Perfecționarea profesorilor de limbă maghiară – Guvernul vrea să înființeze un Centru pentru formarea continuă în Limba Maghiară, la Oradea

626 de vizualizări
Guvernul Dăncilă vrea să înființeze un Centru pentru formarea continuă a profesorilor care predau în limba maghiară sau la secțiile cu predare în maghiară. Centrul ar urma să funcționeze la Oradea, în subordinea Ministerului Educației și cu director propus de Direcția Minorități din minister, se arată într-un proiect de HG lansat în dezbatere publică.

Ministerul Educaţiei a pus în consultare publică un proiect de Hotărâre a Guvernului care prevede înființarea Centrului pentru Formarea Continuă în Limba Maghiară.

Proiectul de HG stabilește înființarea în Oradea a Centrului pentru Formarea Continuă în Limba Maghiară, ca instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Educației.

Centrul realizează activitatea de perfecționare și formare continua a cadrelor didactice și didactice auxiliare care predau în limba maghiară, respectiv la formațiunile de studiu cu predare în limba maghiară, cu asigurarea respectării programelor școlare aprobate de Ministerul Educației Naționale pentru disciplinele pentru a căror predare se asigură formarea continuă”, se arată în articolul 2 al actului normativ.

Finanțarea cheltuielilor curente și de capital ale Centrului se asigură din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Educației Naționale și din fonduri provenite din programe și/sau cooperări internaționale și din alte surse legal constituite, potrivit legii”, stabilește hotărârea.

În ceea ce privește structura organizatorică a Centrului, aceasta se aprobă prin ordin emis de către ministrul educației la propunerea directorului. Directorul Centrului ar urma să fie numit prin ordin al ministrului educației, la propunerea Direcției Minorități din cadrul Ministerului Educației.

“Centrul funcționează cu un număr maxim de 15 posturi, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru unitățile din subordinea Ministerului Educației Naționale finanțate din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat. Centrul funcționează cu personal contractual, numit prin decizie a directorului”, se mai arată în proiect.

Nota de fundamentare

În nota de fundamentare, se arată că “necesitatea înființării Centrului de la Oradea rezultă și din solicitarea minorității maghiare, prin reprezentanții acestora în Parlamentul României”.

“Centrul va derula, în condițiile legii, activități de formare continuă și activități specifice referitoare la învățarea pe tot parcursul vieții, având ca grup țintă personalul didactic de predare și auxiliar de la formațiunile de studiu cu predare în limba maghiară. Centrul va promova inovația și reforma în educație, va asigura cadrul pentru dezvoltarea profesională, în corelație cu standardele profesionale”, prevăd inițiatorii.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Clasament deturnat la Olimpiada de Istorie din județul Sălaj: mai multe lucrări au fost recorectate, după aflarea numelor elevilor, la decizia Inspectoratului școlar. Doi profesori ar fi evaluat greșit un exercițiu, iar alții ar fi divulgat rezultate înainte de afișare

Lucrările de la etapa județeană a Olimpiadei Naționale de Istorie (ONIst) din județul Sălaj au fost recorectate după ce s-a descoperit că doi profesori ar fi greșit evaluarea și notarea…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă către Ministerul Educației privind abuzurile sexuale din școlile noastre, lansată de „Părinții cer schimbare”, Federația Părinților FePAL și alte trei organizații: Media e de peste 1 caz de abuz pe lună, revoltător! Solicităm Ministerului un plan de acţiune cu sancţiuni dure pentru abuzatori şi măsuri eficiente de prevenţie a apariţiei unor cazuri noi

Grupul civic „Părinții cer schimbare”, Federația Părinților FePAL, alături de alte trei organizații îi cer public Ministerului Educației – după reținerea făcută de Poliția Română a unui fondator de after…
Vezi articolul

Organizațiile elevilor și studenților, pledoarie pentru educație sexuală în școli: Spre deosebire de multe țări europene, în România subiectul e tabu, dar sănătatea tinerilor trebuie să primeze

Trei organizații ale elevilor și studenților se declară nemulțumiți de dorința unor parlamentari de a „bloca educația sexuală în școli prin introducerea unui acord parental”. Consiliul Național al Elevilor (CNE),…
Vezi articolul