Perfecționarea profesorilor de limbă maghiară – Guvernul vrea să înființeze un Centru pentru formarea continuă în Limba Maghiară, la Oradea

625 de vizualizări
Guvernul Dăncilă vrea să înființeze un Centru pentru formarea continuă a profesorilor care predau în limba maghiară sau la secțiile cu predare în maghiară. Centrul ar urma să funcționeze la Oradea, în subordinea Ministerului Educației și cu director propus de Direcția Minorități din minister, se arată într-un proiect de HG lansat în dezbatere publică.

Ministerul Educaţiei a pus în consultare publică un proiect de Hotărâre a Guvernului care prevede înființarea Centrului pentru Formarea Continuă în Limba Maghiară.

Proiectul de HG stabilește înființarea în Oradea a Centrului pentru Formarea Continuă în Limba Maghiară, ca instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Educației.

Centrul realizează activitatea de perfecționare și formare continua a cadrelor didactice și didactice auxiliare care predau în limba maghiară, respectiv la formațiunile de studiu cu predare în limba maghiară, cu asigurarea respectării programelor școlare aprobate de Ministerul Educației Naționale pentru disciplinele pentru a căror predare se asigură formarea continuă”, se arată în articolul 2 al actului normativ.

Finanțarea cheltuielilor curente și de capital ale Centrului se asigură din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Educației Naționale și din fonduri provenite din programe și/sau cooperări internaționale și din alte surse legal constituite, potrivit legii”, stabilește hotărârea.

În ceea ce privește structura organizatorică a Centrului, aceasta se aprobă prin ordin emis de către ministrul educației la propunerea directorului. Directorul Centrului ar urma să fie numit prin ordin al ministrului educației, la propunerea Direcției Minorități din cadrul Ministerului Educației.

“Centrul funcționează cu un număr maxim de 15 posturi, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru unitățile din subordinea Ministerului Educației Naționale finanțate din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat. Centrul funcționează cu personal contractual, numit prin decizie a directorului”, se mai arată în proiect.

Nota de fundamentare

În nota de fundamentare, se arată că “necesitatea înființării Centrului de la Oradea rezultă și din solicitarea minorității maghiare, prin reprezentanții acestora în Parlamentul României”.

“Centrul va derula, în condițiile legii, activități de formare continuă și activități specifice referitoare la învățarea pe tot parcursul vieții, având ca grup țintă personalul didactic de predare și auxiliar de la formațiunile de studiu cu predare în limba maghiară. Centrul va promova inovația și reforma în educație, va asigura cadrul pentru dezvoltarea profesională, în corelație cu standardele profesionale”, prevăd inițiatorii.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Testele de salivă livrate în școli au fost epuizate. Ministerul Educației îi cere urgent lui Raed Arafat să prezinte graficul de livrare pentru testele pe care elevii trebuie să le facă de săptămâna viitoare: Testele rămase acum în școli sunt insuficiente chiar și pentru administrarea de luni, 13 decembrie

Testele de salivă livrate în școli au fost epuizate, iar unitățile de învățământ au rămas fără teste pentru săptămâna viitoare, avertizează oficial Ministerul Educației într-o adresă trimisă Departamentului pentru Situații…
Vezi articolul

UPDATE Peste 130 de elevi de la Colegiul Tehnic din Motru nu și-ar fi primit bursa profesională pentru un întreg an școlar. Banii ar fi fost deturnați de directoare – memoriu adresat Ligiei Deca / Directoarea neagă acuzațiile

UPDATE: Directoarea Colegiului Tehnic din Motru a contactat Edupedu.ro și a negat acuzațiile aduse în memoriul redactat de reprezentantul legal al Primăriei Municipiului Motru, membru în Consiliul de Administrație al…
Vezi articolul

INTERVIU Adrian Țiripa, elev în clasa a XII-a admis la Universitatea Princeton, vrea să revină în țară după ce termină studiile: România reprezintă un teren cât se poate de fertil pentru a face lucruri mari și lucruri bune

Adrian Țiripa, elev în clasa a XII-a la Liceul Teoretic „Nicolae Iorga” din Brăila, a fost admis la Universitatea Princeton din Statele Unite ale Americii, după cum a declarat acesta…
Vezi articolul

Curtea de Apel Iași decide confiscarea a peste jumătate de milion de euro de la Daniela Druguș, fostă directoare la UMF Iaşi / Aceasta nu a putut justifica banii / Decizia nu e definitivă

Curtea de apel Iaşi a ajuns la concluzia că Daniela Druguş, fostă directoare general administrativă în cadrul Universității de Medicină și Farmacie „Gr. T. Popa” din Iași, nu poate justifica aproape 2,2…
Vezi articolul