Peste 130 de elevi au participat în luna decembrie la ateliere de educație media și gândire critică, organizate de studenți

255 de vizualizări
Foto: American Councils Romania
Peste 130 de elevi din două licee bucureștene au participat în luna decembrie la ateliere de educație media și combatere a dezinformării organizate de Studenții Facultății de Administrație și Afaceri din Universitatea din București. Acțiunea a făcut parte din programul Students for a Resilient and United Europe (SURE), aflat în al doilea semestru de implementare, susținut de American Councils for International Education, EdVenture Partners și Departamentul de Stat al SUA, potrivit unui comunicat de presă.

Mai exact, o echipă de studenți ai Facultății de Administrație și Afaceri (FAA) din
Universitatea din București a organizat ateliere de educație media și combatere a dezinformării, implicând peste 130 de elevi din Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” și Liceul Greco-Catolic „Timotei Cipariu”.

Proiectul SURE are ca scop creșterea gradului de conștientizare în rândul tinerilor, dezvoltarea gândirii critice și promovarea coeziunii sociale în comunitățile care găzduiesc refugiați ucraineni.

Activitățile desfășurate includ workshopuri interactive, în cadrul cărora elevii învață să identifice știrile false, să utilizeze surse oficiale de informare și să înțeleagă impactul negativ al dezinformării asupra societății.

Primele sesiuni organizate de echipa de la FAA, desfășurate pe 18 și 20 decembrie, au reunit peste 130 de elevi de gimnaziu și liceu. Aceștia au fost implicați în simularea unor redacții de știri, exersând crearea și analiza informațiilor. În următoarele luni, programul va fi extins către alte școli din București, cu obiectivul de a ajunge la aproape 1.000 de elevi, arată comunicatul.

Echipa de studenți implicată în proiect este formată din Ivona Băbărelu (master Behavioral
Economics), Izabel Heija (doctorand Școala Doctorală de Științe Administrative), Adina Ghiță (licență Business Administration), Dragoș Bojian și Codruț Cristea (master Business Consulting), Alkimi Dailani (student Erasmus Grecia), Cătălina Saioc (master Managementul Crizelor) și Lisa Suratman (master Behavioral Economics), coordonați de Conf. univ. dr. Viorel Mihăilă și Lect. univ. dr. Cătălin Grădinaru.

Students for a Resilient and United Europe este un proiect internațional ce încurajează tinerii să combată dezinformarea și să promoveze coeziunea socială. În 2024, proiectul a implicat universități din România, Moldova, Polonia și Slovacia. Beneficiarii direcți sunt studenții, elevii și profesorii, iar indirect, întreaga comunitate locală, mai este menționat în comunicat.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii nu sunt plătiți la înălțimea meseriei pe care o practică, spune directoarea Raluca Ivănuș: Un profesor nu livrează doar cunoștințe. Face mult mai mult decât pare la prima vedere. După ce pleacă de la școală, are de corectat, de evaluat

Raluca Ivănuș, directoarea Colegiului Național George Coșbuc din Capitală, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că profesorii nu sunt plătiți la înălțimea meseriei pe care pe care o…
Vezi articolul

Universitarii au ajuns să nu mai cunoască sistemul preuniversitar aproape sub nicio formă, spune directoarea Violeta Estrella Bontilă: Cunoștințele teoretice din universitate nu sunt suficiente. Te trezești singur, cu catalogul în față, te uiți la elevi și te întrebi ce se întâmplă

Violeta Estrella Bontilă, directoarea Colegiului Național „Constantin Diaconovici Loga” din Timișoara, a declarat că „universitarii au ajuns să nu mai cunoască sistemul preuniversitar aproape sub nicio formă”. Referitor la formarea profesorilor,…
Vezi articolul

Așezarea elevilor în sălile de examen doar cu colegi din clasă, la Evaluarea Națională, considerată legală de Inspectoratul Școlar Gorj, după sesizarea unui părinte privind încălcarea procedurii la Colegiul Național „Tudor Vladimirescu” din Târgu Jiu / Secretarul de stat Lixandru susține că ar fi o interpretare conformă cu metodologia

Elevii de clasa a VIII-a de la Colegiul Național „Tudor Vladimirescu” din Târgu Jiu, care au participat la proba de limba română la Evaluarea Națională luni, ar fi fost așezați…
Vezi articolul