Președinția propune activități pentru elevi în Școala Altfel, în acest an școlar, dar aceasta a fost eliminată din structura anului școlar încă din noiembrie 2021

22.184 de vizualizări
Foto: Gov.ro
Administrația prezidențială propune activități pentru elevi care să aibă loc în acest an școlar, în perioada Școlii Altfel, dar aceasta a fost eliminată din structura anului școlar în luna noiembrie 2021, chiar de către ministrul Sorin Cîmpeanu, prin modificarea făcută în timpul vacanței forțate a elevilor. „Propunem lărgirea componentei de activități legate de schimbări climatice și mediu în Școala Altfel, în anul școlar 2021-2022”, a declarat Alexandra Bocșe, consilier de stat la departamentul Climă și Sustenabilitate al Administrației Prezidențiale, în cadrul lansării raportului „Educaţia privind schimbările climatice şi mediul în şcoli sustenabile”.

Amintim că, în luna noiembrie a anului trecut, ministrul Educației anunța cum pot fi recuperate cele două săptămâni de vacanță forțată: „Compensarea se face printr-o săptămână din vacanță în perioada 3-10 ianuarie pentru elevii din gimnaziu și liceu și printr-o a doua săptămână, renunțându-se la săptămâna Școala Altfel, iar pentru elevii din învățământul primar se va renunța doar la Școala Altfel, în cazul lor nu vor avea pierdere din vacanța de iarnă. Vom intra în vacanță în data de 23 decembrie, vom avea 10 zile de vacanță de sărbători, elevii de gimnaziu și liceu vor reveni la școală pe 3 ianuarie, elevii din clasele 0-IV vor reveni la școală pe 10 ianuarie”.

De aceea, clasele primare, de la pregătitoare, I, a II-a, a III-a, până la clasa a IV-a, au început școala din 10 ianuarie, în timp ce elevii de gimnaziu și de liceu au revenit la cursuri pe data de 3 ianuarie 2022.

La evenimentul de astăzi au fost prezenți președintele Klaus Iohannis, premierul Nicolae Ciucă, ministrul Educației, dar nimeni din sală nu a sesizat că propunerea de a organiza activități de mediu în Școala Altfel nu se poate concretiza, din moment ce în structura actuală a anului școlar nu este prevăzută săptămâna Școala Altfel.

Foto: captură – Administrația Prezidențială

Nimeni nu a contrazis-o pe cea care a prezentat raportul că structura anului școlar a fost modificată de două luni și Școala Altfel nu mai există.

Potrivit structurii anului școlar 2021-2022, semestrul I se încheie vineri, 14 ianuarie, iar cel de-al doilea semestru începe de 17 ianuarie, fără ca elevii să mai aibă vacanță intersemestrială.

Semestrul al II-lea
  • Luni, 17 ianuarie 2022 — joi, 14 aprilie 2022 – cursuri
  • Vineri, 15 aprilie 2022 — duminică, 1 mai 2022 – vacanța de Paște (primăvară)
  • Luni, 2 mai 2022 — vineri, 10 iunie 2022 – cursuri
  • Sâmbătă, 11 iunie 2022 — data din septembrie 2022 la care încep cursurile anului școlar 2022—2023 – vacanța de vară

Trei excepții de la prevederile acestea:

  1. clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă încheie cursurile la data de 27 mai 2022;
  2. clasa a VIII-a încheie cursurile la data de 3 iunie 2022;
  3. clasele din învățământul liceal – filiera tehnologică și învățământul profesional încheie cursurile la data de 1 iulie 2022.

Înainte de a fi modificată structura anului școlar 2021-2022, varianta inițială prevedea ca Școala Altfel să se desfășoare în perioada 8-14 aprilie pentru toți elevii. Potrivit structurii actuale, elevii au cursuri în perioada menționată anterior.

  • Mai amintim că Sorin Cîmpeanu a declarat astăzi că susține propunerea introducerii în structura anului școlar a unei săptămâni verzi: „Găsesc că este o idee foarte bună ca în calendarul școlar, în structura anului școlar, să integrăm, susțin această propunere, o săptămână verde, în care elevii să poată ieși din școală și să înțeleagă, în natură, care sunt efectele schimbărilor climatice”.
Iată ce a declarat Alexandra Maria Bocșe, consilier de stat:

„O să trec la măsurile pe care le propunem în raport, la un rezumat al acestor măsuri, ce propunem, așadar. În primul rând, propunem lărgirea componentei de activități legate de schimbări climatice și mediu în Școala Altfel, în anul școlar 2021-2022 și introducerea unei săptămâni dedicate, Săptămâna Verde, începând cu anul școlar 2022-2023. 

De asemenea, propunem actualizarea programelor școlare de biologie, geografie, științe cu noțiuni de schimbări climatice și mediu. Mai propunem elaborarea și extinderea unor discipline și cursuri opționale, cu accent pus pe schimbări climatice și mediu spre noi beneficiari. De asemenea, și promovarea de bune practici educaționale privind schimbările climatice și mediul deja pilotate, la nivel de ONG-uri și anumite școli.

În afară de asta, considerăm că este foarte important să sprijinim dezvoltarea de școli sustenabile și să îmbunătățim mediul de învățare, inclusiv prin dotarea aferentă studiului științelor aplicate și a noilor tehnologii, precum și să susținem dezvoltarea de parteneriate la nivel local, național și internațional, care să implice elevi și cadre didactice în proiecte și activități. 

Nu în ultimul rând, considerăm că este foarte important să sprijinim și profesorii în acest proces. Așadar, trebuie să ridicăm resurse formării inițiale și continue a cadrelor didactice pentru a se putea angaja în educația formală și nonformală privind mediul, schimbările climatice și să motivăm și să recompensăm personalul didactic și administrativ din școli, implicat în acest tip de educație”.

Video, la minutul 18:11:
Citește și:
O „săptămână verde” pentru conștientizarea schimbărilor climatice ar putea fi introdusă în structura anului școlar. Cîmpeanu: „Găsesc că este o idee foarte bună și susțin această propunere”

5 comentarii
  1. De la incalzirea globala i se trage! Doamne, este tot ce mai lipsea din ,,tabla de materii,, din invatamantul romanesc. Fiecare cap sec vine cu o propunere de noi discipline si, pe de alta parte, se reduce numarul de ore saptamanale pe cicluri de colarizare! Suntem tampiti, cu totii?

  2. Stati si va minunati – citez “Nimeni nu a contrazis-o pe cea care a prezentat raportul …. Școala Altfel nu mai există.”
    Traduc liber – sper ca cei din sala dormeau sau sforaiau sau alta varianta mai grava este ca nu au inteles ce se VORBESTE ! Si acestia sunt cei care CONDUC.
    Habarbaisti, analfabeti functionali, unii care nu vorbesc sau nu pricep romaneste, sunt oameni care URASC din tot sufletul invatamantul (si-l vor distruge complet), pentru ca ei NU au fost in stare sa invete nimic (chiar daca au tolba plina de diplome) !
    Ma duc sa-mi fac valiza ca sa plec “dincolo” ca aici nu se mai poate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Marile noutăți din pachetul de reformă ”România Educată”: examen de admitere înainte de Evaluarea Națională la liceele unde cererea depășește oferta, teze unice, reorganizarea inspectoratelor județene. Dan Barna: noua strategie va fi adoptată printr-un memorandum al guvernului

Una dintre modificările în sistemul de educație preuniversitar prevăzute de proiectul ”România Educată” discutat luni la Cotroceni de președintele Iohannis cu liderii coaliției este că liceele vor putea să își…
Vezi articolul
Bogdan Cristescu, expert in stiintele educatiei, Centrul National de Politici si Evaluare in Educatie

Mit spulberat: Elevii români au rezultate proaste la testele internaționale pentru că noi nu am preda acele conținuturi. Bogdan Cristescu, directorul Direcției de Curriculum, CNPEE: 86% din conținuturile evaluate în TIMSS sunt în programa din România, dublu față de Finlanda

Motivul foarte des invocat pentru slabele performanțe ale elevilor români la testările internaționale, cum sunt PISA sau TIMSS, este acela conform căruia noi nu am preda elevilor conținuturile pe care…
Vezi articolul