Profesorii, învățătorii și educatorii se pot înscrie pe platforma gratuită pentru depistarea elevilor care rămân în urmă și unde găsesc instrumente țintite pentru recuperarea decalajelor în literație. Nu necesită aprobări și este în linie cu programa școlară

24.841 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Profesorii, învățătorii și educatorii se pot înscrie pe platforma gratuită ALFABETAR pentru depistarea elevilor care rămân în urmă. Printr-un set de teste și alte instrumente de literație, cadrele didactice pot afla nivelul elevilor și găsesc în ALFABETAR instrumente țintite pentru recuperarea decalajelor. Platforma este creată de profesori și experți în literație, nu necesită aprobări speciale pentru folosirea la clasă și este în linie cu programa școlară, deci nu presupune conținuturi suplimentare.

Platforma se va lansa pe 19 mai 2021, iar pe 20 aprilie a fost făcut anunțul de lansare. Până atunci, profesorii se pot înscrie în platformă pentru a fi la curent cu noutățile proiectului.

Platforma este lansată de Edu Networks, cu sprijinul Partenerului Fondator BRD – Groupe Société Générale. Instrumentele de evaluare pe care le include și resursele didactice au fost dezvoltate de către: Fundația Noi Orizonturi, Asociația OvidiuRo, InfinitEdu, Teach for Romania, BRIO, Asociația pentru Valori în Educație, Asociația Română de Literație.

  • Profesorii vor putea evalua nivelul abilităților de literație pentru toate categoriile de vârstă ale elevilor (inclusiv literația emergentă pentru preșcolari); 
  • Platforma ALFABETAR va oferi o bancă ce include zeci de resurse didactice de folosit la clasă, în timpul orelor, toate disponibile gratuit;
  • Proiectul a fost dezvoltat de o echipă de specialiști în literație, cu peste 20 de ani de experiență în învățământ; 

Platforma este disponibilă gratuit pentru orice instituție de învățământ din România. Resursele sunt dezvoltate în acord cu programa școlară, iar instrumentul poate fi folosit pentru ca învățătorii și educatorii să poată genera instant resurse personalizate, gata de folosit la clasă, în timpul orelor de curs. Mai mult, rezultatele obținute sunt evaluate și monitorizate exclusiv de educatorul sau de profesorul de la clasă și nu sunt necesare aprobări suplimentare pentru folosirea acestei platforme. 

Platforma va fi disponibilă gratuit pentru orice profesor din România începând cu a doua jumătate a lunii mai și va fi lansată printr-un eveniment susținut de o echipă de experți în literație și testare.

Află despre ce este ALFABETAR în video:

“Va fi cea mai modernă platformă online cu resurse digitale pentru prevenirea și reducerea decalajelor de literație (scris, citit și înțelegerea textului). Platforma, dezvoltată de o echipă de specialiști în literație, este o soluție pe care profesorii o pot folosi, în mod gratuit, pentru a evalua abilitățile de scriere și citire ale elevilor. ALFABETAR oferă resurse personalizate pentru nevoile fiecărui elev, compatibile cu rezultatele unei evaluări specializate”, potrivit comunicatului de presă.

„4 din 10 elevi au un grad avansat de analfabetism funcțional, ceea ce înseamnă că nu înțeleg ce citesc. ALFABETAR va ajuta cadrele didactice (educatorii, învățătorii și profesorii) să poată oferi mai mult sprijin elevilor lor, prin soluții dedicate în special elevilor care au cea mai mare nevoie de ajutor”, a declarat Andreea Nistor (Reprezentant Edu Networks).

„ALFABETAR este o dovadă de încredere în puterea profesorilor de a produce schimbare și în rolul lor de modelare a generațiilor de mâine. O educație modernă înseamnă profesori bine pregătiți care au instrumente și resurse pentru a nu lăsa niciun copil în urmă. Este nevoie de un efort al întregii societăți, de o mobilizare a tuturor: fie că vin din zona educației – de la firul ierbii, fie din administrație, din sectorul neguvernamental sau din business, pentru ca procentul de aproape 50% de copii, care au probleme de literație, să se diminueze. Suntem încântați să fim alături de BRD Asset Management și BRD Asigurări de Viață, parteneri ai EduNetworks, și să contribuim la crearea acestei platforme digitale pe care sperăm să o regăsim în fiecare școală și la fiecare învățător sau profesor care își propune să reducă decalajele dintre elevi.” – a declarat François Bloch, Director General al BRD Groupe Société Générale.

Proiectul a fost realizat cu susținerea financiară a BRD Groupe Société Générale, BRD Asset Management și BRD Asigurări și Pensii.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


4 comments
  1. Un cadru didactic cu experienta își da seama de-a lungul orelor de curs, care elev urmărește lecția și care nu se sinchisește.
    Ce sa recuperezi cu un copil care nu se poate concentra la o ora de curs?
    E greu în primul rand sa lămurești un copil ca fără sa se concentreze la ora de curs, nu poate învata nimic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Concursuri de știință prin experimente, interviuri cu cercetători sau propuneri pentru o misiune spațială, lansate pentru elevi și profesori în programul „Noaptea cercetătorilor” – ReCoNnect 2024. Înscrieri până pe 30 martie

Elevii de gimnaziu și de liceu se pot înscrie până pe 30 martie într-o serie de „misiuni” dedicate promovării științei, anunță organizatorii Concursului Național de Știință ReCoNnect 2023 – 2024…
Vezi articolul

Elevii ar trebui să dezvolte la școală respectul pentru mediu și să învețe despre efectele schimbărilor climatice, începând cu anul școlar viitor. Strategia națională pentru educația pentru mediu, adoptată de Guvern, va fi transpusă în programa școlară

Strategia Națională privind Educația pentru mediu și schimbări climatice 2023-2030 a fost adoptată de Guvern miercuri. Documentul prevede că elevii de clasele primare, gimnaziu și liceu vor învăța la discipline…
Vezi articolul