Părinții să le ceară profesorilor de la clasă să facă pregătire suplimentară cu elevii, nu să îi trimită din start la meditații, spune Ligia Deca

59.131 de vizualizări
Ligia Deca / Foto: Ilona Andrei – G4Media.ro
Părinții ar trebui să le ceară cadrelor didactice de la clasă să organizeze ore de pregătire suplimentară cu elevii, nu să apeleze din start la meditații, a declarat ministrul Educației, Ligia Deca, într-un interviu pentru stiripesurse.ro. Aceasta a explicat că nu toți elevii au nevoie de pregătire și că valorificarea oportunităților din partea școlii sunt suficiente.

„Faptul că avem copii care iau notă mare la Evaluarea Națională fără să fie meditați este o dovadă că nu avem nevoie de pregătire suplimentară întotdeauna”, a precizat ministrul.

„Nu spun că uneori nu este nevoie de o personalizare, dar aș prefera ca părinții să solicite acest lucru școlii, decât să încerce să suplinească cu costuri suplimentare. Haideți să cerem de la școală ce ne dorim de la școală și după aceea să constatăm sau nu că ea poate să ne ofere și să luăm alte măsuri, nu să începem automat să căutăm în altă parte”, a mai adăugat ea.

Ligia Deca a dat exemplul școlilor care organizează ore de pregătire suplimentară: „Majoritatea cadrelor didactice fac asta deja. Școlile s-au organizat astfel încât să ofere astfel de consolidări înainte de examenele naționale și eu cred că dacă există acest dialog sincer între familii și școală, lucrurile se vor îmbunătăți”.

În plus, ea a precizat că, dacă elevii se folosesc în mod corect de oportunitățile oferite de școală și dacă părinții mențin un dialog cu profesorii, meditațiile nu vor fi necesare.

„Trebuie discutat cu profesorii de la clasă pentru a înțelege clar care este nevoia reală de pregătire suplimentară, pentru că sunt convinsă că majoritatea copiilor, dacă vin la ore, dacă folosesc oportunitățile de formare suplimentară, sau de recapitulare, sau de consolidare pe care le oferă școala și dacă există un dialog între familie și cadru didactic, nu ar avea nevoie de acest instrument”.

Aceasta a criticat părinții care își trimit copiii la mai multe sesiuni de meditații, cu profesori diferiți și a tras un semnal de alarmă cu privire la pregătirea excesivă pentru examene.

„Am văzut și multe excese: copii care au mai mulți meditatori. Mie mi se pare că nu faci altceva decât să induci o nesiguranță și o presiune suplimentară”.

„În ceea ce privește meditațiile, noi, ca părinți, trebuie să fim foarte sensibili la ce are nevoie copilul nostru. Din acest punct de vedere, aș recomanda și discuția cu consilierul școlar, pentru că nu întotdeauna supra-pregătirea ajută”, a mai adăugat ministrul.


74 comments
  1. Foarte bine face dna Deca că cere să faceți ore suplimentare la clasă cu elevii, susțin și aprob decizia, de aia voi profesorii sunteți plătiți ca să învățați așa cum trebuie copii. Și voi ziceți de copii că știu numai să se plângă dar la fel faceți și voi, știți numai să vă plângeți că voi nu sunteți plătiți cum trebuie, că nu aveți ce mânca, că voi muriți de foame etc. Iar ca să nu mai aveți programul atâta de încărcat ar trebui tot de la minister să se scoată materiile care nu își au rostul (de ex. muzica, ed. artistica/tehnologică/socială, desenul), atunci programul elevilor și al profesorilor ar fi mult mai lejer și ați avea când să faceți meditații la clasă cu elevii. Dacă s-a ajuns acum să dai test la muzică, pe bune acum? La muzică? Să fim serioși.
    Și legat de birocrația pe care o aveți în program e prea multă cei drept dar cine ați vrea să se ocupe de burse dacă nu diriginții claselor, cine ați vrea să facă rapoartele claselor dacă nu diriginții? Totuși legat de orele suplimentare pentru meditarea elevilor la clasă foarte bine face ministra că cere acest lucru și să fiți plătiți pentru asta, poate veți fi mulțumiți așa și nu veți mai zice că voi nu aveți ce mânca din cauza salariilor mizerabile pe care le aveți. Ca dacă ar fi asa cum ziceți atunci nu ați bea atatea cafeluțe(unii), nu ați fuma atâtea țigăruțe(unii), nu v-ați pune atâtea unghiuțe(unele), nu v-ați luat atâtea gentuțe(unele) etc.

  2. Nu e neaparat nevoie de pregatire suplimentara, ci e nevoie ca profesorii sa isi predea lectia la clasa si sa le explice copiilor lectia.
    Multi dintre ei vin la clasa si stau degeaba sau se fac ca predau si atunci trebuie sa dai copilul la meditatii ca sa faca lectia pe care nu au facut-o la clasa.
    In particular stiu sa predea si sa explice, doar la clasa nu stiu preda si nu vor sa explice.

  3. Totul se trage de la creierul de b(v)arză al dinozaurului numit Ministerul Educației. Cu acel creier nu poți ajunge la soluții excesiv de raționale, pentru că nu ai mai visa să zbori. Ministerul dorește zborul, fiind condus de o zburătoare (doar zborul leagă lectoratul, consilierea prezidențială, militantismul politic, ministeriatul educației și deputăția, iar pentru zbor trebuie să fii ușurică). Popularea programului școlar cu săptămâni vitale (Altfel, Verde, Financiară, a Educației Globale, a Spațiului Cosmic etc.), cu zile fundamentale (a Drapelului, a Imnului, a Partidului, a Localității, a Școlii, a Hrănirii Sănătoase, a Pământului, a Apei, a Pădurii, a Caravanei Politice, a Biodiversității, a Eroilor, a Culturii, a Educației, a Unirii, a Holocaustului, a Dunării etc.), cu evaluări comandate de afaceriști de partid, a fost permisă doar de aparenta supremație, în rândul finalităților educaționale, a competenței, care, spun politicienii și ONG-urile, se formează ex nihilo și aproape spontan. Aparentă, pentru că se aplică doar muncii de la clasă, care poate fi oricând bulversată cu evaluări ale conținuturilor din clasa a V-a susținute în clasa a IX-a, cu lecții de condus preventiv, de citit rata inflației, de testat concentrația de nitriți din fructe, de analizat evoluția debitelor apelor Dunării, toate, în orice dezordine posibilă. Prin contrast, la examene, în manuale, la evaluări (prin excelență la cele cu itemi grilă, promovate intens de minister), baza este tot “materia”, adică gradul de asimilare a conținutului, o finalitate de rang inferior, cum s-ar spune. Ce fac părinții este să corecteze situația așa cum pot ei. Ei încearcă să aducă dinozaurul cu picioarele pe pământ. Adică să refacă relația ombilicală dintre conținuturi, abilități, atitudini, valori și competențe. Profesorul predă, fixează, extinde, evaluează, la meditații, ceea ce nu poate face la clasă. Elevul nu merge niciodată la meditații pentru a exersa afișul sau posterul, sau dansurile populare, de care sunt pline școlile, ci pentru a dezvolta conexiuni neuronale, pentru a avea timp de gândit, pentru a înțelege, pentru a aplica, pentru a generaliza, pentru a fi monitorizat, pentru a aborda lucrurile sistematic, niciodată pentru a vedea profesorul discutând despre cai verzi pe pereți (sigur că și universul cailor verzi pe pereți poate fi studiat temeinic, este evident că pentru știința aceasta unele ușurele și ușurei se specializează la partid). Pentru că, la clasă, profesorul face dosare de bursă, numără și motivează mii de absențe, verifică dinamica veniturilor din jocuri de noroc ale părinților, raportează părinții plecați în străinătate, face asistență socială și lucruri banal repetitive (afișe, postere, dansuri) pentru evenimente cu fabuloasă semnificație locală, regională, națională și globală, dar mai ales politică. A le cere părinților să-i regleze pe profesori, când aceștia sunt dereglați permanent de minister, este o dovadă de competență politică remarcabilă, care, pentru învrăjbire și conducere, trebuie apreciată cu câteva vo(șu)turi în j(d)os.

    1. …o radiografie lucidă, două punctări cheie și una relativă:).. da, părinții fac ce pot … merg pe “obligatoriu”, că nu te pui cu statul, oricât de bezmetic ar acționa la un moment dat persoana /persoanele care se cred “statul”.. .. și da, daca vrei sa învețe copiii tăi și gândirea, tocmai pt că iei lucrurile cum
      vin….. te uiți și la copii și dai banii pe
      meditații, ce sa faci?
      Până or stabili experții ce si cum…, un
      părinte vede sau, mai curând, simte direct in ce măsură se mai întâlnește in timp util ce “oferă” statul cu ce i se potrivește copilului…
      ….când un sistem ajunge la dimensiuni colosale, cum practic este in prezent totalitatea școlilor de stat din România
      evident că încep sa apară anomaliile …

      🙂 deci, as spune că dinozaurul nostru …. este cam obosit… poate un pic tranchilizat (politic…. pt că este un domeniu absolut atractiv …in toate reclamele comerciale de succes sunt implicate figuri de copii, dacă ați observat …pt că răscolesc emotii :)) e lucru știut la snspa) …

      …ce este exasperant și deloc amuzant incăpățânarea cu care “ministra”
      … și aici deja nu ne mai referim la o persoană..(e doar o persoana ca
      oricare alta)…… ci la acel intangibil “spirit ministerial” … sec, rigid, ….impersonal, neimplicat …..pare că s-a baricadat cu mainile la ochi și la urechi, in dosul unui imens volum de “reglementari”, care mai de care mai
      stufoase, abstracte, abundand in principii care seamănă între ele…. pfff ati incercat sa lecturati LG 198… ?.

      .. și când un lucru simplu necesita o soluție simplă, umană, corecta, rapida …..actiunea ceruta se blochează, de frica….. pt că nu știi de nimeresti principiul ……. și atunci mai bine te abții și devii indiferent și taci…..

      … toți vorbim de meditații… incredibil cum nu observă nimeni că un program complet de meditații vine peste ce ar fi un program normal zilnic al unui copil și este o soluție pe termen scurt…
      ….as vrea sa am opțiunea, spre ex, ca părinte, daca decid că pot suporta financiar ceva ce ii trebuie mai mult copilului meu….ok, sa pot sa ajustez in alta parte, sa echilibrez, sa am o marja de libertate …. in a nu fi constrans sa aplic rețete cu turma ..

      sunt convinsă că, daca “statul”oricum copleșit, ar admite că nu mai face față , ….ar putea admite și faptul că…. și cetățenii au înțelepciunea lor sau, macar, libertatea lor de optiune care ar trebui respectată, resursele lor, capacitatea lor de apreciere ….. daca spiritul ministerial nu ar mai percepe drept amenințare orice punere în discuție a lucrurilor care nu mai funcționează pur și simplu …. 🙂 ce bine ar fi! cate resurse s-ar debloca ..

      ….am văzut atât de multă duplicitate în ac relație discurs oficial – părinți “parteneri” ….ne – am văzut tratati copiii
      mult mai mult în politici publice de disciplinare …( acesta în sine fiind un simptom de sistem patologic….)
      încât trimiterea aceasta neclară , ipocrita și otrăvită de a cere “scolii” / profesorilor care ar purta vina propriei incompetente….meditații gratuite “de grup” …adică, exact opusul la ceea ce părinții și profesorii încearcă să-ți spună că nu (mai) merge …….chiar e picătura care umple paharul,
      :)) totuși ….. iată acum cum se cearta “profesorii” supra-licitati… și părinții plozilor greu de suportat…!

    2. Ați punctat totul foarte corect.
      Învățământul ar trebui să fie gratuit, dar câte investiții fac părinții? De multe ori ora nu e de ajuns pentru materia predată și-atunci părintele are două opțiuni, ori exersează cu el ori găsește pe cineva. Profesorul în ziua de azi este bonă, asistent social, doctor, entertainer, psiholog, asistent personal, tehnician IT, polițist, judecător, actor, operator, consilier, contabil și în special făuritor de dosare. Și ca să facă toate acestea, mai aduce și de acasă. Dacă se dorea performanță, se puna accentul pe formare, nu pe munții de maculatură. Dacă ar avea de ales, cred cu tărie că fiecare profesor ar alege să elimine o parte din curriculum și predea fiecare concept în tihnă, să explice, să aibă timp pentru fiecare elev.
      De asemenea, politica ministerului, în loc să să echilibreze lacunele din sistem, face ca dezechilibrul să fie din ce în ce mai mare. Incompetența își spune cuvântul.

      1. buna dimineața! incerc..:) ce vreau sa spun este că dacă dpdv al unui părinte meditație înseamnă in primul rand un timp de studiu controlat, acolo unde încă este obligatorie alinierea la un anumit standard….. nu înseamnă automat (ca sa luam ceva și din discursul doamnei…) și nu pe ne-gandite un afront global adus profesorilor. Este f bine spus
        .. …un pic de tihnă profesională asigurată cadrelor didactice cu siguranță este….ceea ce ar trebui sa fie preocuparea Nr 1 a ministerului (condiții de lucru decente … este obligație a angajatorului, iar decent înseamnă să iei în considerare natura lucrului)..
        Ca părinte, am o vârstă, nu am făcut meditații vreodată dar chiar erau alte vremuri,….nu neapărat mai bune, la ora asta copiii mei știu mai multe că mine :)…Totusi…. eu am avut în schimb parte de un profesor care la treapta a doua, la mate, chema toată clasa duminică, gratuit, nu des, probabil așa cum era nevoie..

        In sine, ideea de a se lăsa posibilitatea organizării la școală contra-cost, corect reglementat, lucru suplimentar chiar cu copiii de la clasă… poate că nu e ceva așa strigător la cer ! Dar daca e muncă, ac trebuie reglementată ca atare …ori, ca minister – angajator să ieși și să spui că apare așa, ca o obligație neonorata de profesori….. zău, chiar nu se face!
        Meditațiile prost făcute au și un efect toxic asupra credibilității scolii și e f dureros că erodează exact acolo unde ne doare cel mai mult ….. in motivația pt studiu la școală al școlarilor…….. fff important!
        Dar, asta chiar ar fi o discuție sensibila …:)) o lăsăm după alegeri… zi ușoară!

  4. Madam Deca, lasă-te de meserie. Ia-ti barbat, trântește vreo 3 plozi, da-i la scoala de cartier si oi vedea tu cum se întoarce karma. Esti cel mai incompetent ministru. Esti si tu o marioneta cu limbaj de lemn. Du-te, tata, acasa, ca ti-ai facut treaba. Haos pe toata linia! Ia loc, 4!

  5. buna ziua :)) interesanta aceasta manevra de discurs public a “ministrei” (scuze pt ac eroare gramaticală)….. dacă ne uităm bine la reacții, este , in sine o manipulare a curentelor de opinie pur și simplu. . daca as fi jurnalist as intreba- o pe ac dna daca ” a dat copiii proprii la meditații sau daca le a cerut ” profesorilor” de la clasa ore suplimentare. Faptul că e doar o fumigena in discursul politic este pt că se încearcă un disperat demers de a rămâne pe vreo lista … șanse minime de a accede în parlament, zic eu… și ulterior iar în fruntea ac minister. A arunca în discurs o trimitere pur teoretică la ceva imposibil deși pare de bun simt…….vine pe fondul vocilor tot mai puternice în ultimul timp care , trecând de suprafață pur politicianistă a problemelor din scoli….au tins în ultimul timp sa se unească.. ale părinților, ale profesorilor, ale directorilor …. . S-a atacat această tendință, daca este sa te uiți la numărul mai mare de reacții… …. deci, sa nu ne supărăm.. noi, părinții care ne îngrijorăm cu adevărat nu ne interesează discursul politic …:)). Numai de bine sa auzim… chiar mă întrebam ce anume e fals și ne-autentic la ac ministru .. detașarea, lipsa totala de pasiune și de implicare cu care vorbește despre educație.. de ce? poate că nu este ” educația” funcția/ministerul pe care și-l dorește .. poate vrea la apărare.. ” daca situația o va impune ” ( pt cine nu știe ac este o expresie din birocrația militărească….:))). zi liniștită!

  6. O las pe madame Deca sa facă orele suplimentare! Mi-e îmi este de ajuns după ce fac munca în comisiile din care fac parte, meditații cu cei din clasele a VIII-a și a XII-a,pregătesc lecțiile pentru a doua zi , duc copiii la wc (ca lucrez in invatamant special),fac de serviciu pe școală ,corectez caiete, fac statistici diverse (fara sa fie trecut in fisa postului), fac activități extracurriculare,consiliez părinți, pregătesc elevii pt concursuri și lista ar putea sa continue…Am intrat deja în anul cu numărul 41 în învățământ. Sa mai muncească și madame!

  7. Pan-araba asta e pila sasului Dulap,a fost pusă ministru deoarece a dat baronul zero ordin pe unitate PNL,și rumânii s.au conformat..

  8. Când îți bati joc de oamenii pentru care ar trebui sa ai cel mai mare respect timp de peste 20 de ani , ajungi sa vezi si rasplata ……
    Cu excepția copiilor este vina tuturor ca lucrurile sunt asa ! Atat a profesorilor care nu au stiut sa lupte pentru drepturile lor ca cetățenii si pentru ceea ce presupune profesia lor dar si a poporului roman care ani la rand au stat pasivi la badjocorirea celor care le ajuta copii sa reușească în viață ba chiar mai rau nu de puține ori chiar aceștia se alaturau badjocoritorilor !
    Acum se culege ce s-a semanat …..
    Iar cand in gradina mai sunt doar cateva sute de flori in milioane de buruieni se ara tot si se ia de la capat cu semanatul , asta daca ai un gradinar care stie ce face ……

  9. in viață nu trebuie sa fii educat..trebuie sa fii … Vezi Ciolacu,Ciuca,Simion,Iovanovici. nu cei buni ajung în vârf,ci șmecheri sfertodocți,de genul ceior enumerati mai sus

  10. Dar ce facem cu faptul că la începutul anului școlar am fost puși să declarăm că nu facem meditații cu elevii de la clasele la care avem încadrările?
    Nu cumva încălcăm legea făcând pregătire suplimentară?

    1. Dna Deca se referă să faceți meditații cu toți elevii la clasă, și foarte bine face că îi pune pe profesori să își facă treaba așa cum trebuie.

  11. D-na Deca,daca chiar vreti sa stiti o farama de realitate din sistemul de invatamant pe care, cu “onoare” il conduceti,faceti o vizita la sc.89,Bucuresti ! CEEA CE SE INTAMPLA ACOLO ESTE HOROR ! VORBESC DE CL.A-IV-A . Desi mediatizat cazul,PARINTII au fost acuzati ! S-a ajuns ca un elev sa sune la 119 ! De la inceputul anului scolar actual,si-au dat demisia si au plecat din scoala,3 invatatori ai acestei clase !! Elevii clasei se transfera la alte scoli in proportie de 50% ,pana acum cel putin,este singura lor solutie !
    Doamna ministru,coborati PE PAMANT !!!!

  12. Dacă profesorii și-ar face datoria de dascăli așa cum trebuie în programul normal de lucru, nu ar rămâne nici un copil în urmă și nu ar mai fi nevoie de meditații sau ore suplimentare. Însă unii profesori sunt indiferenți, intră în clasă, predau și pleacă. Nu îi interesează cu adevărat dacă copiii înțeleg sau nu. Desigur, sunt copii care nu sunt atenți. Însă sunt și cazuri cum este cel al fetiței mele care este pe clasa a 3-a și nu înțelege limba engleza. Profesoara intră în clasă și toată ora turuie in limba engleză fără traducere în română și la sfârșit întreabă dacă au înțeles. Copiii care au învățat engleză acasă înțeleg, iar restul nu. Dar noi pentru ce ii mai trimitem la școală? să îi învățăm acasă să la meditații iar profesorul sa ii evalueze și atât?! Acești așa ziși profesori ar trebui să se reprofileze și să nu se joace cu soarta copiilor noștri.

    1. limbile străine se învață pe emoțional mai ales la vârste mici , nu pe înțelegere.
      adică la copii merg bine :
      cântecelele , jocurile didactice , proiectele , filmele , orice numai nu învățat logic , copiii la virsta asta nu au dezvoltata înțelegerea dar emoționalul , învățarea prin imitare este inca foarte prezenta și activa .
      cum vă imaginați că un copil învață în primii doi ani limba maternă , fara nici o logica pt el ?
      zona de limbi străine , pictura , artisticul in general se învață la această vârstă mult mai bine prin experiențe decât cu foaia și creionul , declinări și alte Sf urî. se învață după ureche daca mă înțelegeți.
      daca nu găsiți profesori tineri care sa faca acest lucru , căutați i o eleva de liceu pedagogic care știe engleza și care să facă jocuri , (sunt cărticele de lucru etc).i n câteva ore să prindă drag , ați rezolvat problema
      va vorbesc din experiența proprie. mi am dat fata la engleza la 6 ani , nu știa toate literele , a învăța engleza în joaca inițial. astăzi tine seminarii in engl. 😌

    2. Sigur ca unui copil ”pe clasa a treia” (pe acoperis sau unde?) profesoara de engleza ii ”turuie” din ”Twelfth Night”, din ”Ulysses” si din ”The Catcher in the Rye”. Probabil de asta nu intelege copilul. Si, desigur, e vina profesoarei de limba straina ca nu are atasat la purtator un traducator/translator. Si e abia ”pe clasa a treia”! Stai sa vezi ce urmeaza!

  13. Sa plătești orele suplimentare.Nu fac nimic pe gratis. Fa tu, doamna! și lasă profesorii în pace. generații de copii cu pretenții. care nu sunt buni decât sa se plângă. se pare ca vorbește o persoana care e depășită de tot. schimbarea!

  14. Mai întâi să scuteasca profesorii de atâta ” dosariada”, pentru că în școli se fac de toate. asistență socială, statistică, multe altele decât actul didactic. Sunt asediați de formări profesionale, Comisii peste comisii, colaborări pentru colaborări cu toate instituțiile care au nevoie de date, etc. Cand sa se mai facă și pregătiri suplimentare, când programul copiilor și al profesorilor este atât de încărcat?

  15. Sa ne plătească ea ore suplimentare și apoi suntem de acord…nu e puțin că din munca noastră aproape 50% se duc lunar la stat? să facă ea munca patriotică, că noi cu patriotismul nu ne plătim facturile și nu ne îngrijim copiii… Deșteapta asta sa vina la clasa sa predea, nu doar sa dea din gura inutil ca o moară stricată…Cât suntem plătiți, atât muncim…Nici măcar o secundă în plus! PUNCT!

    1. Pai nu prea munciți, noi parintii va facem și treaba voastră, sunteți plătiți pt 8 h, și stați 4, aveți jumătate de an libere pt care sunteți plătiți, nu va mai dați interesul pt copii, veniți la catedra unele mai nepregătite ca noi parintii și pt asta trag și copiii și noi.

      1. Bună ziua. Din comentariul dvs. se înțelege că a fi angajat ca și cadru didactic în România, este raiul pe pământ. Dacă asta este părerea dvs., de ce nu încercați? Măcar pentru 6 luni – 1 an. Mai mult nu rezistați.

    2. Știați că norma de lucru (nu de predare) este de 40 de ore pe săptămână? Cum vă justificați diferența de ore dintre cele două normări?

      1. Nu știți nimic despre acest subiect și despre normare! Sunteți complet ” aerian” , neinformat și ar trebui să citiți cu atenție ce înseamnă norma didactică!

      2. Vrei sa stii cum justific? Analizez dosare de bursa, consiliez parinti care nu sunt in stare sa citească o procedura pentru actele de bursa, care imi scriu si la ora 22 seara, ca, deh, atunci completează ei cereri si dirigintele trebuie sa fie acolo pentru ei. Numar absentele celor pe care voi nu i-ati educat, fac procese verbale de indisciplina acelorasi. Completez baze de date cu ceea ce imi trimiteti cu taraita ca,, uitați “.
        Corectez teste. Un test imi ia 2 ore si jumătate sa corectez la 30 de copii. Am 10 clase. Ia fa socoteala. Dau un test la 2 luni. Si fise de lucru corectez săptămânal la cel putin 100 de elevi. Ca deh, planuri individualizate.
        Inainte sa dau testele, le concep. Dureaza, ca nu le iau de- a gata.
        In timpul meu liber, sambata, iti plimb copilul prin excursii. Ca tu nu esti in stare sa ti-l plimbi si ai pretenția sa ti-l plimb eu.
        Fac o mie de hartii in comisii dar tu nu stii ca nu esti in invatamant. Tu vezi doar 4 ore de predare. Ia poftește mătăluță in invatamant daca e tot lapte si miere. Si sa te vad eu cum esti dupa 4 ore de predat unde mai ai si nesimțiți needucati care iti pun rabdarea in pioneze. Sa te vad eu cum sustii o ora la 30 de copii in care sa acorzi atenție fiecaruia, in care sa si evaluezi, sa te faci inteles, etc.
        Numai vorba e de tine. Ai claca imediat. Cum fix un parinte a clacat. A venit si el in invatamant ca fusese mama casnica. Si a zis si ea ca e bine in invatamant. O luna a rezistat si si-a dat demisia. Hai, vino, ca avem nevoie, tineretul venit de pe bancile facultatii e vai mama lui. Avem nevoie de colegi competenti. Te așteptăm pe metereze! Si nu uita ca vei avea vacanta 2 luni pe an, trai neneaca. O sa vezi tu de ce este 2 luni. Cu varf si indesat. Ca atunci se regenereaza neuronii. Aia pe care tu nu ii ai. Ca daca ii aveai, gandeai.

    3. Buna ziua profesori au contract de 8 ore și muncesc undeva la 16 ore pe săptămâna cel puțin la cls 0 pana in cls a 2 a și dacă le scri ceva in privat ii deranjezi și eu ca părinte muncesc 8:30 și iau 3800 de lei și un profesor muncește mai puțin decât mine și pe aceiași bani , și este deranjat ca ii scriu in privat ,

      1. Da, madam, sunt deranjat ca ma deranjezi in privat. Tu vii acasa si nu te mai deranjeaza seful, nu? Si noi avem viata privata, familie. Nu sa ne deranjezi la 9 seara sau la 6 dimineața. Sau cand suntem la ore. Cand nu exista whatsapp, veneai la scoala. Vii la ora de consiliere daca te interesează. Telefonul e personal, nu e telefon de serviciu sa ma deranjezi. Tu si alți 29. Eu sunt unul, voi 30. 30 de egoisti.
        Vino, madam, in invatamant, daca e atat de bine. Stai numai 16 ore si castigi la fel. Ah, de abia te aștept sa te vad cum te-ai descurca. Pe pariu ca ai rupe usa dupa nici o luna. Fix asa cum a facut o mamica. A crezut ea ca va freca menta. Ca asa auzise. Trai, neneaca. Tu vino. Te asteptam si pe tine. Facem tuturor invitatie. Avem nevoie de voi. Doar le stiti voi pe toate, ce nevoie mai aveți de profesori?

  16. Sunt profesori care fac într-adevăr o oră pe săptămână suplimentar cu clasele terminale dar abia vin jumătate din elevi, restul nu sunt interesați! Cât despre plata salariilor ar trebui să aveți jenă că nu părinții plătesc salariile profesorilor! Se vede că aveți o totală lipsă de respect la adresa educatorilor!

  17. A, sigur, părinții ar trebui să meargă direct la profesorii de la clasă pentru „pregătire suplimentară”. Că doar asta e soluția perfectă, nu? Profesorii n-au nimic altceva de făcut decât să stea după fiecare elev, să organizeze ore de „consolidare” după orele de curs, să creeze „oportunități de recapitulare” și să le personalizeze pe toate, ca și cum ar avea o armată de asistenți personali.

    Da, și sigur că toți elevii sunt niște mici genii în devenire, care doar trebuie „să folosească oportunitățile oferite de școală” și gata, au reușit în viață! Că doar e simplu, nu? Nu mai trebuie să muncim, nici să ne gândim că sistemul poate ar avea mici, infime probleme. Tot ce trebuie să facem este să avem un „dialog sincer” cu școala, că sigur-sigur de data asta funcționează.

    Și cu meditațiile, bine că ne-ai zis, doamna Deca! Adio bani aruncați pe pregătire, acum putem sta liniștiți că școala ne pregătește copilul să dea Bac-ul direct din clasă. De fapt, cred că elevii ar trebui să fie fericiți că au așa noroc: să ajungă acasă și să doarmă, că doar e destulă „consolidare” și „recapitulare” la clasă.

    A, și nu uităm: să apelăm și la consilierul școlar! Ce bine că în școlile din România fiecare copil are câte un consilier personal, aproape că au timp pentru fiecare elev.

  18. Stimată doamnă, pe ce lume trăiți?
    Nu cunoașteți sistemul pe care îl conduceti
    Acum înțeleg de ce este totul praf. Nu va mai folosiți de părinți. Ne-am săturat de voi toți. Începând cu voi ăștia mari și tari care distrugeți tot prin legiferări de doi lei, până la acei profesori care își urăsc meseria. Paradoxul este că, la meditații se predau noțiuni care se dau la examene dar, nu se predau la școală. Și atunci vin să vă întreb pe dumneavoastră, doamnă ministru, nu cumva, vina este a dumneavoastră? Ne-ați făcut țăndări pe toți. Profesori care sunt rătăciți prin hățișurile birocratice și vin demotivați la ore, părinți care se lupta sa scoată oameni din copii și elevi care nu mai înțeleg nimic. Plătim bani grei pe meditații, datorită sistemului distrus de dumneavoastră, împreună cu predecesorii. Mai aveți și alte sfaturi inteligente?

  19. Bine ca a gasit bani de burse pt elevii cu media sub 5 si pe care le-a platit intreg anul scolar trecut, dar pt ore suplimentare pt profesori nu gaseste…

  20. Sunt curioasă dacă doamna ministru a luat în considerare și elevii care au alte preocupări în timpul orelor din program, dar apoi vor pregătire suplimentară!

  21. Am făcut ore suplimentare neremunerate mulți ani. Tot cei interesați să învețe câștigau ceva…Pentru alții era inutil. Oare părinții muncesc fără să fie plătiți? De ce măgăreata cade pe profesorii de matematică, română, materii de bac? Ceilalți…plimbă poșeta sau catalogul pentru același salariu! Și nimeni nu-i întreabă de rezultate!

  22. Am două fete. Profesorul de la clasă e problema pentru care ele nu înteleg mare lucru la mate. Le mai explic eu ca inginer dar prefer un meditator și o meditatoare pentru că nu cred eu că cel care cauzează problema e și cel care reprezintă și soluția. Plus că imi place că aceștia doi vin cu o gândire care ajută mai mult și imbină foarte frumos utilizarea tehnologiei. Iar când vezi fețele lor senine și luminate după sedințe pot spune că merită fiecare bănuț. Aceștia doi ar merita să aibă catedre de specialitate nu cei ținuți in brațe de un învățamănt politizat.

    1. Da, stimabile. Ia lucreaza tu 1 la 1. Si ia lucreaza apoi si cu 30 in clasa. E același lucru? Ce usor comentati voi. Nuuuu, nu intelege in clasa. Pai cum sa inteleaga cand sta pe telefon, cand e cu mintea in alte parti, cand isi admira colegul din a treia banca, cand se hlizeste cu colegul etc. Esti cumva musca sa vezi ce face copilul tau in clasa? Pariez ca esti meditator privat. Auzi la el. Fețe senine.

  23. Din experienta cu cei doi copii ,pot confirma ca majoritatea ar putea sa se lipsească de meditații.Conditia ar fi timp pentru aprofundare.Se aleargă prin materie și nu se exersează suficient pentru a stabiliza informația.Se trece repede de la o lecție la alta ,și aici ma refer la materiile din spectrul real unde ,exercitiul e cheia succesului.Asa apar golurile și lanțul slăbiciunilor, care trebuie sudat cu meditații.

    1. Ai mare dreptate , zilnic vin profesori la ore si trec foarte repede de la o lectie la alta ,si apoi se trezesc ca trebuie sa dea test sa vada ce au invatat elevi ,oare cum sa inveti daca nu faci cu ei exserciti sa i scoti la tabla sa vezi ce nu au retinut , si când vezi ca nu stie ceva s au greseste țipi de se aude din strada .

  24. Orele acestea suplimentare să fie plătite! Este vreo diferență între salariul profesorului de matematică și cel al profesorului de biologie, franceză, muzică, desen? Nu! Atunci? Doamna ministru sau părinții prestează vreo muncă neplătită? Te duci la cules de porumbi fără bani?

  25. Copiii mei nu au făcut meditații, au învățat singuri ,au fost atenți în clase și au terminat șefi de promoție.
    Părinții sunt de vina că-și trimit copiii la meditații în speranța că astfel se va prinde ceva de ei ,fiindcă în clase stau pe telefon și acasă la fel.
    Ministrul habar nu are ce vorbește, nici nu are cum fiind inginer naval!!!, îi considera pe profesori niște scoli pe propria moșie.

    1. Eu fac acele ore suplimentare saptamanale si nu vine nimeni. Din 28 de elevi cand si cand vin 3. A cui o fi vina? A mea? Ca vin? Sigur nu.

  26. Și ce ne facem cu cadrele didactice care nu-și fac datoria la ore, iar când sunt rugate de către elevi să le explice un exercițiu ca nu au știut să-l facă, acestea țipă la ei și le spun ca nu au când să le explice deoarece trebuie să predea mai departe ??? 😡😡😡

    1. Ia vino tu sa vezi cum e. Hai sa gandim. Ca nu doare ganditul. Copchilul dumitale nu,, înțelege “. Au astia niște texte sa se scuze ca nu au invatat. Dar sa zicem ca asa e. Desi profesorul a facut un model, 2,3 in clasa. Al tau e greu de cap. Ai doar o ora pe săptămână. Unele ore zboara ca ti le iau simularile de la alte materii. Mai pica si in zile libere. Explici o data. In alta ora, altul care nu pricepe. Sau se face ca nu pricepe. Ca ora trecuta era cu telefonul pe sub banca. Si tot asa. Mai reusesc eu sa predau PENTRU CEI INTERESATI? NU. Ce simplu e pentru tine sa arunci cu pietre. Iti crezi copilul mincinos, deh. Dar nu esti acolo in clasa ca sa vezi ce nesimțit ai crescut.

  27. Doamna”dana” ši profesorii sunt plātitori de taxe,ohoo și ce taxe se mai opresc pe salariu.Matale câștigi salariul de pe Marte,sau cumva salariul tău este plătit și di taxele lor?Dar de ce doar tu ai dreptul de a exprima o nemulțumire?Sau totul se învârte in jurul tău?

    1. Cum sa le ceara pregătire când profesorul îi gonește pe elevi de la pregătire cum că nu știu materie?
      Ce mai pot cere părinții în astfel de situație?

  28. Așadar, doamna Deca uită că tocmai cel care a așezat-o pe scaunul acela mare de ministreasă deține 6 case de pe urma meditațiilor și nu a “pregătirilor suplimentare”… Iar doamna aceasta crede că noi credem că persoana ei a ajuns în fruntea educațiunii în urma “pregătirilor suplimentare” pe care le-a efectuat pe la SNSPA sau pe unde și-a mai făcut veacul stimabila. Hmm! Ceva e putred bre, tanti Deca!
    Lăsând la o parte forma fără fond… tocmai chiaburii aceștia de profesori, care nu se mai satură, fac la propriu acele “pregătiri suplimentare” cu propii lor elevi! Rezultatul? Dezastru!
    Dar de ce să nu arătăm cu degetul și să nu-i stârnim pe părinții copiilor împotriva acestor imperialiști datorită cărora nu funcționează “România educată”? Dacă ar spune ea direct la presă că aceștia oricum fac acest lucru datorită ordinelor sale către inspectorii și directorii pe care i-a numit din pix după culoarea peneleului sau pesedeului, neplătiți, ar suna urât.
    Așa că îi urăm stimabilei ” țața Deca senator pentru țară și popor!” Și dă-i și luptă, neicusorule!

  29. Domnul Iohanis își va relua meditațiile la fizică? Am mare nevoie să pot cuprinde cu mintea-mi teoria relativității educației susținută de doamna ministru.

  30. această impostoare… doritoare de voturi… tremură sa se pună in genunchi în fața părinților pentru niște voturi…sa rămână psd si pnl la butoane.
    Profesorul nu are familie? nu are copii? nu are viață după școală?
    sa faci pregătite suplimentară pentru ca acest parazit al societății românești nu poate pune punctul pe i … sa taxeze părinții copiilor nesimțiți care deranjează 35 min din 50 min…
    sa le explice părințiilor care au cu copii cu probleme căci școlile de masă nu sunt pentru ei…o clasă cu un copil ,, diferit” trage clasa in jos.

    1. Cum rămâne d-na ministră cu discrepanța ce a-ți produs-o între copii pentru bursa socială? de ce numai la
      unii copii din fam monoparentale bursa este condiționată de venit?iar pentru unii care provin tot din fam monoparentale cu unul dintre părinți decedați care au și pensii de urmaș bursa socială nu este condiționată de venit d-stră nu faceți altceva prin această mâsură decât să descurajați adopțiile de. către persoane singure din România !?

  31. Ce te faci cand profesorul de mate e un ditamai fost consilier cu radacini vechi in PSD, santajist de o viață la clasă cu pregătirile din particular, agresiv și arogant?! Dă o lucrare cu subiecte de 3 ore pe care le vrea rezolvate in 20 de minute, umple clasa cu note de 3 si 4 iar apoi asteapta sa vina parintii cu steagul alb ca să se ofere singuri pe tavă. Asa am patit cu ambii copii. Acum e randul surorii mele sa o treacă pe nepoată-mea prin caznele coruptiei si a nesimtirii romanesti. Toate astea, plus multe altele, la “prestigiosul” CN Unirea din Focsani. Daca dai o cautare pe Google profesorul in cauza e scaldat in lauri și miere. In realitate, la catedra, e un as al corupției si al nesimțirii. Cand aveam copiii acolo faceam reclamatii la ISJ care ajungeau inmormantate intr-un sertar. Sora-mea e mai abilă. Vor să facă simultan, împreună cu mai mulți părinți, denunț la DNA, să trimită cazul în presa națională și o petiție Comisiei Europene.

  32. da , exista si copii care nu fac meditatii, dar sunt dintre cei foarte buni, care pe langa orele de la clasa mai sunt inscrisi la centrele de excelenta, cercurile “Hai la olimpiada”, alte cluburi… sunt parinti care isi pregatesc singuri copiii. Eu dupa 9 ore de serviciu fac matematica cu ai mei copii, zilnic, in weekenduri… Este un coleg al copilului, olimpic la fizica, care dupa orele de scoala, merge la centrul de excelenta la chimie 3 ore si apoi profesoara de acolo mai ramane doar cu el si mai face fizica inca 2-3 ore. Cand fi-mea se califica la nationale, profesoarele faceau online seara neremunerat sau in scoala o luau de la alte ore… deja e o alta clasa de copii iar astia sunt copiii de 10, dar sunt putini, cum ramane cu marea masa?

  33. ”Părinții să le ceară profesorilor de la clasă să facă pregătire suplimentară cu elevii”

    hai pe bune madam ministru??? Si de plata suplimentară de ce nu glăsuiești?
    Si probabil se gândea doamna la discipline ca matematica, româna ca discipline de bac. Și dacă e așa, ce facem cu ceilalți profi, îi plătim mai puțin că nu fac ”pregătire suplilmentară”? Sau nu sunt importanți? Păi atunci, astea ar trebui să se reflecte in salarizare

    Ce zici de asta doamnă ministru?

  34. Ahahaha, bancul saptamanii :)))))))))))

    Am cerut in sedinta cu parintii profesorului de matematica sa recupereze orele pierdute cu saptamana verde / altfel, zilele cu consiliu profesoral in care nu se fac ore, zilele portilor deschise, examene etc. Raspunsul ” nu se poate, nu am timp”. Case closed.

    femneia asta traieste intr-un univers paralel, ca si ala de-a propulsat-o acolo unde e.

    1. Orele de mate – și orice ore in general – NU SUNT PIERDUTE cu săpt. verde. In săpt respectivă NU se face școală/cursuri că așa a decis ministerul. Deci nu ai ce recupera și prin urmare cererea ta, stimabilă, e inutilă și ilegală chiar

      Câte despre faptul că afirmi că cineva e intr-un alt univers decâț cel in care te fâțâi tu, mai meditează dacă ai moral, un astfel de drept

      1. Doamna “profa”, ca parinte de beneficiar (si platitor direct, via taxe, al salariului tau), am dreptul sa imi exprim nemultumirea la adresa serviciului prestat. Iar dupa vehementa cu care-i iei apararea ministresei, e clar…

        1. In comentariul de sus ai spus numai balarii (alea cu recuperari din sapt altfel, verde, etc…). In asta te visezi mosiereasa, impartind peizanilor, recte profilor pe care ti-i visezi argati, cate un coltuc de pita. O fi naspa cand te-oi trezi?
          Altfel, zi exact, beneficiaro, cat dai tu pentru salariul unui prof? Dar asa, la leu…
          Case open….

        2. Sunt profesori care fac într-adevăr o oră pe săptămână suplimentar cu clasele terminale dar abia vin jumătate din elevi, restul nu sunt interesați! Cât despre plata salariilor ar trebui să aveți jenă că nu părinții plătesc salariile profesorilor! Se vede că aveți o totală lipsă de respect la adresa educatorilor!

        3. Încetați cu populismul ăsta ieftin. Toți (sau mă rog, aproape toți) suntem plătitori de taxe. Și profesorii sunt plătitori de taxe. Și toți plătim tva-ul inclus în prețul produselor când le cumpărăm. Și toți plătim marja de profit adăugată în prețul produselor de producători, furnizori, comercianți.
          Toți plătim taxe și impozite, atât către bugetul de stat cât și către casa de sănătate și către primărie. Toți plătim salariile și serviciile , tot către noi toți.

      2. madam deca,eu cred că demisia ta ar fi cel mai bun lucru pt.sistemul de inv.sistem pe care l-ați politizat excesiv.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Inspectoratele școlare județene și direcțiile de sport și de cultură vor trece în subordinea autorităților locale, de la 1 ianuarie 2025 – măsură de reducere a cheltuielilor, anunțată de Ministrul Finanțelor / În noua lege a Învățământului, inspectoratele sunt înlocuite cu direcții județene subordonate Ministerului Educației

Ministrul finanțelor, Marcel Boloș, a anunțat un pachet de 50 de măsuri pentru reducerea cheltuielilor bugetare, pentru următorii ani. Printre acestea: descentralizarea inspectoratelor școlare județene, care vor trece din subordinea…
Vezi articolul