Întrebare pentru profesori, în dezbaterea pe legile educației: În ce măsură sunteți de acord ca examenele de admitere să fie organizate separat de către colegiile naționale? – organizația Salvați Copiii

8.261 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – George Călin
Proiectul Legii învățământului preuniversitar nu contribuie la combaterea inegalităților sociale și teritoriale, arată organizația Salvați Copiii România într-o luare de poziție în care semnalează drept „necesară desființarea actualelor inspectorate școlare, cosmetizate în proiectul LIP ca fiind direcții județene, și înființarea unor noi structuri deconcentrate”.

Aceasta solicită renunțarea la admiterea la colegiile naționale, reintroducerea bursei de studiu, printre multe alte propuneri trimise deja Ministerului Educației. Instituția a lansat și un chestionar online în care îi provoacă pe elevi, studenți, părinți și profesori să reacționeze și să-și spună părerea, ideile sau propunerile pentru aceste două proiecte de legi.

Profesorii sunt întrebați, de exemplu, „în ce măsură sunteți de acord ca examenele de admitere să fie organizate separat de către colegiile naționale?”.

Chestionarul cu cele 3 întrebări poate fi completat aici.

Reamintim că în afară de Salvați Copiii România, nicio altă organizație cu proiecte în zona educațională, din sectorul ONG, nu a reacționat până acum, prin comunicate publice sau luări de poziție, la aproape trei săptămâni de la lansarea în dezbatere a proiectelor de legi.

Analiza integrală a Salvați Copiii, aici.


19 comments
  1. Buna ziua,eu vreau să spună că foarte mulți copii cu bani intră la licee bune,iar alții care învață nimeresc unde refuza alții sau ii repartizează cum vor.Eu as vrea sa se desființeze “pilele”și orice salariat,elev,student să facă școala pe merit nu pe mită sau alte chestii.

  2. Nu vă mai chinuiți!
    Totul se duce de râpă după un plan bine stabilit.
    Învățământul de calitate, sănătatea și BUNUL SIMȚ deranjează noul tip de societate care se prefigurează.

  3. Nu ai inteles nimic..e vorba că ai o singura șansă.iar un elev foarte bun va ajunge la o școală profesională..sau mai stiu eu ce liceu asta e pierderea pentru umanitate. Acel elev de 9.70 care pică la Vianu putea intra la toate celelalte colegii din țară..dar va fi supus unui alt examen EN. De asemenea colegiile vor face subiecte pe care nimeni nu le-au vazut la clasa exact cum fac acum la clasa V. doar pe la meditații..asta e defapt marea problema.

    1. 1.O singura șansă adică dă examen de doua ori. E clar că nu am înțeles nimic.
      2. Motivul pentru care elevii sunt așa de slabi este fix cel spus : nu știu să răspundă la nimic dacă nu au văzut exact acea întrebare înainte. A-i forța un pic să gândească singuri ar fi spre binele lor.
      De fapt asta e și rolul matematicii …..nu sa punem copiii să învețe 3 modele de probleme pe dinafară.
      3. Apropo de meditații…..e un subiect umflat prostește.
      E mult mai ușor să faci meditații cu 20 de mediocri pe care să îi înveți 3 mizerii cu care sa ia 9 la bac decât să îți dai foc singur la valiză încercând să bagi un prost cu bani la un colegiu.

      1. La o analiză mai atentă, vedem că acel elev de 9,70 care nu a intrat la Vianu va concura, dând încă un examen (2 probe) pe doar 10% din locurile pe care ar fi putut concura după modelul vechi. Deci în avantajul cui este această modificare? In avantajul celor care nu au îndrăznit să încerce la Vianu și s-au dus din start să dea examen la alt colegiu, cotat ceva mai slab.
        Adică va fi cam ca la coadă la hipermarket: depinde cat de inspirat ești când alegi la ce casă te așezi. S-ar putea să termine mai repede alții care s-au așezat la rând după tine, dar la alta casa.
        Iar TotEu s-a referit la subiectele care vor fi la prima vedere doar pentru unii candidați, pentru că vor exista cu siguranță alții care le vor mai fi văzut pe la vreo pregătire, pe undeva… Sunt excluși din discuția asta elevii geniali, care oricum nu aveau dificultăți să ia nota foarte mare oricare erau subiectele (de mate sau de română), asta daca mai aveau nevoie să dea evaluarea și nu intrau cu rezultatele de la olimpiade și concursuri internaționale. Așa că nici pe ei nu ii ajută cu nimic aceasta schimbare. Ci doar lasă loc de frauda.
        Să nu uităm că nu există doar colegiul Vianu in tara asta. Pentru el, se deschide poarta către multe pile și șpăgi in toată țara.

        1. Sunt încântat că după ce anul ăsta au rămas pe dinafară așa-ziși elevi buni cu medii de 9 tot nu se înțelege că nu media contează ci locul în ierarhie……..
          Repet…..după primul examen au intrat deja primii 2000 de elevi .Daca nu toți, marea lor majoritate.La al doilea examen candidează câteva sute care s-au supraapreciat și …cum să spun frumos…..restul…
          Prin urmare al doilea eșec la rând in condițiile in care concurența e aproape zero poate fi scuzabil doar in ochii mamei. In rest…a picat un mediocru,lumea va supraviețui.

  4. Toată legea învățământului este o mizerie o făcătură…subminarea autorității profesorilor încurajarea învățământului digital ce se pretează la elevii mediocri și cei cu dizabilități încurajarea lenei indolentei actelor de indisciplină prin sintagma elevul nostru stăpânul nostru discutarea legii în timpul concediilor cadrelor didactice hoțește lund in derâdere opiniile contra care sunt majoritare ne duc la i singură concluzie.. demisia acestui impostor numit Câmpeanu și a echipei sale de mediocri digitali

  5. Bună ziua !…
    Trecerea CSS …în subordine primăriilor ..o mare greșeală , sportul școlar este deja mort cu un așa ministru incompetent…singura variantă ..DEMISIA …

  6. Admiterea sa se facă pe baza rezultatelor la olimpiade , primele 10-20 locuri la nationala . Locul 1 la județ fara a putea opta pentru alt județ. Așa se diversifica performanța . Colegiile trebuie sa se agite in a crea condiții pentru performanța și a fi atractive pentru acești elevi .
    Examen la romana și matematica =evaluare nationala , unde e noutatea , pentru ce atâta agitație , cu ce performante s-au remarcat aceste colegii care solicita admitere separată ?

  7. “familiarizați cu tipurile de subiecte” înseamnă fix ce urmăresc colegiile să elimine.
    Acum avem elevi care sunt in opinia lor și a părinților de 10 însă de fapt sunt “familiarizați cu tipurile de subiecte” de la EN.
    Mai exact învățate pe dinafară. Vrem elevi care să știe carte ,adică să se descurce și la întrebări pe care nu le-au văzut de 1000000000 de ori.
    P.s. Oricum …. sondajele sunt inutile și previzibile….in afara de elevii cu adevărat buni care știu să deschidă și singuri o carte de teorie și una de probleme…cine ar putea fi de acord cu niste examene serioase?

    1. Examene serioase…adica cam ce fac acum la admiterea in clasa a V . Primesc subiecte care se fac pe la clasa a VI. O sa fie subiecte cu materia de la bac la admiterea de la clasa a lX. O sa intre doar cine face pregatire , eventual cu profesori de la acel colegiu+ cei cu influențe și ceva olimpici. Cei care invata pe programa școlară se pare ca nu au dreptul la nici o șansă. Eu zic sa eliminam programa școlară orisicum trebuie să ști deja din clasa a V la ce colegiu vrei sa dai să te apuci pe stilul lor de subiecte…o nebunie.

      1. Dacă știți examene cu subiecte în afara programei ar fi bine să le indicați și să faceți o reclamație.
        Dacă nu….ar fi frumos să nu citați din alții care citează din alții…..care nu știu despre ce vorbesc.
        Sau și mai rău… să inventați lucruri inexistente.

  8. Regulile nu se schimba in timpul jocului, schimbările trebuiau făcute pentru elevii care intră acum in clasa a 5 a.

  9. Buna ziua ,trebuie oprita descentralizarea CSS urilor si Palatele Copiilor si trecerea lor catre primarii . Singurul obiectiv al politicului este de a pune mana pe terenurile si cladirile existente . Cu aceasta lege profesorii vor fi ingenuncheati de politic ,elevi vor suferi pentru ca nu mai au unde sa faca sport .

  10. Felicitari “Salvati copiii!”.
    Chiar daca e perioada vacantelor (a fost bine aleasa pentru dezbaterea publica!), este de neinteles tacerea privind acest proiect.
    Lasati-ma sa nu cred ca o data cu noua Lege a educatiei care, apropos, prevede si prescrierea in 3 ani a plagiatului (domnul prim ministru se simte deja mai bine), dispar frauda si coruptia.
    Am doua scenarii, perfect posibile, pentru care consider ca e necesara dezbaterea. Cu siguranta mai sunt si altele.
    1).Daca subiectele sunt elaborate de Colegii, copiii care fac meditatie cu profesori din liceul respectiv vor fi cel putin familiarizati cu genul de exercitii care se vor da la examen. Nu trebuie sa stie exact subiectul ci numai sa lucreze intens tipul respectiv de subiect. Unde va fi egalitatea de sanse?
    Deja asist la discutii privin schimbarea sau alegerea meditatorului in functie de liceul vizat. Stim cu totii ca meditatia cu un profesor de liceu este mai scumpa decat cu un profesor de gimnaziu. Sa mai spun despre familiile care nu isi permit meditator?
    Si nu, nu accept ca o eventuala interdictie de a face meditatii va opri profesorii de liceu sa practice aceasta activitate. Cunosc cel putin 10 copii care fac meditatie cu profesorul de la clasa, cu toate ca acest lucru este interzis.
    2. Ganditi urmatorul scenariu pentru Bucuresti: 100 de copii care nu iau examenul initial la Vianu, dar care au medii intre 9,50 si 9,70. Inmultiti cu 10 licee de top cu aceleasi medii. Pe ce locuri vor concura ei la Evaluarea Nationala? 10% din cele ramase? Calculeaza cineva cate asemenea locuri raman? Toate colegiile vor organiza concurs, inclusiv cele de nota 7, sa spunem. In cazul acestora – vor intra in etapa a doua in liceu copii cu mult peste media de la concursul initial, copii care ar fi putut intra la licee care astazi sunt in top 20, in varianta examenului aflat inca in vigoare. Unde este egalitatea de sanse?
    Personal, eu cred ca se deschid cai noi catre injustete si se inchid drumuri pentru multi, multi copii.

      1. Foarte bine punctat???? să sintetizăm…
        Un elev se înscrie la examenul unui colegiu și pică. Se întâmplă ….
        Apoi la EN tot nu intră la vreun colegiu.
        Să explicăm : după ce toți elevii buni au intrat elevul pe care îl plânge internetul tot nu este intre primii.
        Ok….și atunci de ce credem că e așa o mare pierdere pentru umanitate?

        1. Să sintetizăm, coane Fănică!
          Elevul care nu intră după examenul de la colegiu da EN. Și cu media de la EN poate opta pentru… 10% din locurile de la colegii. Adică în loc să poată opta pentru 100% din locuri, intrând la opțiunea pentru care are medie suficientă, îi rămân la dispoziție doar 10% din acele locuri. Acum e ceva mai clar?
          P.S. Dificultatea subiectelor de la EN se poate modifica, dar procedura de admitere este cea corecta. Nu asta trebuie schimbat!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Consiliul Național al Elevilor critică faptul că elevii nu vor mai fi consultați și nu mai au drept de vot în consiliile de administrație ale școlilor, prin proiectul de lege al Educației în Învățământul Preuniversitar

În proiectul de Lege a învățământului preuniversitar, lansat în urmă cu 2 zile de Ministerul Educației în consultare publică, reprezentanții elevilor aleși prin vot direct de către colegii lor nu…
Vezi articolul

Cîmpeanu: Nu există standarde ocupaționale pentru specialist în securitate cibernetică, nu există specialist în protecția identității virtuale / Implicarea angajatorilor eu o văd și la ofertă, și la calificare și la standarde ocupaționale

Standardele ocupaționale din registrul calificărilor trebuie să fie aduse la zi, având în vedere meseriile noi care apar în ritm alert și pentru care angajatorii au nevoie de personal calificat,…
Vezi articolul