Persoanele care vor să ocupe locuri de muncă, dar nu au finalizat școala primară, gimnaziul sau liceul, pot opta pentru programul gratuit „A doua Șansă” ca să-și finalizeze studiile – Ministerul Educației

20.742 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Ministerul Educației va asigura, prin programul „A doua șansă”, locuri pentru persoanele care sunt apte de muncă, dar nu au studiile primare sau gimnaziale finalizate, oriunde există această nevoie, a anunțat ministerul într-un comunicat de presă. De asemenea, vor fi asigurate locuri și condiții pentru ca aceste persoane să poată obține o calificare profesională care, ulterior, să le permită angajarea pe piața muncii.

Comunicatul transmis astăzi de Ministerul Educației:

„În urma campaniei naționale de verificare a stabilirii și a acordării ajutorului social și pentru identificarea măsurilor de creștere a ocupării de către persoanele apte de muncă, derulată de Ministerul Muncii, a fost identificat un număr de 14.000 persoane fără studii finalizate la nivel primar sau gimnazial – persoane care nu au un loc de muncă și al căror venit este doar cel din ajutorul social.

Pentru a crește șansele de angajare pe piața muncii a acestor persoane, este nevoie de îmbunătățirea nivelului de educație, pe de o parte, dar și de existența cadrului de formare pentru a obține o calificare profesională.

În acest sens, prin programul “A doua Șansă”, Ministerul Educației va asigura locuri pentru persoanele care sunt apte de muncă, dar nu au studiile primare sau gimnaziale finalizate, oriunde există această nevoie. De asemenea, vor fi asigurate locuri și condiții pentru ca aceste persoane să poată obține o calificare profesională care, ulterior, să le permită angajarea pe piața muncii.

Ministerul Muncii, prin instituțiile specializate, va oferi consiliere și sprijin pentru ca beneficiarii programului “A doua Șansă” să se poată angaja pe piața muncii cât mai repede posibil.

Prin parteneriatul încheiat azi între cele două ministere, dorim să îmbunătățim nivelul de educație a populației apte de muncă, aflate în situații de sărăcie și ajutor social, dar și creșterea gradului de ocupare pe piața muncii.

În același timp, credem că educația și măsurile active de ocupare pot fi soluții care să contribuie la îmbunătățirea vieților celor aflați în situații dezavantajate.”

Sursă foto: Pixabay


7 comments
  1. Bună ziua sunt din Bistrița Năsăud și am 10 clase as vrea sa îmi termin liceul unde trebuie sa mă înscriu la cursuri ?

  2. Sa dati la toti analfabetii retarzi hartii absolvire moca , tipic sobolanesc .Adica in loc sa angajezi pe cei superspecializati ,cum sunt medicii tineri de exemplu obligati sa plece din tara de mosi lacomi care angajati la stat pe bani grei nici nu stau jumate cele 8 ore ci ocupa concomitent si ilegal si locurile de munca in clinicile particulare pe alti bani grei …rusine asa zisilor conducatori ai educatiei care au grija ca analfabetii infractori cu 2 clase pt ca nu mai merge cu spaga sa faca 8 clase ca sa ia moca permisul auto !!! Si rusine voua daca nu publicati comentariile sincere , corecte ca sa nu deschideti orizontul oamenilor …

  3. Decat sa tot intrebati aici, mai bine contactati scoala de provenienta sau cea de domiciliu si vedeti daca au instituit programul. E simplu.

  4. Buna ziua!Si pe mine ma intereseaza sa pot continua !Imi doresc f mult sa termin ,Cum trebuie sa procedez sa pot continua la liceu!Se tine si dambovita progamul” A doua sansa”!

  5. Bună ziua as dori sa pot continua si eu școala am invata in Iasi la școală GEORGE Coșbuc nr.26 cartier dacia eu nu mai locuiesc acolo de cand am întrerupt școală primară eram in cls.a 6 nu am terminat-o si imi pare foarte,foarte rau acum am copiii,cel micuț are 6 lunite va multumesc din suflet daca ma-ti putea ajuta sa imi continui studiile este foarte greu si as dori sa le termin.Va multumesc o zi plăcută

  6. În comunicat nu se precizează nimic despre liceu, asa cum scrieți voi în titlu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Explicațiile Ministerului Educației pentru reintroducerea lucrării de licență obligatorii, alături de examenul de absolvire: Lucrarea „reprezintă o activitate mult mai complexă” decât examenul „aproape banal” / Aplicarea măsurii la finalul acestui an universitar depinde de momentul când va fi adoptat ordinul de ministru

Lucrarea de licență „reprezintă un act de creație științifică adecvat nivelului studiilor absolvite. Dar acest act îl considerăm necesar pentru formarea unui specialist, pentru formarea unui absolvent de studii universitare”…
Vezi articolul

Planuri-cadru liceu 2025. Este un câștig că Geografia rămâne în trunchiul comun în toți anii de liceu, spune profesorul Mircea Furdui, Societatea de Geografie: Asta dovedește faptul că demersurile noastre au avut succes

Mircea Furdui, profesor de geografie la Colegiul Economic „George Barițiu” din Sibiu și președinte al filialei SIBIU a Societății de Geografie din Romania, a declarat pentru Edupedu.ro că „este un…
Vezi articolul

Burse școlare 2023-2024. Valoarea cu care se măresc este decisă de școli, începând cu acest an, consiliile locale doar alocă sume / Procedura din Sectorul 1: Școlile trebuie să facă lunar cerere pentru banii de la primărie

Începând cu anul școlar 2023-2024, valoarea burselor poate fi suplimentată de către Consiliile de Administrație ale școlilor, în funcție de sumele alocate de autoritățile administrației publice locale, conform legii învățământului…
Vezi articolul

Critici fără precedent la adresa lui Sorin Cîmpeanu: Își bate joc de sistemul de învățământ din România, cum n-a făcut-o niciun alt ministru, spune președintele Asociației Comunelor, care s-a plâns premierului de „aroganța unui ministru care se situează la un nivel execrabil de comunicare”

„Este pentru prima dată când un ministru al Educației uită că există autorități locale, ca parte a procesului de educație la nivel local”, a declarat Emil Drăghici, președintele Asociației Comunelor…
Vezi articolul

Cîmpeanu, după vizite în mai multe școli din Ilfov: Nu am reușit să găsesc un laborator de chimie, sau unul de biologie, sau unul de fizică funcțional / Vom susține prin PNRR dotarea a 10.000 de laboratoare / Problema este să nu rămână în cutii sau să rămână fără consumabile

„Nu am reușit să găsesc un laborator de chimie, sau unul de biologie, sau unul de fizică funcțional, a declarat joi, de la palatul Victoria, ministrul Educației Sorin Cîmpeanu, care…
Vezi articolul