Propunerea unui laureat Nobel: Premiu de 1 miliard de lire pentru cercetarea Covid-19 / Miza financiară ar funcționa mult mai bine pentru dezvoltarea de metode de testare în masă

225 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – George Calin
Universitățile ar trebui să fie încurajate să colaboreze mai mult în cercetarea referitoare la noul coronavirus printr-o miză financiară majoră, cum ar fi un premiu de 1 miliard de lire sterline pentru oricine va produce și livra un test capabil să fie folosit pe 10 milioane de persoane pe zi, potrivit laureatului Nobel Paul Romer, citat de Times Higher Education. Acesta face trimitere la exemplul Proiectului Manhattan, prin care au fost produse primele bombe nucleare, în cel de-al doilea război mondial, pentru a exemplifica ce poate face o susținere financiară majoră pentru accelerarea cercetării.

În 2018, Paul Romer, fost economist șef în cadrul Băncii Mondiale, a primit împreună cu William Nodhaus premiul Nobel pentru integrarea inovațiilor tehnologice în analiza macroeconomică pe termen lung.

El a declarat pentru sursa citată că lipsa unor testări suficiente pentru Covid-19, în SUA și în alte țări, este cauzată în parte de lipsa unor mize financiare substanțiale pentru a produce acele teste și pentru a investi în metode de testare mai eficiente. El a afirmat că un premiu de un miliard de lire sterline ar determina universitățile să caute noi soluții pentru acest eșec al pieții.

Așa cum s-a întâmplat în Proiectul Manhattan, cand unor oameni de știință care au obținut o reacție în lanț în laboratorul unei universități li s-a cerut să construiască o bombă nucleară, a arătat Romer, „acum e nevoie să luăm munca laboratoarelor universitare și să îi dăm proporțiile unui sistem de producție capabil să producă milioane de teste pe zi”.

Un astfel de premiu financiar ar fi mult mai eficient, a spus el, decât este coordonarea cercetării internaționale. Iar costul este nesemnificativ, comparativ cu pagubele economice colosale produse de pandemie.

„Când Netflix a oferit un premiu de 1 milion pentru a rezolva o anumită problemă, acest lucru a determinat tot felul de oameni și grupuri să colaboreze, decât să concureze unul cu altul”, este citat Romer, care arată că premiul de 1 miliard va atrage, pe lângă cercetarea universitară, implicarea industriei – firme farmaceutice, experți în logistică etc.

Profesorul Romer lucrează în prezent la un plan al Fundației Rockefeller pentru redeschiderea economiei SUA, în vederea căreia e recomandată verificarea a 30 de milioane de oameni pe săptămână (față de nivelul actual de 1 milion).


2 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mai multe asociații de elevi acuză Guvernul că minte, în plină grevă generală a profesorilor: Asociațiile de elevi din țară nu au fost invitate la consultările anunțate de Guvern pentru marți

Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Bacău (AEBc), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM) și Asociația Elevilor din Timiș (AETM) „condamnă minciunile…
Vezi articolul

Daniel Funeriu, despre schimbarea Evaluării Naționale în examen multidisciplinar: Ar fi un lucru bun dacă am avea o echipă de fotbal cu 11 atacanți? Structura actuală a Evaluării Naționale asta produce: roboței de rezolvat probleme standardizate. Or viața nu îți prezintă probleme standardizate

„Oameni buni, apărați ideile bune, cereți-le, că altfel tot proștii o să vă conducă!” Apelul vine de la fostul ministru al Educației Daniel Funeriu, care în 2011 a aplicat Legea…
Vezi articolul

Primul laborator inteligent dintr-o școală românească, Smart Lab Inaco, a fost desemnat „Proiectul Educațional Inovator al anului 2021” și va fi premiat la Londra / În Smart Lab, elevii învață folosindu-se de roboți educaționali multifuncționali, de ochelari de realitate virtuală, de creioane, scanere și imprimante 3D

La mai puțin de trei ani de la inaugurarea primului laborator inteligent dintr-o școală publică din România, SMART LAB INACO a fost desemnat câștigătorul secțiunii „Proiectul Educațional Inovator al anului…
Vezi articolul