Ministrul Anisie, la RFI: Învățământul hibrid, opțiunea cea mai probabilă pentru noul an / Copiii care nu au avut acces la școala online au avut acces la educație

11.288 de vizualizări
Ministrul Educației,  Monica Anisie, a declarat într-un interviu pentru RFI că sistemul hibrid, în care unii elevi vor merge fizic la școală, iar alții vor învăța online, va fi cel mai probabil pus în practică, dintre opțiunile avute în vedere pentru începutul noului an. Ea a reafirmat, însă, că totul depinde de evoluția situației epidemiologice.
  • Monica Anisie, pentru RFI: Monica Anisie: “Văzând situația epidemiologică la momentul acesta, care este o situație destul de gravă, cred că cel mai probabil, scenariul acesta hibrid ar putea fi pus în practică. Numai că trebuie să ne pronunțăm asupra acestor scenarii doar în momentul în care o să știm exact cum va evolua situația epidemiologică, pentru că observați și dvs., în spațiul public nu mai sunt respectate normele de prevenire și combatere a îmbolnăvirilor. (…).”

Despre pregătirea cadrelor didactice pentru școala online, ea a spus, în cadrul aceluiași interviu, că “profesorii vor fi formați în toată această perioadă, vom avea lecții filmate la nivelul Ministerului Educației, vom pune în practică ceea ce nu s-a pus din 2011, vom avea bibliotecă virtuală. De asemenea, avem proiectul național CRED, prin care formăm profesorii de gimnaziu și din învățământul primar și totodată vom avea programul în parteneriat cu Televiziunea Română, programul Teleșcoală, tocmai pentru a realiza și o formare de calitate a profesorilor, dar și lecții de calitate pentru elevi.”

Depre copiii care nu au avut acces la școala online în primăvară, ea a afirmat că aceștia “au avut acces la educație” și că ministerul pregătește ghiduri pentru o etapă de recapitulare a materiei, când vor fi reluate cursurile:

  • “Au avut acces la educație, fiecare unitate de învățământ, profesorii din unitățile de învățământ s-au mobilizat, în așa fel încât copiii să nu aibă de suferit. Noi în cadrul Ministerului Educației în această vară pregătim ghiduri metodologice pentru profesori și elevi, pentru fiecare disciplină și obiect de studiu, în așa fel încât în momentul reluării cursurilor, să fie și o etapă de recapitulare a materiei, dar și activități remediale pentru acești copii.”

Interviul integral – pe RFI.ro


7 comments
  1. solutia hibrid e cea mai proasta. doamna ministru nu pare sa inteleaga ca nu se poate . sau poate ministerul are solutia tehnica , dar o tine la secret. ce incearca ministerul e defapt sa scape de responsabilitate. laptopurile trebuiau sa fie deja la elevi, cursurile pentru profesori trebuiau deja facute. programa trebuia deja schimbata. solutia ar fi ca toti din minister si din directiile care tin de invatamant sa fie dati afara si adusi oameni competenti. lap

  2. Doamna, ministru, ce solutii aveti pentru cadrele didactice care aparțin grupelor de risc ( având comorbiditati)?

    1. Foarte buna intrebarea! Si eu as vrea sa stiu raspunsul la asta! Sunt multi profesori cu boli cronice, cancer in remisie si deci sistem imunitar deficitar si multe alte probleme de sanatate. Dar se pare ca nimeni nu isi pune problema aceasta!

  3. Si eu i-am atacat pe profesori pe tema salariilor,pana am aflat ca horecarii(smecherii din HORECA)primesc, in situatia in care au un angajat,circa 2000 de euroi.E sigura treaba.Sociologul G.Duminica ii ataca pe profesori,spunand ca nu merita voucherele de vacanta.Corect!Fara vouchere se putea sta opt zile la mare,iar dupa aparitia acestora nu stai mai mult de patru zile.Preturile la cazare s-au dublat.Deci voucherele sunt tot cu dedicatie pt.Horecari.Halal!Mai pune 800 lei pt.C.F.R la clasa I ,unde te inghesuie navetistii urcati din Videle si Rosiori si e ok.

  4. Sa lasam invatamantul hibrid si alte experimente. Anul scolar 2020-2021 se vrea a fi un an scolar de test?
    Evaluarea nationala s-a schimbat complet. De evaluare nici nu vreau sa vorbesc, ca atunci cand am vazut subiectele mi-a venit sa lesin. Daca am merge in urma cu 20-30 de ani si am lua un elev repetent din acea vreme si i-am da subiectele acestea de evaluare ar lua 10!!!
    Intrebati elevii cati dintre ei au inteles ceva la lectiile online? In special la materiile de profil real unde nu este doar de stat de vorba…. Cati invata cand stiu ca nu sunt ascultati sau nu dau test?
    Pe scurt, lasati experimentele ca si asa anul asta scolar este incert din multe puncte de vedere….

  5. Incredibil. E pe pilot automat cu aceleasi aberatii. Formari in mijlocul verii, telescoala in satul din varful muntelui, filmari mai ceva ca la Hollywood. E pe alta planeta. Si totul pe nervii nostri, atatia cati mai sunt.

  6. Stimată doamnă, unii profesori, cam cei care au proptele politice printre politrucii locali și conducerile abuzive, politice ale școlilor și inspectoratelor au tăiat frunze la câini. Afirmația cum că elevii ar fi avut acces la educație este unul general și mincinos în același timp. Marea majoritate a dascălilor copiilor mei au tăiat efectiv frunze la câini, dar au încasat lefurile întregi. Cine recuperează materia? Mai ales pentru obiectele care contează la evaluările naționale și bacalaureat? Cine sancționează dascălii care nu s-au deranjat să transmită informațiile didactice către copii și nici să predea materia inclusă în anul școlar încheiat în mod absurd?
    Numai profesorii care sunt oameni serioși și fără proptele au înțeles că trebuie să-și îndeplinească fișa postului și pe timpul pandemiei, iar trepădușii politici au rămas ascunși, știind că vor fi salvați și vor primi lefurile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Încă o amânare pentru voucherele educaționale pe care ar fi trebuit să le primească luna aceasta 55.000 de copii în situații vulnerabile, anunță ministrul Boloș, care promitea în noiembrie că în ianuarie-februarie familiile au banii pe carduri: Ne străduim ca să le putem asigura

55.000 de elevi o să primească tichetele educaționale de 500 de lei în perioada martie-aprilie, după cum a declarat, pentru Edupedu.ro, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), Marcel Boloș: „Din păcate,…
Vezi articolul

Profesorul de Limba română Cătălin Zaman, numit inspector școlar general adjunct în Buzău: Este o provocare, încerc să mă adaptez. Să nu uităm că suntem profesori și trebuie să predăm / Acesta anunță că de la 1 octombrie începe pregătirea online cu elevi din țară pentru Evaluarea Națională

Cătălin Zaman, profesor premiat Merito, director al Şcolii Gimnaziale „Învăţător Nicolae Ispas” din localitatea Clondiru, a fost numit recent în funcţia de inspector general adjunct al Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ)…
Vezi articolul

Utilizarea inteligenței artificiale în educația din România, discutată de Ligia Deca cu reprezentanții Coreei de Sud și ai Braziliei, pentru viitoare acorduri internaționale / Ministrul anunță și trei proiecte comune cu OCDE

Utilizarea inteligenței artificiale în educație este una dintre temele pe care ministrul Ligia Deca le-a discutat cu reprezentanții Braziliei și Coreei de Sud, scrie oficialul într-un mesaj pe Facebook. „Am…
Vezi articolul

EXCLUSIV România, caz unic în Uniunea Europeană și țările OCDE ca școlile să fie controlate de două organisme – inspectorate și ARACIP. „Ineficientă și împovărătoare pentru școli” dubla-inspecție e considerată „o piedică în implementarea reformelor”, într-un raport de diagnostic al OCDE

„O piedică în implementarea reformelor” asta reprezintă actualul cadru de inspecție școlară reprezentat prin controalele ARACIP și ale Inspectoratelor școlare, precum și menținerea lui în viitoarele legi ale Educației, Deca-Iohannis,…
Vezi articolul