăr, spune liderul sindical Marius Nistor: Ei vin la acele discipline unde nu avem resursă umană, mai ales pe partea de științe

Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a declarat că profesorii pensionari care sunt acum la catedră „nu ocupă locul niciunui tânăr”. Acesta a afirmat că „ei vin…
Vezi articolul