OFICIAL Reducerea numărului de elevi pentru clasele de liceu a intrat în vigoare

9.411 vizualizări
Reducerea numărului de elevi pentru clasele de liceu. Ordinul Ministrului Educației care reduce numărul de elevi pentru clasele de liceu a fost publicat astăzi în Monitorul Oficial. Potrivit Ordinului, numărul maxim pe baza căruia se poate forma o clasă de liceu este 26 de elevi la filiera teoretică, față de 28 cât era până acum, iar numărul maxim de elevi pentru filiera tehnologică, școală profesională și liceele vocaționale va fi redus de la 28 la 24.

Este vorba despre clasele de început de ciclu, clasa a IX-a, adică cele care se vor forma anul școlar viitor – 2021-2022.

Reducerea numărului de elevi pentru clasele de liceu

Inspectoratele şcolare vor transmite până la data de 1 februarie 2021 la Ministerul Educaţiei proiectele planurilor de școlarizare revizuite conform noilor reglementări, în vederea fundamentării cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat.

Citește și:
BREAKING Reducerea la 26 a numărului maxim de elevi dintr-o clasă de liceu, filiera teoretică și la 24 pentru tehnologică, școală profesională și liceu vocațional, decisă de ministrul Educației. Până acum clasele se constituiau cu 28 de elevi / Inspectoratele trebuie să refacă cifrele de școlarizare până la 1 februarie


5 comments
  1. In comunitatile mari,unele d ne invatatoare,unii d ni profesori ,probabil sunt pregatiti profesional mai bine ,sunt preferati de parinti.Insa parintii,invatatoarele si directorii scolilor stiu si accepta asta.Da,este adevarat ca fiecare parinte doreste sa aleaga ce este mai bine pentru copilul lor.Dar ,marea problema,marea tragedie a sistemului de invatamant este ca apar astfel de situatii,deoarece foarte ,foarte multe cadre didactice -80% dintre profesorii de la linv.prescolar,primar si gimnazial nu stiu dumnealor carte si nu mai are cine sa i invete pe copii.Ma sperie ce vad acum in inv.online ,profesori care citesc din carti si caiete la ore,profesori de lb.straine la cls.a VIIa ,care nu inteleg enuntul exercitiilor , cei care înteleg si îi ajută sunt elevii care au facut meditatii.Este vremea sa ne trezim,fratilor ca asa nivel scazut de pregatire profesionala,cu asa lipsa de implicare ,autosuficienta ,lipsa evaluarii reale a profesorilor ,NU SE MAI POATE.NU MAI ARE CINE SĂ -I ÎNVEȚE CARTE PE ELEVI.Cu greu gasesti si pentru meditatii profesori ,,știutori” de carte.Cei care fac parte din sistem nu recunoasc asta,fiindca cei de la minister,de la inspectoratele scolare ,sindicate,directorii toti sunt profesori si ,,corb la corb nu -si scoate ochii”.Trebuie sa existe o dorinta de schimbare a sistemului , din parte tuturor celor implicati profesori,elevi si parinti,ca deja este târziu si asa cum este acum nu se mai poate sigur.

  2. Sunt necesare multe schimbari in invatamant-ore mai putine -reevaluarea necesitatii unor discipline pentru inv.gimnazial si liceal ,programa sa fie mai usoara,astfel incat manualele sa contina informatii clare,manuale evaluate si concepute pentru a fi accesibile elevilor ,cadre didactice bine pregatite profesional,evaluate real,etc

  3. Doar la clasa a IX-a ! Celelalte clase rămân cu 32 , 35 sau 36 de elevi… Sau cu 39 , cum îmi spunea , aproape plângând , o învățătoare.

    1. Exact! Și e mai urgentă reducerea elevilor din clase mici, unde e imposibil să lucrezi cu peste 28! Sunt clase de gimnaziu ci 38 de elevi!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației susține că a ridicat în Guvern problema facturilor mari ale școlilor, care pot pune în pericol procesul de învățământ și citează din premierul Franței: „Printre măsurile guvernamentale, cel mai dramatic lucru este închiderea școlilor”

„Printre măsurile guvernamentale, cel mai dramatic lucru este închiderea școlilor”, a declarat Sorin Cîmpeanu la Digi24, citându-l pe premierul Franței, Jean Castex, în legătură cu problema facturilor mari la utilități…
Vezi articolul

Cele mai mari 5 universități din România: Vom promova importanța vaccinării cadrelor didactice, a personalului, a studenților, astfel încât să putem decide revenirea în condiții sigure în amfiteatre, săli de seminar, cămine

Cele cinci mari universități românești care formează Consorțiul Universitaria au anunțat astăzi, într-un comunicat de presă, că „vor promova importanţa vaccinării cadrelor didactice, a studenţilor şi personalului didactic-auxiliar şi nedidactic…
Vezi articolul

Profesorii care scriu programa școlară de liceu la Fizică 2026 – LISTĂ / Conferențiarul Sebastian Popescu de la UAIC, antrenor al lotului de olimpici, coordonează științific comisia

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a publicat pe site-ul Centrului Național de Curriculum și Evaluare (CNCE, fostul CNPEE) componența Grupului de lucru curricular (GLC) pentru disciplina Fizică. Acesta va elabora…
Vezi articolul
Titularizarea 2025

Profesorul anonim: Cine va răspunde pentru haosul generat de această simulare de „reorganizare” a încadrării? Este inacceptabil ca titularii care au participat corect la etapele de mobilitate organizate de inspectorate să fie puși acum în situația de a pierde ore

Afirmația domnului ministru conform căreia posturile „se pierd din ceea ce numim acum norme libere, adică norme la plata cu ora” ignoră realitatea concretă din sistemul de învățământ. Așa-numita „plată…
Vezi articolul

Radu Szekely, consilierul ministrului Cîmpeanu, justifică de ce elevii nu vor primi niciun model de test standardizat: Atunci când mergi la un supermarket și faci cumpărături și trebuie să te încadrezi într-un buget nu faci teste de antrenament, îți folosești o competență pe care ai dobândit-o și ți-ai dezvoltat-o pe parcursul învățământului

Radu Szekely, consilier al ministrului Educației a explicat în cadrul dezbaterii organizate de Educațieprivată.ro privind evaluarea standardizată, de ce nu publică un model de evaluare standardizată, așa cum cer mulți…
Vezi articolul