Peste 200 de școli în care distanțarea de 1 metru nu poate fi respectată, identificate într-un sondaj al Consiliului Național al Elevilor / În aproape 380 de unități elevii nu ar avea apă curentă și săpun

1.649 de vizualizări
Foto: captură youtube.com / Peter Camiciottoli
În 214 școli din 755, cuprinse în analiza Consiliului Național al Elevilor, distanțarea de 1 metru nu poate fi respectată, potrivit răspunsurilor elevilor la un sondaj online autocompletat, potrivit unui document publicat miercuri seara. Reprezentanții elevilor atrag atenția că în jumătate din unitățile de învățământ în care învață participanții la sondaj, nu ar exista apă curentă și săpun la dispoziția elevilor.

Analiza cuprinde câteva grafice cu răspunsurile elevilor participanți, aceste răspunsuri vizează începutul școlii în format fizic, în semestrul al II-lea, din 8 februarie până acum.

„Un procent îngrijorător, de peste 50,1% dintre respondenți, afirmă faptul că nu au apă curentă și săpun în unitățile de învățământ din care provin. Acest factor poate determina apariția focarelor de infecție în școli și pune în pericol sănătatea elevilor și a cadrelor didactice”, potrivit documentului citat.

„Când este vorba de respectarea distanțării fizice, datele sondajului arată că păstrarea distanței fizice este posibilă de 1 metru/mai mult de 1 metru este posibilă în 71,6% dintre unitățile de învățământ, în timp ce 28,4% dintre unitățile școlare chestionate nu pot asigura această distanțare”, se mai arată în document.

28,4% înseamnă 214 școli din cele 755.

„După 3 luni de educație în format online, majoritatea elevilor s-au întors la școală, odată
cu începerea celui de-al doilea semestru. Din păcate, însă, în multe unități de învățământ,
pregătirile pentru redeschidere au fost realizate superficial, parțial din cauza faptului că
procedurile necesare au fost publicate cu doar două zile înainte de prima zi a celui de-al
doilea semestru,” notează autorii raportului.

Citând o analiză a INSP din 2019, elevii scriu că din 3.424 unități de învățământ evaluate, 301 nu au autorizație sanitară de funcționare, 168 dintre acestea nu se încadrează în standardele actuale privind condițiile de igienă din școli, iar 132 fie nu sunt aprovizionate cu apă potabilă, fie nu au apă potabilă adecvată din punct de vedere microbiologic.

Metoda de cercetare utilizată a fost chestionarul autocompletat, în mediul online.
Eșantionul este de 757 de unități de învățământ preuniversitar, din 35 de județe și
Municipiul București. Dintre respondenți, 77,5% sunt școlarizați în unități de învățământ
din mediul urban, iar 22,5% sunt școlarizați în unități de învățământ din mediul rural.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Calendarul activităților educative pentru elevii și profesorii din București, publicat de Inspectoratul școlar. Sunt peste 270 de concursuri organizate de școlile din Capitală – document

Lista activităților educative pentru elevii și profesorii din București, cu datele de desfășurare a acestora, a fost publicată de Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB). Majoritatea concursurilor desfășurate de școli,…
Vezi articolul

Monica Anisie, în ședință la Inspectoratul Școlar București: Astăzi vor decide dacă este nevoie să revizuiască unele scenarii / Am avut o discuție și cu prefectul, cu inspectorul școlar și cu directoarea de la DSP, i-am rugat să verifice toate scenariile

Ministrul Educației participă la o ședință pe care a convocat-o la Inspectoratul Școlar București, la care sunt prezenți inspectorii școlari generali adjuncți, inspectorul general și inspectori de sector. Tot în…
Vezi articolul

Țările lumii să ia măsuri pentru a crește atractivitatea muncii de profesor și pentru a le oferi cadrelor didactice valoarea, încrederea și sprijinul de care au nevoie – apelul UNESCO de Ziua Internațională a Profesorului

Țările lumii trebuie să se asigure că munca de profesor devine mai atractivă, iar cadrelor didactice li se acordă valoarea, încrederea și sprijinul adecvat pentru a răspunde nevoilor fiecărui elev…
Vezi articolul

Ministerul Educației a redeschis apelul PNRR pentru depunerea cererilor de finanțare pentru școlile din programul de reducere a abandonului școlar, runda 1, la 6 luni de la semnarea contractelor / Surse: 40 de școli ar fi vizate

Ministerul Educației a decis redeschiderea perioadei de depunere a documentației pentru școlile incluse în Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), potrivit edu.ro. Conform surselor Edupedu.ro, 40 de unități de…
Vezi articolul

OFICIAL Inspectoratele școlare au obligația să transmită la agenția de plăți și inspecție socială absențele elevilor ale căror familii iau venit minim de incluziune. Situația trebuie dată lunar, în format electronic, până la data de 10 a lunii în curs, pentru luna anterioară

Inspectoratele școlare trebuie să transmită, lunar, la agenția pentru plăți și inspecție socială județeană situația privind frecventarea cursurilor de către copiii de vârstă școlară din familiile beneficiare ale Legii nr.…
Vezi articolul