Propunerea unei eleve de clasa a XI-a pentru începutul școlii: Toți elevii de liceu să facă orele specifice profilului la școala și online celelalte

85.655 de vizualizări
Ghidul pentru gimnaziu și liceu
Ghidul pentru gimnaziu și liceu Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
„Propun ca toți elevii de liceu să facă orele specifice profilului la școala și online celelalte”, spune Flavia Ghimiș, elevă în clasa a XI-a la Colegiul Național “Gheorghe Țițeica”, din Drobeta Turnu-Severin într-un mesaj trimis Edupedu.ro. Aceasta a explicat că, în opinia ei, ar fi mult mai bine ca toate materiile „de interes” pentru elevi să poată fi făcute la școală, în modul față în față și restul disciplinelor online.

Redăm propunerea Flaviei Ghimiș:

„Sunt elevă în clasa a XI-a la Colegiul Național “Gheorghe Țițeica”, din Drobeta Turnu-Severin. Sunt speriată de ce va urma, iar orele online nu pot sa spun că mă ajută intr-o decentă măsură pentru viitorul meu si pentru rezultatele mele! Aș dori să propun pentru anul care urmează ca fiecare elev de liceu să studieze la școală materiile pe care el le va folosi în viitorul său, iar celelalte ore să le facem online!

Mai explicit, un elev de pe profil matematică-informatică în clasa a XI-a/a XII-a (macar pentru ei să se întâmple acestea pentru că sunt cei mai aproape de pasul mare pentru viitorul lor) care ar vrea să studieze medicina să facă la scoala disciplinele matematica, română, biologie și chimie, iar celelalte ore să se facă online, de exemplu.

Altul care își doreste politehnica să faca matematică, română, informatică și fizică. Așa am putea să fim și puțin colectiv în clase pentru respectarea normelor de igienă, și ne-am putea pregati mult mai bine.

Iar dacă această idee este prea greu de realizat, m-am gândit să propun ca toți elevii de liceu să facă orele specifice profilului la școala și online celelalte”.

Reamintim că ministrul Educației, Monica Anisie, a anunțat miercuri că sistemul hibrid, în care unii elevi vor merge fizic la școală, iar alții vor învăța online, va fi cel mai probabil pus în practică, dintre opțiunile avute în vedere pentru începutul noului an.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

14 comentarii
  1. Bună ziua. Nu am citit toate comentările. Dar pot spune ca e bine ca se încearcă găsirea de soluții pentru situația actuala. ȘCOALĂ înseamnă profesori care învață elevii, care le arata cum sa înțeleagă anumite lucruri din lumea în care trăim. Unele ne sunt de folos imediat altele în timp. De unele nici nu ne dam seama cum și cât ne ajuta. Acum întreb. Propunerea de învățat online a fost pentru a evita răspândirea virusului sau pentru ce? Dacă tot vin la școală pentru cursuri de profil de ce nu le pot face și pe celelalte tot la școală? Varianta online e un mod nou de studiu. Din păcate nu sunt date clare ca este total eficient. Ceva suplimentar bun este. Școală mai înseamnă, cred eu și invatarea noastră ca oameni în colectivitate,. Din evenimente și situații învățăm sa dam răspunsuri, ne descoperim, ne folosim simțurile, ne dezvoltam intuiția. Izolarea la care suntem supuși acum sper sa se sfârșească. Avem nevoie de relații, de contacte cu alți oameni. Doar ca ne-am născut, ca respiram, ca mâncăm nu e suficient. Învățăm, ne confruntam cu tot felul de probleme și ne formam ca oameni. Acțiunea virusului asupra noastră se va diminua. E posibil sa apară un altul. Nu putem sa stam izolați la nesfârșit. Iar da se va întâmpla asa ceva va fi trist. Tot ce vom învață online la ce ne va folosi dacă suntem izolați. Propunerea elevei nu rezolva situația actuala din învățământ. E bine totuși ca elevii doresc o rezolvare, ca doresc sa învețe. Concret noi, cei mulți și neimplicati în sistem, nu putem găsi o rezolvare dar putem sa spunem câte ceva. Din toate părerile poate apărea ceva de bine și de folos.

  2. Problema mersului la școală este aceeași și pentru profesorii care nu au autoturism și care nu își permit sa călătorească numai cu taxiul, dar și pentru elevii care nu sunt serviți la clește cu masina la poarta scolii de către părinți.
    În timp ce la alte locuri de munca, adulții sunt menajați și lucrează de acasă, profesorii și elevii “trebuie” sa între zilnic în focarele care sunt mijloacele de transport în comun (după părerea doamnei ministru și a elevei de mai sus, ambele călătorind cu masina personala, respectiv cu a părinților). Nu este corect asa ceva.
    Învățământ exclusiv online, cât timp numărul cazurilor este mare!
    Profesorii dedicati profesiei în școală, dar și elevii constiinciosi la scoala, vor fi eficienți și la predarea/învățarea online.

  3. Bineînțeles că adevărul e undeva la mijloc între cei ce aplauda și nervoși. Ce ar fi sa facem materiile și predarea lor mai accesibile și interesante ,adaptate secolului.? Asta e problema pe care nimeni nu are cohoness sa o rezolve….Dau un exemplu de la mine, mate- geometrie, funcții, limite de funcții…folosirea programului face lecția mult mai intuitivă și interesantă. Dar eu sunt un inginer ,
    “necalificat” , ce știu eu….

  4. Cum puteti aprecia asa ceva?! Parinti care se bucura ca anumite materii sunt scoase?! Probabil si parintii au avut ceva probleme cu scoala…parinti prin ceea ce sustineti cu materiile pentru bac…ii pregatiti doar pentru bac si atat. Dar dupa ce urmeaza? Va spun eu…angajati care nu pot sustine un interviu, nu stiu sa negocieze un salariu – pentru ca nu stiu ce e, nu se duc in muzee si la opera pentru ca la materia respectiva ati intervenit si I-ati spus ca nu e importanta… deci oameni care nu aduc valoare societatii…din cauza asta suntem unde suntem….

    1. Pt Satul
      Mai lasa-ne!
      Unele materii ar trebui scoase de tot .Inca are prea multa intelegere daca doreste sa le faca online.
      Canta la alta masa cantecul acesta.Vorbesti de valoarea pe care o aduc in societate? Scoala romaneasca ii pregateste sa fie buni la toate si in final nu sunt la nimic, pt ca nu au facut nimic temeinic.
      Pregatiti specialisti, nu oameni buni la toate!

  5. O idee excelantă!
    Rușine profesorilor care o critică (probabil predau materii care poate vor fi scoase din programa școlară). La școală nu vă convine, online nu va convine. Cine vă mai înțelege?

  6. la mintea unora scoala s-ar reduce la 4 materii că la celelalte este de la sine ințeles că nu tre să invețe nimic…cam asta e mintea elevilor de clasa a XII-a …ei ar dori să invate strict pentru examene si in rest au pretenții să fie trecuți si cu note f.mari dacă se poate…păi atunci ar trebui ca și salariile profesorilor să fie diferențiate…că de ce tre să tragă doar aia care au discipline de examen…ce fac restul profesorilor?…nu mai zic de profii de sport …scoala si examenele au ajuns o bătaie de joc….

    1. Mi-e mi se pare o idee buna, sunt eleva în clasa a 12-a și mulți dintre profesori nu au reușit sa predea materia din semestrul II online,și acum fiind serioși celelalte materii nu o sa ma ajute nici la facultate nici la BAC.

      1. Sa fim seriosi, la cata minte aveti voi n-o sa va ajute nimic din ce ati invata pentru ca in primul rand nu va ajuta ea…mintea. Orice disciplina ajuta in dezvoltarea armonioasa fizica si psihica a elevului. Dezvolta imaginatia, logica, problematizarea, ca tu sa nu ramai la stadiul de baza caca-pipi-nani-yum-yum, necoborata din copac. Dar daca asta iti doresti, fa numai 5 clase si opreste-te. La cules de sparanghel e doar cu caca-pipi-yum-nani.

  7. Da, mi se pare corect cum gandeste eleva. Ar fi mult mai bine din multe puncte de vedere sa se aplice acest sistem. Dar oare “inteligentii” din institutele de cercetare pentru educatie de ce nu gandesc asa, ca sa se faca ceva eficient ? Ca doar incaseaza bani mai multi decat un muncitor, si rezultatele muncii lor nu se vad ! Va spun de ce: pentru ca nu se vrea, caci unele cadre ar ramane fara slujba. In tara asta nu se vrea a se face ceva bine, ci tipic, birocratic, cu comitete si comitii mergem inainte, intr-un sistem prost gandit si sustinut, si apoi ni se spune cat il costa pe stat educatia unui elev… Tinem prea multi trantori in spate, fara folos… O gramada de “looseri ” iau salarii pentru nimic (nimic bun, caci magarii imense stiu sa faca, pe care copii nostri trebuie sa le inghita). Sunt total nemultumit (si) de sistemul de invatamant, si de faptul ca multi dascali nu au VOCATIE si nici pregatirea practica necesara pentru a se face interesanti in fata elevului 2020…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Structura anului școlar 2019-2020 – Semestrul al II-lea să înceapă după vacanța de iarnă sau o vacanță mai scurtă – printre planurile ministrului Educației

Structura anului școlar 2019-2020 aduce modificări față de structura acestui an, a anunțat Ecaterina Andronescu. Semestrul al II-lea să înceapă imediat după vacanța de iarnă, iar examenele din vară –…
Vezi articolul