Profesorii câștigă mult timp când folosesc la clasă teste de evaluare create de ei pe platforma „Școala din Valiză” / Evaluarea se face imediat și arată unde are lacune elevul, iar acesta nu mai așteaptă cu emoții 2-3 săptămâni până la corectare – profesorul de istorie și geografie Ionuț Cristian Burhan

4.721 de vizualizări
Foto: Fundatia Vodafone
Programul „Școala din valiză” are ca scop dezvoltarea competențelor de utilizare a tehnologiei de către elevii și profesorii din mediul rural. Trei profesori care predau discipline diferite și care folosesc platforma de peste 2 ani au povestit în cadrul conferinței „Educația digitală: de la tablă la tabletă”, organizată de World Vision România și Edupedu.ro, cum folosesc la clasă, în predare și în evaluarea elevilor, cunoștințele dobândite prin programul Școala din Valiză. “Câștigăm timp, ca profesori. Pentru redactarea unui test obișnuit ne lua oricum o jumătate de oră, până scriam întrebările, variantele de răspuns, dar acum, la final, cu testul digital, evaluarea se face imediat, pe loc, dacă nu ai un item de tip eseu pe care să îl corectezi indiviual,” explică Ionuț Cristian Burhan, director și profesor de istorie și geografie la Școala Gimnazială Poienarii de Muscel.
  • Programul „Școala din valiză” se derulează în 50 de școli din mediul rural, susţine profesorii și elevii să-şi dezvolte abilităţile digitale prin acces gratuit la platforma de e-learning, la o valiză tehnologică dotată cu tablete și laptop și la internet, dar și prin formarea profesională continuă a cadrelor didactice. Ei învață să creeze propriile teste interactive la clasă pentru a-și evalua elevii mai ușor.

Gabriela Anghel este profesoară de biologie la Școala Gimnazială Mihai Eminescu, județul Vaslui și membră în echipa de profesori care creează conținut pe platforma programului “Școala din valiză”. Ea a explicat cum a aplicat cunoștințele învățate în proiect, la clasă. 

Elevii ei se bucură de testele pe platformă create de ea din materia de biologie. Copiii învață mult mai ușor așa pentru că au posibilitatea de a reveni oricând asupra răspunsurilor și pot recapitula lecția. 

“Recent am creat un test de evaluare la clasa VIII-a din Evoluționism. Testele de evaluare pe platformă în principiu se creează ușor. La început a fost mai greu, îmi lua cam o oră, dar exersând totul a devenit mult mai ușor. Acum reușesc să creez unul într-o jumătate de oră,“ spune Daniela Anghel.

Aceste teste rămân pe platformă și pot fi accesate oricând de elevi pentru a-și aprofunda cunoștințele. “Exercițiile materialele toate rămân pe platformă ei au posibilitatea de a-l accesa și de acasă și consider că le pot folosi acasă și când efectiv se pregătesc pentru ora de biologie. Avantajul testelor pe platformă este și că obținem o evaluare un rezultat al testului imediat. De asemenea platforma generează media notelor pe grup sau pe clasă dacă toți elevii au aceleași întrebări,“ spune Gabriela Anghel. 

Și la final în etapa de fixare a cunoștințelor sunt două exerciții interactive. De exemplu, acesta: asociază oasele la scheletul corespunzător.

Elevii au posibilitatea de a vedea pe loc dacă au greșit sau nu răspunsul și se pot corecta.

“Platforma îmi arată de câte ori greșește elevul, iar eu am posibilitatea de a-i lăsa una sau mai multe încercări de a răspunde. Dar fiind în etapa de fixarea cunoștințelor le las posibilitatea de a face mai multe încercări. 

Astfel, avem posibilitatea să creem conținut în funcție de nivelul de cunoștințe al fiecărui elev de ritmul în care el reușește să-și asimileze cunoștințele,“ mai spune profesoara de biologie Daniela Anghel.

Delia Chereji este profesoara de matematică la Liceul Teoretic Gelu Voievod, județul Cluj și lucrează de 2 ani cu platforma programului “Școala din valiză”. Reușește să îi facă pe copii să le placă matematica prin jocuri. 

“Matematica este grea cât timp nu ai intelgența logico-matematică dezvoltată. Am pus în cadrul lecțiilor mele câteva joculețe care să mai destindă atmosfera, reușesc să fac pe placul copiilor. Am regândit jocul celebru Vrei să fii milionar? într-o variantă pentru copii. Aceștia accesează și răspund întrebărilor unui test unui joc cu o interfață similară cu cea a jocului TV Vrei să fii milionar.

 

“La final există o evaluare și e foarte util acest lucru pentru că ne permite să vedem exact unde sunt problemele fiecărui elev, ce trebuie reluat, unde trebuie insistat. Copii nu doar se joacă, ci și învață astfel, se observă și un progres al copiilor, le place ora de matematică și cer tabletele pentru că învață mai ușor, e mai la îndemâna lor pentru că asta fac zilnic, au acces la tablete si telefoane. Le place partea digitală și noi trebuie să ne conformăm,” spune Delia Chereji.  

Ea mai subliniază un avantaj și pentru profesori de a folosi platforma și aceste teste și jocuri: “E ușor si pentru noi, corectarea unui test, de exemplu. La finalul testului rezultatele vin automat, și noi ca profesori economisim timp, se creează un raport al fiecărui elev,“ mai spune profesoara de matematică, Delia Chereji.

Și Ionuț Cristian Burhan, director și profesor de istorie și geografie la Școala Gimnazială Poienarii de Muscel, județul Argeș a vorbit despre avantajul principal în folosirea platformei digitale în predare la clasă și verificarea cunoștințelor. 

“Câștigăm timp, ca profesori. Pentru redactarea unui test obișnuit ne lua oricum o jumătate de oră, până scriam întrebările, variantele de răspuns, dar acum, la final, cu testul digital evaluarea se face imediat, pe loc, dacă nu ai un item de tip eseu pe care să îl corectezi indiviual. Este o parte bună și pentru elevi faptul că primesc pe loc răspunsurile, nu mai așteaptă cu emoții 2-3 săptămâni până corectează profesorul testele,” adaugă Ionuș Burhan. „Reciclarea conținuțului, faptul că putem folosi întrebările de la o clasă la alta, de la un an la altul, ne ajută foarte mult să economisim timp. O altă utilitate este că platforma „Școala din Valiză” îți permite să iei conținut din alte aplicații, dacă ai creat conținut deja pe altă platformă, îl imporți și câștigi timp,” spune Ionuț Cristian Burhan.

Ca exemplu, a prezentat cum arată un test video interactiv despre Zeii Egiptului. Elevii pot răspunde sub forma unor diverse tipuri de întrebări.

La ora de geografie a creat un test de tip drag and drop.

Foto: Captura video

Începând din aprilie 2019 proiectul abordează integrat educația digitală și oferă tehnologia necesară, care conține toată aparatura necesară lecțiilor digitale: laptop, tablete, conexiune la internet și un sistem audio-video cu încărcare autonomă.

În cadrul programului, profesorii și elevii au acces în platforma www.scoaladinvaliza.ro. În platformă, profesorii sunt sprijiniți să își creeze propriile lecții și să le predea folosind infrastructura digitală pusă la dispoziție prin proiect.

VIDEO despre proiectul Școala din Valiză
Citește și:
Cheia succesului, explicată de directorul unei școli rurale din județul Arad, Claudiu Vlad: Să nu le cerem copiilor noștri să memoreze informații, ci să îi învățăm să lucreze cu acea informație, să fie creatori / Modele de fișe de progres pentru elevi pe clase


3 comments
  1. Așadar noi profesorii, vom intra pe platformă și vom lua de acolo, într-o secundă, cu ochii închiși, fără să le verificăm conținutul, teste. Domnilor, nu vom pierde timpul cu crearea testelor ci cu căutarea și verificarea lor. Ce nu mai dăm pe mere vom da pe prune sau alte ,,fructe,,
    Și după prea multe căutări vom reveni la crearea propriilor teste.

  2. Cum vor câștiga timp profesorii? Profesorii vor crea testele în timpul lor liber și astfel, vor câștiga timp la ore? Cât consumă profesorul din timpul lui liber, pentru a crea un asemenea test? Pe lângă respectivul test, trebuie adăugate o grămadă de alte informații adăugate. OBIECTIVE, MATRICEA DE SPECIFICAȚIE, INTERPRETAREA REZULTATELOR, DIVERSE CLASIFICĂRI ALE REZULTATELOR. Despre acestea de ce nu vorbiți? Nu am auzit din gura niciunui șef, ori ministru al învățământului ceva despre timpul alocat creării unui test. Cât timp trebuie să aloce profesorul pentru pregătirea fiecărei lecții? Cât timp va aloca profesorul pentru crearea chestionarelor de evaluare trimise elevilor? Se plâng părinții că au copiii lor multe teme? Să vedeți cum va fi atunci când vor impune ca pe lângă teme, elevul să răspundă la chetionare in fiecare zi, pentru fiecare oră parcursă. Iar profesorul, va trebui în fiecare zi, să citească toate chestionarele și să alcătuiască un raport. Lucrul acesta se va întâmpla în cele 20 ore alocate săptămânal, pentru lecții pregătite, ședințe, cursuri de perfecționare, teme verificate, teste create, prezentări create pentru lecții ( acasă, pe banii noștri), documente referitoare la prezența elevilor, burse, ședințe cu părinții, cercuri metodice, referate create pentru cercuri metodice, teste create pentru simulări, etc.
    Astfel de platforme, precum ,,Școala din vsliză” se doresc a fi un fel de comunism online, unde fiecare profesor va crea lecții GRATIS iar dacă va dori să aibă accesul la ele și la materialele altor colegi, (materiale reușite sau nu), trebuie să plătescă un abonament. În acest mod, profesorul ajunge să muncească de pomană pentru respectiva platformă și va plăti cu bani din salariu lui pentru lecțiile sau materialele de pe platformă, utilizate la școală. Spre așa ceva ne ăndreptăm. Să nu ne spuneți că în situația de acum, în care nu mai primim bani nici pentru cretă, veți da mai mult pentru abonamente pe asemenea platforme.
    Știu, veți spune că vor fi și variante gratis. Da, vor fi, dar și în acestea, profesorul va plăti cu timpul liber pierdut pentru căutarea materialelor, precum acul în carul cu fân și prin multele reclame adăugate.
    Închei spunându-vă că mâine ( miercuri) am șase ore ( de predare la clasă, de la 8 la 14), trei ore de curs de perfecționare ( de la 17 la 20- așa cum ați observat, e în timpul meu liber), deja s-au adunat 9 ore, iar norma este de opt. Mai trebuie să îmi pregătesc lecțiile pentru ziua următoare, și să îmi fac temele pentru cursul menționat deoarece în ziua următoare programul va fi la fel.
    Poate mai găsesc câteva minute să apriond o lumânare, pentru neamul lui David și pentru cei ca el.

  3. Nuuuu nu le mai cereți nimic …totul este pe computer… toți boii știu să butoneze…daca îi lași fara tableta laptop sau telefon îți dai seama că sunt niște nulități… viitor de aur țara noastră are și prevăd prin secoli a ei subjugare..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școlile se mai pot înscrie în programul pilot al catalogului electronic până pe 21 iulie 2023, noul termen anunțat de Ministerul Educației / Adservio invită directorii și profesorii să implementeze cel mai avansat catalog electronic (P)

Toți profesorii, directorii din România merită să își facă meseria de dascăli cât mai ușor și fără stres. La fel, colegii din Secretariate sunt îndreptățiți să lucreze mai simplu, fără…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

Tinerii ne-au spus că vor să cunoască oameni care au făcut ceva în viață, pentru ca asta să-i inspire și pe ei să facă ceva, la rândul lor. Nimeni nu ne-a spus că vrea întâlnire cu un om care să-l învețe să fie bogat – Ionuț Stanimir, BCR, despre discuțiile cu tinerii care vin la ZBOR, cel mai mare proiect recent de huburi pentru tineret / Am constatat că vorbim prea mult despre ei, dar nu-i și ascultăm. Aici îi putem asculta pe tineri – Nicoleta Deliu-Pașol

Tinerii cu care am discutat vor să întâlnească oameni care au făcut ceva în viață, de la care să învețe ce să facă și ei, spune Ionuț Stanimir, director de…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

DESCARCĂ Harta pentru profesorii diriginți – instrumentul gratuit construit de psihoterapeut Diana Stănculeanu care poate fi aplicat la clasă, cu un instructaj ușor / „Avem extrem de multă literatură de specialitate care ne arată că rezultatele școlare de tip note/medii nu reprezintă nici pe departe un predictor corect al succesului în viață”

Profesorii diriginți au foarte puține instrumente pentru orientarea în carieră a tinerilor, spune psihoterapeut Diana Stănculeanu, care a creat pentru programul Școala de Bani al BCR, Harta Inteligenței Financiare. Instrumentul…
Vezi articolul