Perfecționarea profesorilor de limbă maghiară – Guvernul vrea să înființeze un Centru pentru formarea continuă în Limba Maghiară, la Oradea

611 vizualizări
Guvernul Dăncilă vrea să înființeze un Centru pentru formarea continuă a profesorilor care predau în limba maghiară sau la secțiile cu predare în maghiară. Centrul ar urma să funcționeze la Oradea, în subordinea Ministerului Educației și cu director propus de Direcția Minorități din minister, se arată într-un proiect de HG lansat în dezbatere publică.

Ministerul Educaţiei a pus în consultare publică un proiect de Hotărâre a Guvernului care prevede înființarea Centrului pentru Formarea Continuă în Limba Maghiară.

Proiectul de HG stabilește înființarea în Oradea a Centrului pentru Formarea Continuă în Limba Maghiară, ca instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Educației.

Centrul realizează activitatea de perfecționare și formare continua a cadrelor didactice și didactice auxiliare care predau în limba maghiară, respectiv la formațiunile de studiu cu predare în limba maghiară, cu asigurarea respectării programelor școlare aprobate de Ministerul Educației Naționale pentru disciplinele pentru a căror predare se asigură formarea continuă”, se arată în articolul 2 al actului normativ.

Finanțarea cheltuielilor curente și de capital ale Centrului se asigură din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Educației Naționale și din fonduri provenite din programe și/sau cooperări internaționale și din alte surse legal constituite, potrivit legii”, stabilește hotărârea.

În ceea ce privește structura organizatorică a Centrului, aceasta se aprobă prin ordin emis de către ministrul educației la propunerea directorului. Directorul Centrului ar urma să fie numit prin ordin al ministrului educației, la propunerea Direcției Minorități din cadrul Ministerului Educației.

“Centrul funcționează cu un număr maxim de 15 posturi, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru unitățile din subordinea Ministerului Educației Naționale finanțate din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat. Centrul funcționează cu personal contractual, numit prin decizie a directorului”, se mai arată în proiect.

Nota de fundamentare

În nota de fundamentare, se arată că “necesitatea înființării Centrului de la Oradea rezultă și din solicitarea minorității maghiare, prin reprezentanții acestora în Parlamentul României”.

“Centrul va derula, în condițiile legii, activități de formare continuă și activități specifice referitoare la învățarea pe tot parcursul vieții, având ca grup țintă personalul didactic de predare și auxiliar de la formațiunile de studiu cu predare în limba maghiară. Centrul va promova inovația și reforma în educație, va asigura cadrul pentru dezvoltarea profesională, în corelație cu standardele profesionale”, prevăd inițiatorii.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Transport gratuit pentru elevi

Autoritățile locale să nu poată condiționa transportul elevilor de alocarea sumelor de la bugetul de stat, iar în lege să se precizeze că ministerul Dezvoltării trebuie să asigure fondurile – amendamentele făcute de 14 organizații la proiectul de ordonanță privind decontarea transportului elevilor

Mai multe organizații, printre care asociații ale elevilor, dar și Salvați Copiii și World Vision, propun câteva amendamente în proiectul de ordonanță de urgență care modifică legea Educației Naționale în…
Vezi articolul

Corina Crețu susține că România mai are de cheltuit 300 de milioane de euro, fonduri europene destinate ocupării forței de muncă în rândul tinerilor: Există bani atât pentru cei care se întorc în România după studiile realizate în străinătate, cât și pentru cei care studiază în țară

Europarlamentarul Corina Crețu (Pro România, grupul S&D) susține că „divizarea” studenților, prin inițiativa Guvernului de a oferi sprijin financiar celor care studiază în străinătate, este „inutilă și contraproductivă”, deoarece există…
Vezi articolul