Premierul Orban: Mai multe scenarii pentru deschiderea școlilor. E clar că trebuie redus numărul de elevi în clasă, oricum era prea mare

5.689 de vizualizări
gov.ro
Premierul Ludovic Orban a vorbit, luni seară, la Digi24 despre existența mai multor scenarii pentru deschiderea școlilor în septembrie, în funcie de evoluția epidemiei, conform Stiriedu.ro. El a spus, potrivit sursei citate, că numărul elevilor dintr-o clasă trebuie redus, nu doar din cauza epidemiei: “oricum aveam număr mare de elevi în clase”.

El a spus că scenariile pentru deschiderea școlilor sunt analizate într-un grup interministerial, fără să poată să ofere detalii exacte.

Ludovic Orban la Digi24, citat de Stiriedu.ro:

  • „Am constituit un grup interministerial în care am pregătit deschiderea şcolilor în funcţie de diferitele variante epidemiologice. Nu pot să spun acum. Dacă reducem numărul de cazuri şi riscul de infectare scade semnificativ, deschidem şcoala într-un fel, dacă va creşte numărul de cazuri, deschidem şcoala într-alt fel. Sunt variante, deschidem şcoala cu toţi copiii în clasă, deschiderea să o facă pe rând în clasă, online sau să se facă oricum şcoală, să finalizăm achiziţia tabletelor, pentru copiii care nu au acces la internet. Dar nu putem stabili acum. Noi trebuie să fim pregătiţi pentru fiecare scenariu. Eu sunt optimist în ceea ce priveşte evoluţia”, a declarat Ludovic Orban, la Digi 24, luni seara.
  • „E clar că trebuie redus numărul de elevi în clasă, oricum aveam număr mare de elevi în clase, peste 30 în şcolile cu renume mai ales. Dar şi în alte şcoli, oricum avem număr mare de copii în clasă”

5 comments
  1. Sunt “fantezii ” ale acestui guvern . Nu o sa functioneze hibrid niciodata . Nici tarile civilizate nu vor adopta o asemenea masura.
    Se vor intalni in acel grup interministerial pana pe 14 septembrie si SURPRIZA va fi ca vor anunta ca scoala va fi tot online , cel putin in marile aglomerari urbane, adica facultativa. Dupa cum evolueaza pandemia si la ceea ce ofera scoala ramaneasca din punct de vedere dotari ,curatenie, numar elevi in clasa, nu are cum sa fie ALTFEL.
    Doamna ministru va ruga din nou profesorii, un an de zile , sa faca ceva pentru binele copiilor. Va fi ca la inceputul pandemiei: scoli nepregatite, profesori neinstruiti, elevi fara acces la tehnologie, etc.
    Asteptam decizii si solutii , domnilor GUVERNANTI.

  2. Sunt curios cum vor organizate orele la clasa pregatitoare, cine va sta acasa alaturi de copii. Curiozitatea este mai degraba o intrebare cu gust amar, fara raspuns, din moment ce aceste decizii sunt o aberatie in sine.

  3. E incredibil…
    De ani de zile profesorii reclamă faptul ca avem cel mai mare număr de elevi per clasă din Uniunea Europeană.
    Nu i-a pasat nimănui.
    Acum deodată sunt prea mulți.
    Probabil asta vine la schimb cu o alta încălcare a legii( anularea măririi salariale din septembrie)

  4. Ma surprinde ca niciun consilier tehnic guvernamental la nivel de prim ministru sau al Ministerului Educatiei nu ia pozitie oficiala cu privire la aceste aberatii promovate drept solutii de organizarea a lectiilor.
    Nu este posibil din punct de vedere tehnic, la nivelul oricarei scoli normale din Ro si nicaieri din lume, sa organizezi simultan 20-30 de teleconferinte.
    O lectie online este relativ simplu de organizat si poate fi coordonata din orice locatie, chiar de la profesor de acasa.
    Eu nu comentez eficienta unei lectii on-line pentru ca nu sunt in masura, dar experienta anterioara a arata ca exista interes atat din partea elevilor cat si a profesorilor pentru acest tip de lectii. Eu cred ca daca este in primul rand bine reglementat, domeniul poate fi usor aprofundat.
    Este nevoie de reguli clare privind participarea si evaluarea altfel toti jucatorii vor migra catre zona de efort minim, respectiv nu vor face nimic!
    O lectie hibrida, cu elevi prezenti in clasa dar in paralel si remote, este extrem de complicat de organizat din punct de vedere tehnic, dar si al competentelor celui care o organizeaza.
    Daca o sedinta Zoom sau Skype poate fi relativ usor invatata din punct de vedere procedural, una hibrida este aproape imposibil de organizat de catre un profesor normal. Sunt necesare camere video aditionale, switch-uri, proiector si mai ales competente de utilizare avansate.
    Daca ar exista toate aceste dotari si competente ar fi oricum imposibil de gestionat in acelasi moment zeci de fluxuri video intr-o locatie intelegand prin aceasta sediul unei scoli normale cu zeci de clase in care se organizeaza astfel de teleconferinte!
    Este responsabilitatea unor astfel de consilieri sa atraga atentia si sa blocheze declaratii de acest gen care induc confuzie si care blocheaza sau amana decizii esentiale pe aceasta tema.
    Putem vorbi de prezenta fizica sau de cursuri on-line ,dar nu putem lua in calcul solutii mixte pentru ca nu sunt realiste.
    Populatia asteapta decizii si solutii. Putem discuta si de optiuni, dar trebuie sa eliminam pe cele fanteziste.

    1. Foarte mare dreptate aveti. Ca dovada ca pana si UE nu crede in aceste masuri SF. Live streaming in varf de munte in Apuseni:)) E de ras, daca nu ar fi de fapt de plans. Solutia este sa inceapa normal. Acolo unde apar cazuri in scoli, online cum poate fiecare, ca pana acum, dupa posibilitatile elevilor, parintilor si profesorilor, ca si ei sunt oameni si ei au copii care fac lectii online. Parintele si cadrul didactic trebuie vazuti in ansamblul lor: angajat-parinte-pedagog.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

24 ianuarie, Ziua Internațională a Educației. Rolul pe care îl au profesorii în combaterea “discursului instigator la ură”, evidențiat de UNESCO. Curs online gratuit pentru profesori din toată lumea

Anul acesta, pe 24 ianuarie, Ziua Internațională a Educației stabilită de UNESCO, organizația semnalează importanța combaterii discursului instigator la ură, care “nu e moștenit, ci se învață”. De asemenea, UNESCO…
Vezi articolul

Material susținut de Platforma de management organizațional VIVA

Sute de schimbări vizează școlile în următoarea perioadă. Platforma instalată deja în 1.700 de școli, care dă acces instantaneu la toate modificările, documentele esențiale și procedurile de care directorii și profesorii au nevoie

Autoritățile au anunțat deja că următorii doi-trei ani urmează peste 380 de acte normative pentru aplicarea legilor Educației. Deja începutul acestui an școlar arată împânzit de schimbări și reguli noi…
Vezi articolul