Planul ministrului Culturii pentru a crește interesul elevilor pentru cultură: Am rugat-o foarte mult pe Ligia Deca să considere, în momentul în care face programele, obligativitatea mergerii la teatru, la operă, la muzeu. Copiii, după ce fac această vizită, să facă un eseu despre ceea ce au văzut

840 de vizualizări
Foto: Ilona Andrei – G4Media
Ministrul Culturii, Lucian Romașcanu, a discutat cu ministrul Educației, Ligia Deca, despre cum ar trebui să crească interesul elevilor pentru cultură: “Am vorbit cu doamna Ligia Deca și am rugat-o foarte mult să considere, în momentul în care face programele, obligativitatea mergerii la teatru, la operă, la muzeu. Copiii, după ce fac această vizită, să facă un eseu despre ceea ce au văzut”, a spus ministrul Culturii într-o conferință de presă organizată luni, 23 ianuarie, la prefectura Iași.

Ministrul Culturii a spus că a discutat cu Ligia Deca și i-a sugerat ca elevii să meargă obligatoriu la muzee sau la teatru și apoi să scrie un eseu despre vizită, pentru a crește interesul elevilor pentru cultură:

„Am vorbit cu doamna Ligia Deca şi am rugat-o foarte mult să considere, în momentul în care face programele, obligativitatea mergerii la teatru, la operă, la muzeu. Copiii, după ce fac această vizită, să facă un eseu despre ceea ce au văzut, astfel încât să le creştem obiceiul de a face acest lucru. Acum este recomandat, foarte puţină lume se întâmplă să meargă pe la instituţii de cultură şi lucrurile nu pot merge bine în felul ăsta”, a spus Lucian Romașcanu la Iași.

Întrebat dacă are o strategie cu Ministerul Educației astfel încât elevii să nu mai asculte manele la școală, iar orele de muzică să se țină și să nu fie înlocuite cu alte materii, precum matematica, ministrul a spus că “ducem lipsă de modele și că trebuie să promovăm valori”:

“Nu sunt pentru manele, şi o spun public, nu pentru muzica în sine, ci pentru ceea ce reprezintă ea şi cam cu cine te învecinezi când asculţi manele. Orice se întâmplă artistic, chiar şi pseudo-artistic, nu poate fi interzis. Am depăşit acel fenomen. Tot ce putem noi face este să creştem copiii de aşa natură încât să nu se mai identifice cu tipul ăla de mesaj. Avem lipsă de modele”.

„A fost un sondaj în Bucureşti, acum câţiva ani de zile, şi 51% din copii au spus că şi-ar dori să fie, şi nu dau nume, dar un mare proprietar de club, de fotbal şi de terenuri. Noi, clasa politică, avem o problemă pentru că trebuie să furnizăm modele. Lumea academică trebuie să furnizeze modele adevărate. Trebuie să re-respectabilizăm meseriile care contează: profesorii să fie bine plătiţi, medicii încep să fie deja bine plătiţi, să poţi să arăţi într-o vreme în care totul, din păcate, totul e foarte material, că succesul în viaţă poate veni şi altfel decât repede”, a completat Lucian Romaşcanu.

Întrebat ce măsuri ar trebui să se ia în acest sens, ministrul Culturii, Lucian Romașcanu, a răspuns: “Să promovăm valori”.

De precizat este că programa școlară stabileşte materia pe care o parcurg profesorii la ore în concordanță cu prevederile din planul-cadru de învățământ.

Legea Educației în vigoare, nr. 1/2011, prevede la articolul 66, alineatul 3: “Pentru fiecare disciplină și domeniu de studiu, programa școlară acoperă 75% din orele de predare și evaluare, lăsând la dispoziția cadrului didactic 25% din timpul alocat disciplinei/domeniului de studiu respectiv. În funcție de caracteristicile elevilor și de strategia școlii din care face parte, profesorul decide dacă procentul de 25% din timpul alocat disciplinei/domeniului de studiu este folosit pentru învățare remedială, pentru consolidarea cunoștințelor sau pentru stimularea elevilor capabili de performanțe superioare, conform unor planuri individuale de învățare elaborate pentru fiecare elev”.


8 comments
  1. Îl întreb și eu pe acest individ la ce teatru sau operă ar putea merge un elev din, să zicem, Sighișoara? Și cu ce bani ar plăti un elev din, să zicem, București, un spectacol la TNB, unde un bilet este 150 lei, fără reducere, că nu se acordă. Bula acestei persoane nu e bulă, e necunoașterea realităților acestei țări. Cât despre eseul de după…🤦🏻‍♀️

  2. Și să facă un eseu, clar, obligatoriu! O recenzie ceva! Să le piară cheful de teatru, operă, muzee și alte finețuri culturale.

  3. Cine plateste biletul nu-i o problema, dar CUM, CU CE (bani, mijloc de transport) ajunge elevul din cucuietii din deal la teatru? Cred ca sunt sate aflate si la 50-60 km de un teatru. Operele sunt si mai rare ! Iar timpul necesar ca sa ajunga acolo se ia din timpul orelor sau din timpul liber ?
    Mai bine va ganditi sa duceti teatrul si opera la “caminele culturale” care au mai supravietuit….

  4. Acest individ si-ar putea pune visurile in practica in Coreea de Nord?
    Sigur ca muzeele sau teatrele ar putea colabora cu scolile, si unele o fac deja, dar nu in modul patologic gandit acest individ :)).

    In privinta modelelor politicienii ofera o gama larga de modele proaste, de la hot si plagiator, mincinos si ignorant, pana la lenes si arogant.

  5. Un bilet la teatru pentru elevi/studenti costa 5-6 ron in provincie, la teatrele locale si 20 ron la TNB. Iar biletele pentru adulti sunt si la 40-50 ron tot la TNB la anumite piese. Nu va mai plangeti atata. Ca doar nu v-a sugerat sa mergeti zilnic.

  6. Voi clasa politica sunteți cele mai toxice personaje din societate.
    A uitat sa spună cine plătește biletul la teatru când el costa peste 100lei.

  7. Daca nu s-ar da modele de tot rasul in media (TV, ziare si pe internet) doar manelisti, interlopi si vedete dubioase, atunci poate ar putea sa afle si elevii si parintii lor despre modelele de valoare adevarata din lumea academica (desigur, nu ma refer la plagiatori si impostori!)…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ghidul profesorului evaluator la simulările pentru Evaluarea Națională și BAC 2024. Pașii pe care îi au de parcurs cadrele didactice

Ghidul profesorului evaluator la simulările pentru Evaluarea Națională și BAC 2024 cuprinde indicațiile pentru autentificarea în platformă, accesarea listei lucrărilor, evaluarea lucrării și generarea borderoului individual, potrivit unui document consultat…
Vezi articolul

Noile reguli de transport la și dinspre școală, pentru elevi, sunt birocratice și le schimbă pe cele în vigoare – proiect / Cele două condiții pentru ca elevii să beneficieze de suma forfetară limitează mult numărul acestora. Șoferii vor primi listele cu toți elevii pe care îi transportă

În primele 5 zile de când începe anul școlar 2023-2024, părinții elevilor navetiști sau elevii majori vor comunica școlii traseul și operatorul de transport folosit, potrivit unui proiect de Hotărâre…
Vezi articolul