Părinți în pandemie: între presiune și epuizare – analiză Deutsche Welle

635 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
În primul lockdown, din primăvara lui 2020, părinții s-au văzut obligați să facă “șpagat” între atribuțiile de serviciu și îngrijirea copiilor, acasă, iar situația este aceeași, un an mai târziu, potrivit unei analize Deutsche Welle asupra greutăților prin care trec în continuare părinții, în pandemie. “Mai ales femeile spun că au ajuns la capătul puterilor”, notează sursa citată.

Deutsche Welle arată că, în urmă cu un an, primul lockdown a însemnat “școli și grădinițe închise, locuri de joacă și terenuri de sport închise, contacte interumane limitate sau chiar lipsă. Zilele între patru pereți au fost o provocare. Mulți șefi au pretins implicare totală și-n continuare din partea angajaților. Seara, profesorii așteptau ca părinții să le trimită pe mail temele rezolvate de către cei mici peste zi.”

“Un an mai târziu nu se poate vorbi despre relaxare, ba dimpotrivă! (…) În principiu, școlile și grădinițele funcționează, învăţământul desfăşurându-se, însă, tot online, cel puţin în parte. Deci despre normalitate nu poate fi vorba. Presiunea asupra părinților, pentru a-și lăsa copiii acasă, crește”, continuă Deutsche Welle.

Sursa notează, citând studii, că în actuala situație femeile sunt mai afectate de restricții, comparativ cu bărbații, chiar dacă și aceștia contribuie la îngrijirea copiilor. Este citat, în acest sens, sociologul Jutta Allmendinger, potrivit căruia apare o „retradiționalizare“ a rolurilor în familie care, probabil, va întoarce cu câteva decenii înapoi emanciparea femeii.

Un studiu citat, care analizează evoluția procesului de educație și învățământ în Germania, “confirmă faptul că îngrijirea copiilor îi revine, de regulă, femeii: ‘Deseori, mamele care lucrează se ocupă singure și de îngrijirea copiilor, în timp ce tații se implică mai puțin. Îndeplinirea acestor două sarcini – activitate profesională și îngrijirea copiilor – este dificilă, mai ales în cazul copiilor preșcolari’”.

Deutsche Welle preia și declarațiile făcute într-un interviu de Anne Schilling, directorul unei organizații pentru sănătate și recuperare maternă, potrivit căreia și înainte femeile erau cele care solicitau cure de recuperare în clinici specializate, „dar femeile care vin acum la noi sunt extrem de afectate, suprasolicitate, epuizate. (…) Suferă mai ales din cauza faptului că nu-și mai pot face niciun plan. Grădinițele sunt în parte închise, orele la școală se țin alternativ (în sălile de curs și online). În rest, nimic! Nu numai că este solicitant, ci este și deranjant. În fond, este vorba despre exercitarea propriei profesii, educația copiilor și întreaga familie.”

Photo 176444365 © Rafael Ben AriDreamstime.com

 Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Realitatea lor. Liderii țării au “pilotat” prima zi de școală: educația – prezentată prin proiecții de viitor, în școli de excepție. Totul – sub umbrela României educate, care nu e gata / La guvern, câțiva copii au manifestat pentru lucrurile de bază care lipsesc din școli

Președintele Klaus Iohannis, premierul Florin Cîțu și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, au profitat luni de decizia luată în august, ca, în pofida înrăutățirii situației epidemiologice, școlile să poată organiza festivități…
Vezi articolul
Înscrierea la Evaluarea Națională Documente / Foto: Pexels.com

“Liceele pedagogice în pericol?” Președintele asociației acestor școli semnalează o posibilă desființare a formării de învățători și educatoare prin colegiile sau liceele pedagogice, în proiectul revizuit al viitoarei legi a învățământului

Varianta legii educației în lucru în Ministerul Educației condus de Ligia Deca ar prevede în forma din prezent că liceele pedagogice “nu vor mai școlariza în specializările învățător și educatoare,…
Vezi articolul
Formatori pentru profesori de gimnaziu

O criză serioasă de profesori buni de matematică și științe “e predictibilă peste maximum 10 ani” – raportul de țară TIMSS 2019. Ce spune studiul despre problemele și necesitățile profesorilor la materii unde acum, elevii, iau “notă de trecere”, dar rămân la coada UE

“Datele agregate, atât la nivelul profesorilor de științe, cât și al celor de matematică, reprezintă un semnal de alarmă cu privire la asigurarea în timp a bazinului de profesori din…
Vezi articolul

Raportul anual al OECD: Finanțarea educației în sprijinul elevilor cu pierderi mari de învățare și aducerea copiilor la școală, puncte cheie pentru specialiștii în educație / România stă mai prost decât statele organizației internaționale

Abandonul școlar, efectele de durată ale închiderii școlilor în ultimul an și jumătate și folosirea banilor publici în educație sunt câteva dintre principalele probleme asupra cărora țările trebuie să-și concentreze…
Vezi articolul