Raportul Comisiei Europene Investing in Education 2025, lansat săptămâna trecută, reafirmă pentru toate sistemele de educație din Uniunea Europeană un principiu esențial: „Spending on education is an investment, not a cost” – Educația nu este o cheltuială, ci o investiție. Asta pentru că de foarte multe ori autoritățile o tratează ca pe o cheltuială, iar România suferă de subfinanțare cronică în acest domeniu, fiind pe ultimele locuri în UE decenii la rând. De multe ori comportamentul guvernamental se poate răsfrânge și asupra comportamentului de la nivel local sau chiar asupra comunităților școlare, acestea fiind văduvite de resurse importante.
- Înscrieri deschise aici pentru directori și profesori la webinarul organizat de Adservio, în parteneriat cu Edupedu.ro, exclusiv pe ZOOM. Locurile sunt limitate.
Raportul OECD asupra educației din România, lansat în mai 2025, subliniază importanța transformărilor structurale – educația trebuie reformata în profunzime, iar digitalizarea reprezintă unul dintre pilonii cheie ai acestei schimbări. Trebuie consolidate politicile care susțin echitatea, utilizarea datelor pentru decizii și autonomia școlară, iar digitalul este instrumentul perfect pentru a atinge aceste obiective, potrivit experților care au analizat timp de jumătate de an situația învățământului din țara noastră.
Un director de școală și colegii săi profesori știu că dacă nu ai datele la îndemână nu poți lua măsuri, decizii, nu te poți adapta.
Un director de școală e conștient că după atâtea decizii luate „din pix” sau „din birou”, de la nivel înalt, nu are cum să facă și el la fel pentru „copiii lui”.
Un director de școală știe că a educa nu înseamnă o cheltuială pasivă, știe că orice investiție în copiii pe care-i primește zi de zi în bănci, în siguranță, cu empatie și cu gândul spre viitorul lor, este esențială. Abia după ce au avut asigurat tot ce le trebuie pentru suflet, minte și aptitudini, un director și profesorii din cancelarie pot știi sigur că elevii lor vor face față provocărilor.
Așa că un director de școală poate face diferența.
Transformarea digitală nu mai poate fi planificată, nici amânată și nici anulată – este necesară, rezolvă probleme și oferă timp câștigat pentru Educație.
Pregătirea pentru noul an școlar aduce multe provocări, mai ales când vine vorba de organizarea și digitalizarea managementului școlar. Care sunt pașii concreți pentru a pregăti școala și echipa, în calitate de director? Ce blocaje apar cel mai des și cum pot fi depășite?
Adservio și Edupedu.ro vă invită pe 4 septembrie 2025 la un webinar unde vom discuta soluții practice și exemple reale din școli care au reușit tranziția spre digital.
Participarea la webinar e gratuită. Evenimentul începe la ora 14:00 și se desfășoară pe platforma Zoom, iar înscrierile sunt deschise aici: https://us02web.zoom.us/meeting/register/cLVkvkKfQWiOOs-MFudtQQ
Speakeri invitați:
- Alexandra Hotnogu – director, Școala Gimnazială Budila (Brașov): experiențe din mediul rural în digitalizarea activităților administrative.
- Ana Maria Chelaru – director, Liceul Teoretic „Comandor Alexandru Cătuneanu” (Iași): provocări și soluții în liceu teoretic cu resurse limitate.
- Lucian Țifui, manager dezvoltare la Adservio: perspective strategice, adaptarea tehnologiei în școli variate.
Moderatorul webinarului este Mihai Peticilă, jurnalist Edupedu.ro.
Subiecte cheie discutate:
- Blocaje digitale comune: infrastructură precară, lipsa conectivității, rezistență la schimbare.
- Pași concreți într-un sistem digital – implementare rapidă a soluțiilor pentru note, absențe, comunicare părinte-profesor.
- Bune practici din diverse medii – școala rurală și cea urbană, cu accent pe adaptabilitate.
- Pachet de start gratuit oferit de Adservio: module Note, Absențe, Butonul Roșu – ready-to-use pentru deschiderea anului școlar.
De ce contează evenimentul:
- Educația digitală este recunoscută drept motor al competitivității și coeziunii sociale – o direcție strategică ancorată de UE (Union of Skills) și valorizată prin programe de finanțare targetate.
- OECD recomandă folosirea datelor și digitalului pentru ghidarea reformelor, creșterea incluziunii și autonomia școlară.
- Managementul digital nu este doar reducerea birocrației – este o șansă concretă de creștere a echității, accesului și calității, mai ales în contextul inegalităților profunde și al diferențelor urbane-rurale.