Până pe 12 aprilie, inspectoratele școlare vor transmite Ministerului Educației numărul elevilor romi care au absolvit clasa a VIII-a în anul școlar trecut, au promovat Evaluarea Națională 2023 și au fost înscriși la liceu

10.215 vizualizări
Foto: © Lovelyday12 | Dreamstime.com
Inspectoratele școlare vor transmite, până pe 12 aprilie, Ministerului Educației numărul elevilor romi care au absolvit clasa a VIII-a în anul școlar 2022-2023, au promovat Evaluarea Națională 2023 și au fost înscriși la liceu, potrivit unei document obținut de Edupedu.ro.

Pe lângă datele menționate anterior, inspectoratele școlare vor trimite și situația absolvenților de etnie romă înscriși la examenul de Bacalaureat, sesiunile iunie-iulie și august 2023, precum și numărul elevilor romi care au promovat examenul de Bacalaureat-2023:

„1. Să ne transmiteți situația elevilor romi care au absolvit clasa a VIII-a, în anul școlar 2022-2023, numărul elevilor romi înscriși la Evaluarea Națională – 2023, număr elevi romi care au promovat examenul de Evaluare Națională – 2023, precum și numărul elevilor romi care au fost înscriși la o formă de învățământ (liceal/profesional/dual), conform machetei din Anexa denumită „gimnaziu”.

2. Să ne transmiteți situația absolvenților de etnie romă, care au promovat un tip de învățământ (liceal/profesional/dual) în anul școlar 2022-2023, elevi romi înscriși la examenul de Bacalaureat, sesiunile iunie-iulie și august 2023, precum și numărul elevilor romi care au promovat examenul de Bacalaureat-2023, cu mențiunea daca acestia au fost înscriși pe locurile special alocate elevilor de etnie romă sau care Nu au fost înscriși pe locurile special alocate elevilor de etnie romă, conform machetei din Anexa denumită „liceu”.”, se arată în documentul consultat de Edupedu.ro.

Informații de context

Toate liceele au avut de trimis, până la data de 6 octombrie 2023, listele cu elevii romi admiși în clasa a IX-a în anul școlar 2023-2024, potrivit unui adrese a Ministerului Educației, document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre elevii romi care au ocupat locurile distinct alocate acestora, peste numărul de locuri repartizat respectivelor licee.

În aprilie 2022, Edupedu.ro a scris că aproape două treimi dintre tinerii romi nu sunt în sistemul educațional, altă formă de învățământ și nici pe piața muncii, fiind clasificați în categoria NEET, potrivit Strategiei naționale privind incluziunea socială și reducerea sărăciei pentru perioada 2022-2027.

  • Termenul „NEET” se folosește pentru a descrie categoria de tineri care nu sunt încadrați profesional și nu urmează niciun program educațional sau de formare – Fundaţia Europeană pentru Îmbunătăţirea Condiţiilor de Muncă şi Viaţă (Eurofound). Inițial, termenul viza categoria de vârstă 15-24 de ani, dar categoria a fost extinsă pentru a cuprinde persoanele cu vârsta între 15 și 29 de ani.

Ordinul nr. 6.134/2016 prevede la articolul (2) că „în învățământul preuniversitar este interzisă segregarea școlară pe criteriul etnic, al dizabilității sau al cerințelor educaționale speciale, pe criteriul statutului socioeconomic al familiilor, al mediului de rezidență și al performanțelor școlare ale beneficiarilor primari ai educației, în condițiile prevăzute de legislația în vigoare și ale prevederilor prezentului ordin”.

Segregarea școlară pe criterul etnic este definită la art. 4, alin. (1) din ordinul precizat anterior: „Constituie segregare școlară pe criteriul etnic separarea fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor aparținând unui grup etnic în unitățile de învățământ preuniversitar/grupe/clase/clădiri/ultimele două bănci/altele, astfel încât procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor aparținând grupului etnic respectiv din totalul elevilor din unitatea de învățământ preuniversitar/grupă/clasă/clădire/ ultimele două bănci/altele este disproporționat în raport cu procentul pe care copiii aparținând grupului etnic respectiv îl reprezintă în totalul populației de vârstă corespunzătoare unui ciclu de educație în respectiva unitate administrativ-teritorială.”

Ordinul nr. 5.633 din 23 decembrie 2019 pentru aprobarea Metodologiei de monitorizare a segregării școlare în învățământul preuniversitar stabilește că unitățile de învățământ au obligația de a monitoriza repartizarea echilibrată a copiilor/elevilor: „pentru prevenirea și/sau combaterea segregării școlare, unitățile de învățământ preuniversitar, indiferent de nivelurile de învățământ acoperite în activitatea lor, au obligația de a monitoriza repartizarea echilibrată a copiilor/elevilor în grupe/clase, clădiri, ultimele două bănci, pentru asigurarea diversității socio-culturale a comunității.

Foto: © Lovelyday12 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Inspectoratele școlare vor transmite Ministerului Educației, până pe 4 decembrie, numele școlilor cu elevi romi care necesită intervenția unui mediator școlar – document
Toate liceele trebuie să trimită Ministerului Educației, până pe 6 octombrie, listele cu elevii romi care au ocupat locurile special alocate lor în clasa a IX-a – document
aprilie 2022 – Aproximativ 8 din 10 romi părăsesc timpuriu școala, ceea ce le scade drastic șansele de a găsi un loc de muncă / Peste 60% din tinerii romi cu vârsta între 15 și 29 de ani nu merg la școală și nici nu lucrează, potrivit Strategiei naționale pentru incluziunea și reducerea sărăciei pentru perioada 2022-2027

5 comments
  1. Poate mariti nr locurilor pt copilasii cu CES ca sunt ai nostri nu pt minoritati care nu sunt interesate sa mai faca scoala!

  2. Chestia asta nu e discriminare?De ce trebuie tabel pe etnie?Aici nu merge principiul discriminării?De ce sunt locuri speciale la facultate și la liceu unde cei de etnie întra cu 5?Nu e discriminare?Nu le zice ca de fapt sunt asa prosti și incapabili ca în viata lor nu vor putea lua mai mult de cinci asa ca le face o favoare?Nu ii jignește?Nu este discriminare și insulta la adresa etniei?”Tu esti prost!Ia-o pe aici,ruta ocolitoare.”De ce e legal asa ceva dacă se vrea egalitate în societate.Nu reușesc sa înțeleg…doar ca prin aceasta admitere și “favorizare” se transmite și se confirma stereotipul ca ei sunt inferiori și incapabili sa obțină o nota egala cu cei care nu sunt de etnie.De fapt nu ii blochezi mental făcând asta?Subliminal nu ii programezi sa rămână niște inferiori toată viata lor care au nevoie de “portite” ,”ferestre” și “oportunități ” altfel niciodată în viata lor nu ar ajunge acolo.Si apoi?După ce ajung sa profeseze?El cu un 5 nu va fi niciodată la nivelul celui care a întrat fără sa trișeze, pentru ca este o forma de trisare.
    S-a dus naibii societate a și ” prințipurile”!Vai capul nostru!!
    În toată bulibaseala asta vrem sa părem și corecți pe deasupra!!

  3. Iar fac dirigintii tabele nominale si statistici pe Whatsapp. Tot sistemul de la varf e imputit. In loc sa se foloseasca sistemul informatizat, ei culeg statistici ca semnaturile inainte de alegeri. Niste penibili si niste puturosi.

  4. cu datele din SIIIR ce fac inspectoratele și Ministerul? acolo se afla toate datele! de ce avem acest sistem? vai de capul lor leneșii din minister habar n-au să folosească SIIIR ul!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cheltuială universitară: “Dunărea de Jos” Galați cumpără croazieră pe Marea Neagră, pentru 45 de “turiști”, pe 24 iunie – 11.340 de lei fără TVA din fondul pentru situații speciale, pentru patru ore de plimbare până la Costinești

Universitatea “Dunărea de Jos” din Galați intenționează să organizeze, pe 24 iunie, o croazieră de câteva ore pe Marea Neagră, pentru un număr de 45 de “turiști”, potrivit unei cereri…
Vezi articolul

Dezbatere organizată de Edupedu.ro și World Vision România

EXCLUSIV Cercetătorul Dacian Dolean, despre rezultatele PISA 2022: Problema noastră este că avem prea multe soluții, sfaturi și afirmații și prea puține întrebări / O soluție oferită a fost alocarea a zeci de milioane de euro pentru cursuri de formare, dar nu am citit întrebări legate de efectul lor asupra elevilor

„Problema noastră nu este că nu avem soluții, sfaturi și afirmații. Problema este că avem prea multe, dar și avem prea puține întrebări”, a spus cercetătorul Dacian Dolean, referitor la…
Vezi articolul