Program gratuit de formare pentru 240 de profesori debutanți din mediul rural, din județele Alba, Dâmbovița, Olt. Înscrieri de astăzi, 28 iunie, până pe 29 iulie

973 de vizualizări
Foto: © Liquoricelegs | Dreamstime.com
Profesori cu maximum 5 ani experiență în predare în sistemul public de Educație, din medii defavorizate, din județele Alba, Dâmbovița și Olt sunt așteptați să se înscrie într-un proiect de mentorat pentru anul școlar 2022-2023. Proiectul Nest al asociației Teach For Romania se desfășoară în parteneriat cu Ministerul Educației, după cum se arată într-un comunicat obținut de redacție.

Pe parcursul programului, cadrele didactice debutante vor beneficia de mentorat adaptiv, potrivit comunicatului. Aceștia se pot înscrie în două categorii – fie să facă parte din grupul de intervenție, fie să facă parte din grupul de control.

Amintim că o sesiune similară, tot în proiect pilot, s-a desfășurat cu înscrieri în septembrie-octombrie 2021, însă cu alte reguli. În sesiunea trecută, profesori cu peste 5 ani experiență se puteau înscrie ca mentori pentru colegii începători din zone defavorizate, în 12 județe (detalii aici).

„Beneficii pentru cadrele didactice debutante, din grupul de intervenție:
  • dezvoltarea competențelor de predare la clasă
  • facilitarea navigării lucrului cu elevi din medii defavorizate și obținerea de rezultate școlare mai bune cu aceștia
  • dezvoltarea abilității de a crea un mediu sigur și încurajator la clasă.
  • creșterea satisfacției și a gradului de retenție în profesia didactică.
  • adeverință de participare, recunoscută de ministerul Educației Naționale”, conform informațiilor oficiale.

Un beneficiu pentru cadrele didactice debutante din grupul de control este o adeverință de participare, recunoscută de ministerul Educației Naționale.

„Care sunt activitățile în care vor fi implicați profesorii debutanți, în cadrul proiectului?

Cadrele didactice debutante, din grupul de intervenție:

  • vor lucra cu profesorii mentori din proiect
  • vor semna un contract de angajament
  • vor completa chestionare de evaluare
  • vor participa la evenimentele, acțiunile desfășurate în cadrul proiectului

Formularul de înscriere se poate accesa aici.

Cadrele didactice debutante, din grupul de control:

  • vor semna un contract de angajament
  • vor completa chestionare de evaluare
  • vor participa la evenimentele, acțiunile desfășurate în cadrul proiectului
Criterii de eligibilitate

Acest program se adresează acelor cadre didactice care:

  • au maxim 5 ani de experiență în predare, în sistemul public
  • predau în anul școlar 2022-2023 în ciclul preșcolar, primar, gimnazial sau liceal într-o școală vulnerabilă din județele: Dâmbovița, Olt, Alba
  • participă pe bază de voluntariat, centrată pe o motivație autentică de a face parte din proiect”, potrivit informațiilor oficiale.
Proces de înscriere și selecție pentru profesorii debutanți/novici

Programul are un număr limită de 240 de participanți, distribuiți astfel: 140 de cadre didactice în grupul de intervenție și 100 de cadre didactice în grupul de control. Participarea la program este gratuită prin completarea unui formular online până pe 29 iulie 2022 online. Toți candidații vor primi un răspuns, indiferent de natura lui, până pe maximum 16 august 2022, mai precizează coordonatorii.

Foto: © Liquoricelegs | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Doresc să mă înscriu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Decizie definitivă a Înaltei Curți. Ministerul Educației este obligat să modifice metodologia de mobilitate a personalului didactic și să elimine avizul la angajare pentru toți profesorii, mai puțin cei de religie, pentru că discriminează școlile față de seminariile sau liceele confesionale

Ministerul Educației a pierdut definitiv un proces contra Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării, potrivit instanței. Ministerul este obligat acum, după decizia Înaltei Curți de Casație și Justiție, să modifice metodologia…
Vezi articolul

7.800 de noi posturi în Educație, cerute de inspectoratele școlare: profesori de sprijin pentru copiii cu CES, mediatori școlari pentru reducerea abandonului școlar, informaticieni în Smart Laburile PNRR din școli – proiect de HG / Două ISJ nu au cerut niciun post

Inspectoratele școlare au cerut Ministerului Educației să suplimenteze numărul de posturi didactice și didactice auxiliare din școli cu 7.800, potrivit proiectului de Hotărâre de Guvern (HG) pus în consultare publică…
Vezi articolul

Apel al profesorilor de Biologie din București ca științele naturii să fie „tratate cu un respect egal” în planurile-cadru de liceu: Soluția nu este să introducem noi discipline. Ne lipsesc profesori bine pregătiți, laboratoare și manuale atractive

Profesorii de biologie din București atrag atenția asupra dezechilibrului dintre disciplinele STEM în noua propunere de plan-cadru pentru liceu. Într-un apel public, aceștia solicită Ministerului Educației o alocare echilibrată a…
Vezi articolul

Protestul profesorilor din Suceava, mutat de autorități în boscheți / Li s-a interzis accesul în curtea Inspectoratului Școlar și nu au primit autorizație pentru marș

Protestul de vineri al profesorilor și sindicaliștilor din Învățământ a fost mutat de autorități în boscheții din fața Inspectoratului Școlar, anunță Monitorul de Suceava, potrivit G4Media.ro. Profesorilor greviști li s-a interzis…
Vezi articolul

Consiliul Legislativ solicită eliminarea prevederii privind acordarea sporului de doctorat în urma verificării lunare a activității, din proiectul de OUG al Ministerului Finanțelor: Are un caracter arbitrar şi este practic imposibil de realizat

Sporul pentru titlul de doctor ar trebui sa se acorde persoanelor care isi desfăşoară activitatea în domeniul pentru care deţin titlul si care au în fișa postului atribuții care să…
Vezi articolul