OFICIAL Reducerea numărului de elevi pentru clasele de liceu a intrat în vigoare

9.237 de vizualizări
Ordinul Ministrului Educației care reduce numărul de elevi pentru clasele de liceu a fost publicat astăzi în Monitorul Oficial. Potrivit Ordinului, numărul maxim pe baza căruia se poate forma o clasă de liceu este 26 de elevi la filiera teoretică, față de 28 cât era până acum, iar numărul maxim de elevi pentru filiera tehnologică, școală profesională și liceele vocaționale va fi redus de la 28 la 24.

Este vorba despre clasele de început de ciclu, clasa a IX-a, adică cele care se vor forma anul școlar viitor – 2021-2022.

Inspectoratele şcolare vor transmite până la data de 1 februarie 2021 la Ministerul Educaţiei proiectele planurilor de școlarizare revizuite conform noilor reglementări, în vederea fundamentării cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat.

Citește și:
BREAKING Reducerea la 26 a numărului maxim de elevi dintr-o clasă de liceu, filiera teoretică și la 24 pentru tehnologică, școală profesională și liceu vocațional, decisă de ministrul Educației. Până acum clasele se constituiau cu 28 de elevi / Inspectoratele trebuie să refacă cifrele de școlarizare până la 1 februarie

5 comentarii
  1. In comunitatile mari,unele d ne invatatoare,unii d ni profesori ,probabil sunt pregatiti profesional mai bine ,sunt preferati de parinti.Insa parintii,invatatoarele si directorii scolilor stiu si accepta asta.Da,este adevarat ca fiecare parinte doreste sa aleaga ce este mai bine pentru copilul lor.Dar ,marea problema,marea tragedie a sistemului de invatamant este ca apar astfel de situatii,deoarece foarte ,foarte multe cadre didactice -80% dintre profesorii de la linv.prescolar,primar si gimnazial nu stiu dumnealor carte si nu mai are cine sa i invete pe copii.Ma sperie ce vad acum in inv.online ,profesori care citesc din carti si caiete la ore,profesori de lb.straine la cls.a VIIa ,care nu inteleg enuntul exercitiilor , cei care înteleg si îi ajută sunt elevii care au facut meditatii.Este vremea sa ne trezim,fratilor ca asa nivel scazut de pregatire profesionala,cu asa lipsa de implicare ,autosuficienta ,lipsa evaluarii reale a profesorilor ,NU SE MAI POATE.NU MAI ARE CINE SĂ -I ÎNVEȚE CARTE PE ELEVI.Cu greu gasesti si pentru meditatii profesori ,,știutori” de carte.Cei care fac parte din sistem nu recunoasc asta,fiindca cei de la minister,de la inspectoratele scolare ,sindicate,directorii toti sunt profesori si ,,corb la corb nu -si scoate ochii”.Trebuie sa existe o dorinta de schimbare a sistemului , din parte tuturor celor implicati profesori,elevi si parinti,ca deja este târziu si asa cum este acum nu se mai poate sigur.

  2. Sunt necesare multe schimbari in invatamant-ore mai putine -reevaluarea necesitatii unor discipline pentru inv.gimnazial si liceal ,programa sa fie mai usoara,astfel incat manualele sa contina informatii clare,manuale evaluate si concepute pentru a fi accesibile elevilor ,cadre didactice bine pregatite profesional,evaluate real,etc

  3. Doar la clasa a IX-a ! Celelalte clase rămân cu 32 , 35 sau 36 de elevi… Sau cu 39 , cum îmi spunea , aproape plângând , o învățătoare.

    1. Exact! Și e mai urgentă reducerea elevilor din clase mici, unde e imposibil să lucrezi cu peste 28! Sunt clase de gimnaziu ci 38 de elevi!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Ce înseamnă să faci cercetare? Povestea a 5 tineri cercetători din cel mai mare proiect care studiază sistemele Fluviu-Deltă-Mare din Europa

România, prin Institutul GeoEcoMar, este coordonatoarea fazei pregătitoare a primului proiect european care va studia integrat sistemul fluviu-deltă-mare. Ce face concret țara noastră în cadrul infrastructurii DANUBIUS-RI? Odată cu construcția…
Vezi articolul

FOTO O profesoară de limba română din Oradea a fost nominalizată în Top 50 “Global Teacher Prize”, ai celor mai buni profesori din lume. Mirela Tanc: Am creat mai multe soluții la problemele cu care se confruntă învățământul în acest moment, i-am învățat pe elevi nu numai să memoreze, dar să și gândească critic

O profesoară orădeană de limba și literatura română a fost nominalizată în Top 50 Global Teacher Prize – “Oscarul din Educație” pentru profesori merituoși din întreaga lume, în valoare de…
Vezi articolul