Patriarhul Daniel, către Monica Anisie: Lipsa evaluării elevilor la ora de Religie constituie un afront adus acestei discipline

10.642 de vizualizări
Foto: Mircea Florescu – Basilica.ro
Patriarhul Daniel i-a trimis ministrului Educaţiei, Monica Anisie, o scrisoare în care reafirmă importanţa orei de Religie în planurile-cadru pentru ciclurile primar, gimnazial şi liceal şi subliniază că lipsa evaluării elevilor sau alternativele la notă constituie „un afront” adus statutului acesteia ca disciplină şcolară, potrivit G4Media.ro.

„Reafirmăm importanţa prezenţei disciplinei şcolare Religie în trunchiul comun, în planurile-cadru pentru învăţământul primar, gimnazial şi liceal. (…) Religia constituie parte integrantă şi definitorie a culturii europene. Fără cunoştinţele referitoare la aceasta nu putem înţelege istoria şi cultura acestui continent. De aceea, în aproape toate ţările europene, Religia se predă în cadrul sistemului de învăţământ public. Valorile oferite de educaţia religioasă sunt reper spiritual esenţial şi liant existenţial între toate cunoştinţele dobândite prin studiul celorlalte discipline şcolare”, afirmă patriarhul, potrivit basilica.ro.

Lipsa evaluării elevilor la ora de Religie sau găsirea unor soluţii alternative la notă constituie un afront adus statutului acesteia ca disciplină şcolară. Nota funcţionează ca un stimulent al învăţării atât în sens pozitiv („învăţ ca să iau o notă mare”), cât şi negativ („dacă nu mi se pun note, de ce să mai învăţ?”). Corelat cu acest rol de motivare, nota este apreciată de elevi şi profesori ca un barometru al strădaniei elevilor. Efortul depus de elevi în acumularea de cunoştinţe şi în formarea de atitudini şi conduite moral-religioase se cere răsplătit şi valorizat, susține șeful BOR.

Citește articolul complet pe G4Media.ro


11 comments
  1. Religia nu are ce căuta în programa școlară… In special cea ortodoxă… Să nu se uite că în România post decembristă au apărut pe lângă cultele religioase să le spunem clasice și cele neopotestante … Așa că îndoctrinarea cu ortodoxie nu este un plus ci un mare zid între copii . Patriarhul Daniel ar trebui să își vadă de treburile lui și să își rezolve problemele din propria curte…

    1. Atunci te invit să te întorci înapoi în comunism. Pentru ca înainte de comunism se studia religia în școli. Fiind actualmente democrație, lasă elevii care vor să studieze religia în școli și să primească note să se bucure, în libertate, de aceste drepturi. Doamne ajută!

  2. Religia nu are ce căuta în programa școlară… In special cea ortodoxă… Să nu se uite că în România post decembristă au apărut pe lângă cultele religioase să le spunem clasice și cele neopotestante … Așa că îndoctrinarea cu ortodoxie nu este un plus ci un mare zid între copii

  3. „(…)Valorile oferite de educaţia religioasă sunt reper spiritual esenţial şi liant existenţial între toate cunoştinţele dobândite prin studiul celorlalte discipline şcolare(…)” Care valori?? Iar religia predata in Romania nu este o disciplina, nu e o stiinta, ci e doctrina, pura doctrina, din cauza careia ajung copiii sa nu MAI creada in Dumnezeu! Iar asta descalifica Religia care se face in prezent in scoli.
    A ajuns un compromis stupid pentru „cresterea mediei”: „haideti, veniti la religie ca nu strica o medie in plus de 10, ajuta la bursa!” Jalnic!

  4. Din perspectiva unui elev ora de religie este total inutilă in fiecare an învăț aceleași chestii si pe unii elevi nici nu ii intereseaza si nici nu mai spun că unii elevi nici nu cred in Dumnezeu si noi ii forțăm sa stea la această oră inutilă.

  5. S-a ales praful de evaluare în general, se știe foarte bine pe ce se iau mediile de 10 în multe dintre cazuri, la toate materiile…De aceea – și neîncrederea totală a elevilor și părinților în evaluatori și evaluare. Oamenii contestă cu tupeu pentru că știu ei de ce.
    Așa că nu se știe cine pierde și cine câstigă dacă nu se mai evaluează religia. Oricum toți luau 10, deși nu stiau nici „Tatăl nostru”, iar de pregătirea „teologilor” de la catedră nu mai zicem nimic..E și păcat să ajungă să vorbească despre Dumnezeu oameni atât de înguști la minte și cultură. Mă rog, dacă știu unde să-și pupe inspectorii îi vezi și cu gradație de merit. Dar ce așteptări să mai avem de la un sistem de ,,pepsiglas”?

    1. O mama oarecare tu te ai nascut frustrata. Acum si preotii de la catedra au pregatire indoielnica. La tine toti sunt prosti si nepregatiti. Nu, religia nu trebuie sa fie obligatorie, intr-adevar, dar notata cu ceva, un calificativ.

  6. In loc sa vina și sa spună ca ar fi bine sa se înceapă scoala, ca elevii au nevoie de educație, pe el îl doare de religie. Ne meritam soarta asta de mizerie!

  7. Religia este o disciplina opțională după cunoștințele mele, elevul are dreptul să aleagă sa participe sau nu la aceasta disciplină.Despre ce vorbește B.O.R.? Copilul are dreptul la libera alegere,participă sau nu. B.O.R.-ul nu cunoaște aceste legi a educației?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cîmpeanu, despre Educația sexuală: „Propunerea Ministerului Educației este ca toți elevii să se înscrie la o disciplină care să conțină elementele de educație sexuală, având posibilitatea retragerii tuturor acelora pentru care părinții nu sunt de acord”

Educaţia sexuală trebuie cuprinsă, alături de educația sanitară, educaţia pentru alimentaţie sănătoasă, într-un sistem „modular” numit „Educaţie pentru viaţă”, materie care să fie predată o dată pe săptămână, în conformitate…
Vezi articolul

Investițiile în profesori, planul Portugaliei pentru combaterea absențelor elevilor: bani pentru orele lucrate suplimentar, mai puțină muncă administrativă și atragerea profesorilor în școlile cu rată mare de absenteism

Guvernul Portugaliei a lansat prin Ministerul Educației un amplu plan de pregătire a școlilor pentru anul școlar 2024-2025 din punct de vedere al combaterii absenteismului școlar. Potrivit rețelei europene Eurydice…
Vezi articolul

Elevii maghiari din Transilvania: sub 50% au acces la învăţământ digital interactiv, în timp ce majoritatea primesc temele prin SMS, e-mail sau site-uri de socializare / 40% din părinţi vor recuperarea clasică a orelor, chiar și în lunile de vară

Mai puțin de jumătate dintre elevii maghiari din Transilvania au acces la metode digitale interactive de predare, dar peste 60% au continuat să învețe primind temele prin SMS, e-mail sau…
Vezi articolul