Primii care vor susține testarea standardizată, luni, sunt elevii claselor a III-a, a V-a și a VI-a din școlile alese de minister. Primul test este de Matematică / Calendarul testării și procedura

18.496 de vizualizări
Foto: 71522913 © Dreamstime.com
Testarea standardizată se va desfășura în timpul orelor de curs și se desfășoară în perioada 30 mai-8 iunie pentru elevii de clasele primare și gimnaziu și 30 mai-10 iunie pentru cei de liceu. Potrivit unui document obținut de Edupedu.ro, primii care vor da evaluarea în cadrul proiectului pilot sunt elevii claselor a III-a, a V-a și a VI-a, la matematică.
  • Pilotarea a fost încredințată prin parteneriat cu titlu gratuit între minister și platforma Brio, platformă ed-tech de măsurare a performanței educaționale.
  • Ordinul de ministru a fost emis într-o singură zi, transmis pentru dezbatere a doua zi Grupului de Dialog social și publicat în Monitorul Oficial în aceeași zi, seara. 

Toți cei aproximativ 100.000 de elevi din programul pilot (n. red estimarea ministerului Educatiei) vor da câte 2 teste în zile diferite.

Elevii claselor I-VII din cele 329 de școli alese de ministerul Educației pentru testarea standardizată pilot, vor susține testarea pe dispozitive electronice la limba română și matematică.

Elevii claselor a IX-a – a XI-a susțin la limba română și, în funcție de filieră, profil și specializare, disciplina care se susține la examenul național de bacalaureat, ca probă obligatorie a profilului, matematică sau istorie.

Calendarul testării standardizate
  • Matematică/Istorie

30 Mai: Clasele a III-a, a V-a și a VI-a
31 Mai: Clasele a II-a, a IV-a, a VII-a și a IX-a
2 Iunie: Clasele I, a X-a și a XI-a

  • Limba română

3 Iunie: Clasele a III-a, a V-a și a VI-a
6 Iunie: Clasele a II-a, a IV-a, a VII-a și a IX-a
7 Iunie: Clasele I, a X-a și a XI-a
8 Iunie: Reprogramări pentru sesiunile de testare care nu s-au putut efectua.

Cum se desfășoară examenul

Testarea standardizată se ține în timpul orelor de curs, pe dispozitive electronice ce trebuie conectate la internet pentru a accesa platforma Brio.

Elevii claselor primare vor avea la dispoziție 30 de minute pentru a rezolva testul, iar cei de gimnaziu și liceu, câte 60 de minute.

Accesarea sesiunii de testare se va face folosind pagina dedicată, accesibilă în orice browser web. Elevii vor fi îndrumați de un cadru didactic, care va acorda asistență tehnică.

Accesarea platformei de testare se realizează online, de pe orice dispozitiv electronic – calculator, laptop, tabletă, smartphone.

Pentru rezolvarea itemilor este necesar ca elevii să aibă la îndemână instrument de scris și hârtie (ciornă).

Începând cu data de 26 mai 2022 elevii vor putea accesa o sesiune de test „DEMO” pentru a se familiariza cu pagina de testare.

După rezolvarea fiecărui item (bifarea răspunsului considerat corect), se apasă butonul „ÎNAINTE”pentru accesarea următorului item.

În orice moment al derulării testului se poate reveni la oricare dintre itemii rămași nerezolvați sau pentru a modifica răspunsul deja dat, prin selectarea numărului itemului din grila din partea stânga jos a ecranului.

La finalizarea testului se apasă butonul „TERMINĂ TESTUL”. Acesta poate fi apăsat și în orice moment al derulării acestuia. După confirmarea acestei comenzi nu se mai poate reveni asupra testului.

În funcție de numărul de accesări simultane, există posibilitatea ca elevii să fie rugați să aștepte câteva secunde/minute până la începerea testării. În acest caz platforma va afișa un cronometru care le va spune în cât timp pot începe sesiunea de testare.

Dacă există elevi care nu pot susține testarea în ziua programată, aceștia vor putea reprograma sesiunea de testare, în urma unei solicitări pe care o pot face către directorul unității școlare.

Foto: 71522913 © Monkey Business ImagesDreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Citeste si:
Unii elevi au fost rugați să vină cu tablete și telefoane inteligente de acasă pentru a susține testarea standardizată pilot care începe luni, 30 mai, pentru elevii din 329 de școli și licee

Rapoartele elevilor care participă la testarea standardizată „nu conțin datele copiilor”, dă asigurari Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației. Acesta mai spune că testele „nu reprezintă nici pentru elevi și nici pentru profesori vreo unitate de măsură”, dar ar putea duce la eliminarea unor conținuturi din programă, dacă unii itemi nu vor fi rezolvați, de exemplu

9 comentarii
  1. La clasa aII-a a fost destul de dificil să susții testul de pe un telefon, sarcinile de lucru ,cu destul conținut, au fost greu de vizualizat. Au apărut și erori, date de platformă.
    Elevii au intrat în panică.
    În școală avem 120 de elevi de clasa a II-a, deci nu am avut pentru toți laptopuri sau tablete, deoarece în școală nu am primit prin vreun proiect, în ultimii ani, dotarea cu divece-uri.

    Timpul prea scurt pentru numărul de itemi! Un elev de clasa a II-a în 2 minute a trebuit să citească sarcina de lucru, să o analizeze, să o proceseze, să rezolve pe ciornă și apoi să bifeze răspunsul. Psihologia vârstelor arată, totuși că la 8-9 ani, copilul are gândirea concret intuitivă.
    Cred că ar trebui dotate toate clasele cu tablete, apoi să ceri o testare standardizată!

  2. Cine verifică dacă testele sunt conforme cu materia parcursă de elevi? Teste la unele clase sunt de clasa imediat superioară. Cum poți folosi teste în care se folosesc zecimale dacă elevii nu știu ce este acest lucru? Testele sunt făcute de persoane care nu au mai trecut pe la clasă de ani buni sau de loc.

  3. Nu rezolvam nimic cu aceste teste.
    La matematica nu se pune accentul pe matematica aplicata, ci mai mult pe analiza. Copii sunt terorizați să memoreze pagini întregi de formule la algebra, analiza și geometrie. O mare porcărie! Nu -i ajuta cu nimic în viața!. Multe materii inutile atât la gimnaziu cât și la liceu. Profesori nepregătiți și cursuri superficiale!.. ,,Trăiască” meditațiile!. În sistem, sunt puțini profesori dedicați acestei profesii.

  4. Am vizualizat testul propus pentru disciplina Istorie, clasa a IX-a. Testul este compus numai din itemi obiectivi, nu respectă decât o treime din competențele programei școlare. Singura virtute a acestui test este că verifică capacitatea de memorare a elevului și doar atât! Adică învățăm tabele cu date cronologice/formule matematice. Celelalte competențe de înțelegere a unui text, de exprimare a unei opinii, de susținerea unor argumente relevante, de a emite judecăți de valoare nici măcar nu sunt prezente. Cât despre de atitudini față de societate, înțelegerea consecințelor acțiunii umane…. Testul este varză și nici măcar nu merită menționat. El nu respectă niciun criteriu de acreditare…. Păcat că ați promovat de vreun an de zile această platformă. Un profesor onest poate crea un test mult mai coerent și bun folosind resursele Google.

  5. Domnul Ministru cred ca traieste in alta lume si nu in Romania zilelor de azi.Am ajuns mi se ceara ca parinte sa aduc la scoala pentru aceasta evaluare ….laptop,tableta personala ,neaparat cu conexiune la internet…daca din intamplare acest dispozitiv se strica la scoala…mi-l plateste dpmnul ministru? Si internetul platit de mine il deconteaza ministerul?

  6. OMG, o sa avem un “overview”. WOW.
    Scopul este nici mai mult nici mai putin decat o radiografie a procesului educational (sic!).

    Deci ce masoara testele astea? Procesul educational? Pfff….

    Recomand oricarui parinte cu mintea la cap sa nu participe la circoteca asta.

    1. Erata: Recomand oricarui parinte cu mintea la cap sa isi lase copilul sa participe la circoteca asta.

  7. Ce baieti buni cu ochi senini astia de la Brio. Fac munca patriotica pentru binele ministerului. Niste asceti, domnule, nu altceva…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Olimpiade școlare 2022. Regulamente actualizate pentru olimpiadele naționale, precum cele de Științe pentru juniori, “Tinerii Dezbat” și “Terra” de geografie au fost publicate de Ministerul Educației – DOCUMENTE

Au fost publicate regulamentele specifice pentru olimpiadele școlare naționale din anul școlar 2021-2022, de către Ministerul Educației, pe edu.ro. Acestea cuprind informații despre probele de concurs, participarea elevilor, calificarea acestora,…
Vezi articolul

VIDEO Celebrarea Zilei Educației la Realitatea TV. Cadrele didactice care nu vor să predea online sunt “reticiente”, spune Ministrul Educației, Monica Anisie, profesoară de Limba română / Moderatoarea îl prezintă pe Anton Hadăr ca președintele “Alma Metăr”

“Sunt cadre didactice care sunt “reticiente” și trebuie să spunem lucrul acesta”, a declarat ministrul Educației, Monica Anisie, la Realitatea TV, întrebată ce se întâmplă cu profesorii care nu vor…
Vezi articolul

VIDEO “40.000 de elevi erau înscriși virtual în clasa a VIII-a, în 2019”, spune fostul ministru al Educației, Ecaterina Andronescu: Oricărui director de școală îi convine să aibă înregistrați mai mulți elevi decât sunt în ei în realitate, pentru că primește un buget mai mare

“În 2019 m-am trezit că aveam înscriși în clasa VIII-a 186.000 de elevi și au intrat în examenul de Evaluare Națională 146.000”, “40.000 erau înscriși virtual”, susține Ecaterina Andronescu, la…
Vezi articolul
școli de vară pentru liceeni

11 școli de vară pentru liceeni în perioada iulie-septembrie 2021, organizate de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași / Se pot înscrie elevii ale căror școli sunt în proiectul ROSE

Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iași desfășoară, în perioada iulie-septembrie a.c., 11 școli de vară gratuite dedicate elevilor de liceu, în special celor dezavantajați social. Programul va cuprinde cursuri și…
Vezi articolul