Program gratuit de formare pentru profesorii de matematică din 4 județe, despre predarea prin legătura dintre școală și realitate – DataMathLab 2023 / Vor învăța cum să ajute elevii să înțeleagă matematica și să o folosească de zi cu zi

4.621 de vizualizări
Foto: © Tatiana Belova | Dreamstime.com
Profesorii de matematică din 4 județe ale țării se pot înscrie și participa gratuit la un program de formare care își propune să îi ajute să contribuie la înțelegerea matematicii de către elevi, astfel încât să o poată aplica în viața de zi cu zi fără probleme și să depășească bariera cerințelor de probleme abstracte, potrivit unui comunicat de presă primit la redacție.

Se pot înscrie până pe 2 octombrie profesorii de matematică de gimnaziu din Brașov, Dâmbovița, Prahova și Sibiu la DataMathLab – „primul program din România care dă viață matematicii prin știința datelor și probleme din viața reală”, scriu cei de la Aspire Teachers. „Programul vine ca răspuns la o problemă care costă România miliarde de lei anual: analfabetismul matematic, adică incapacitatea elevilor de a rezolva probleme din viața de zi cu zi folosind cunoștințele de la școală”, transmit organizatorii.

„Rezultatele testelor internaționale precum PISA și TIMSS arată că elevul mediu român se situează mult sub media europeană. Mai bine de patru din zece elevi români nu știu să rezolve probleme din viața cotidiană folosind matematica pe care o învață la școală. Dacă nu înțeleg cum să folosească matematica în viața lor și cum se colectează, analizează și interpretează datele din jurul lor, elevii nu pot să ia decizii bune pentru viitorul lor și să contribuie ca cetățeni activi în societate.

Lipsa de conectare între școală și viața reală, metodele de predare, problemele abstracte și evaluările folosite de profesori în școală sunt printre cauzele principale”, susțin coordonatorii programului, potrivit comunicatului de presă.

  • Profesorii interesați trebuie să completeze un singur formular de înscriere pe școală, disponibil la aspireteachers.ro/datamath.

Programul va fi ținut pe parcursul unui an școlar și îl vor testa anul acesta 10 echipe de profesori selectați, care vor trece prin curs, practică, adoptarea unor resurse gata de predat și activități în comunitatea de practică, iar progresul lor și al elevilor va fi măsurat. Programul nu implică costuri pentru participanți, fiind susținut de Romanian-American Foundation, conform sursei citate.

Cine predă profesorilor și despre ce resurse este vorba

„Echipa de profesori-formatori ai programului include cadre didactice de prestigiu: Ariana-Stanca Văcărețu – autoare și coordonatoare de programe de educație și cercetare matematică, Daniela Vasile – consultant educațional pentru programul Bacalaureat Internațional și director de curriculum la Avenor College, Constantin Lomaca – liderul Departamentului de Ştiinţe la Franconian International School, formator și consultant educațional”, se arată în prezentarea din comunicat.

„Resursele gata de predat aduc în prim plan probleme conectate la viața reală, date și grafice pe care elevii le vor folosi în viitor, după modelul PISA. Ele implică lucru în echipă, jocuri, investigație, aplicații interactive care ușurează înțelegerea și fac învățarea plăcută.

Pe lângă activitățile de învățare și unitățile planificate cu ghidurile și fișele gata de predat, profesorii își pot conecta clasele cu profesioniști în matematică și statistică din diferite domenii, direct în timpul orelor”, mai scriu organizatorii.

Foto: © Tatiana Belova | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


2 comments
  1. Matematica de gimnaziu este la un nivel mult prea avansat. Cum sa corelezi ce faci la școala cu viata reala, cand nivelul este de matematicieni? Sau ne gândim ca toți elevii vor fi matematicieni și programatori și vor aplica in viata lor acea materie?
    Problema principala est volumul mare de informație pe care trebuie sa il asimileze copiii. Pana nu se micșorează volumul de informație (la toate materiile) astfel încât acea informație chiar sa aibă legătura cu viata/lumea in care trăim, pot sa facă profesorii cursuri și copiii meditații, ca tot va exista demotivare din ambele părți.

    1. Matematica de gimnaziu este abstractă, orice-ai face nu se mai întorc la aritmetică, aia care ”se cere în viața reală”. Dacă vrei oameni care să fie pregătiți să-și gestioneze bugetele, să înțeleagă cum funcționează investițiile și tranzacțiile la bursă, cum să recunoască o oportunitate de afaceri – și CUM funcționează o afacere… ai nevoie de matematici abstracte.

      Nu poți ajunge instantaneu de la aritmetică și numărat pe degete sau cele patru operații elementare la calcule financiare sau tehnice care să conteze.

      Fiecare an de matematică construiește pentru viitor – nu pentru ce folosești acum. Pentru ce folosești acum, 4 clase de primar ajungeau și înainte. Dar poate nu vrei să rămână toți la nivel de muncitor zilier. Iar dacă vor mai mult, e nevoie de efort mai mult.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Pentru ca abuzatorii de copii să nu mai ajungă în funcții publice, Salvați Copiii cere schimbarea urgentă a legislației electorale, după ce primarul din Șotrile, o comună din Prahova, a fost validat de instanță deși fusese condamnat definitiv pentru pornografie infantilă

Organizația Salvați Copiii cere adoptarea urgentă a modificărilor legislației electorale, astfel încât persoanele care au comis infracțiuni grave comise asupra copiilor să nu ajungă în funcții publice, potrivit unui comunicat…
Vezi articolul

Elevii capabili de performanță vor fi evaluați de echipe de psihologi și profesori prin teste de aptitudini, ca să poată participa la pregătirea din centrele de excelență – proiectul legii învățământului preuniversitar, varianta Deca

Elevii capabili de performanțe înalte care pot participa la cursuri și programe educaționale suplimentare la centrele județene de excelență (CJE) ar urma să fie identificați de echipe de specialiști –…
Vezi articolul