Patru posturi de director și director adjunct, disponibile în școlile europene din Belgia, Olanda și Germania. Înscrierile sunt deschise până pe 21 noiembrie pentru profesori – criteriile și ce trebuie să conțină dosarul

5.132 de vizualizări
Școala Europeană din Bergen, Olanda / Foto: esbergen.eu
Patru posturi de director și de director adjunct sunt disponibile la școli din rețeaua de școli europene, în trei țări din vestul Europei, potrivit unui anunț al Ministerului Educației din România (ME). Candidaturile pentru funcții sunt deschise până pe 21 noiembrie, urmând ca în perioada 28 noiembrie – 11 decembrie să aibă loc interviurile. Printre condiții este cunoașterea a trei limbi străine – detalii mai jos.

„Secretariatul General al Școlilor Europene a comunicat Ministerului Educației faptul că organizează un concurs pentru ocuparea a 4 posturi de conducere în cadrul unor școli din sistemul Școlilor Europene. România este eligibilă pentru a participa la acest concurs de selecție”, scrie ME în anunț.

  • În Școlile Europene, prioritară este școlarizarea copiilor personalului din instituțiile europene, se arată în descrierea oficială a rețelei. În prezent, există treisprezece școli europene în șase țări (Germania, Belgia, Spania, Italia, Luxemburg și Țările de Jos). Acestea se adresează unui număr de aproximativ 29.000 de elevi, conform aceleiași surse.

Mai exact, este vorba de un post de director adjunct pentru învățământ secundar la școala Bruxelles 1, un post de director adjunct pentru învățământ primar și preșcolar la școala din Bergen, Olanda; un post de director principal la școala din Frankfurt și altul la școala din Karlsruhe (Germania).

Condiții generale aplicabile posturilor de director/director adjunct în cadrul sistemului școlilor europene, conform documentelor elaborate de Secretariatul General al Școlilor Europene:

a. Candidatul trebuie să deţină competenţele, abilităţile şi calificările necesare în ţara sa pentru a putea conduce o instituţie de învăţământ (…).

b. Candidatul trebuie să facă dovada unor competenţe de conducere în domeniul pedagogic, administrativ şi financiar, de exemplu:

  • în conducerea unei şcoli ca un tot unitar;
  • în stabilirea unor relaţii bune între angajaţi ;
  • în rezolvarea conflictelor;
  • în sintetizarea ideilor;
  • în gestionarea resurselor umane, materiale şi financiare;
  • în înfiinţarea şi dezvoltarea unui sistem de control al calităţii în diversele domenii de gestionare a şcolii.

Candidatul trebuie să cunoască cel puțin trei limbi, dintre care cel puțin două sunt dintre cele trei limbi vehiculare (germană – engleză – franceză). Candidatul trebuie să se angajeze să învețe limba țării gazdă a școlii. Nivelul de cunoaștere a limbii țării va fi unul dintre criteriile primei evaluări.

Candidatul trebuie să demonstreze cunoașterea și înțelegerea sistemului școlilor europene”, scrie în fișa postului, descărcabilă mai jos în articol.

Calendarul concursului de selecție a directorilor:

Care sunt documentele necesare

În vederea selectării unor posibili candidați, următoarele documente doveditoare se vor transmite pe e-mail la adresa de e-mail scolieuropene@edu.gov.ro:

  1. Cerere de înscriere;
  2. Curriculum Vitae în format Europass, care trebuie să conțină, în mod obligatoriu, informațiile cerute la punctul III. 1 din documentul 2009-D-422-en-5;
  3. Documentele doveditoare scanate cerute la punctul III. 1 din documentul 2009-D-422-en-5 – în ordinea menționată;
  4. Dovada faptului că este titular într-o unitate de învățământ preuniversitar din România;
  5. O scrisoare de recomandare.

Documentele menționate mai sus se vor trimite în formă scanată, pe adresa menționată, în ordinea de mai sus, într-un singur fișier cu extensia .pdf.

La selecția candidaților din România pentru ocuparea posturilor de conducere în școlile europene pot candida persoanele care îndeplinesc, cumulativ, condiţiile prevăzute în Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar din România, în vigoare la momentul organizării concursului de selecție.

Competențele de comunicare în limbile vehiculare (engleză, franceză, germană) vor fi demonstrate după cum urmează:

  • printr-un certificat de competențe de nivel minim C1 pentru una din limbile vehiculare sau prin diplomă universitară care permite predarea limbii respective și demonstrarea competențelor de nivel C1, în cadrul concursului;
  • demonstrarea competențelor de comunicare de nivel minim B1 pentru o altă limbă vehiculară decât cea pentru care este deținut certificatul, în cadrul concursului;
  • demonstrarea competențelor de comunicare de nivel minim C2 în limba română, în cadrul concursului. Cunoașterea limbii sau a limbilor țării în care este situată școala pentru care se depune candidatura constituie un avantaj.

Selecția candidaților se realizează în două etape:

a. verificarea administrativă a documentelor transmise de candidați;

b. proba de interviu.

În urma verificării administrative, persoanele care îndeplinesc condițiile solicitate sunt invitate la un interviu, la sediul Ministerului Educației, conform Calendarului. Proba de interviu constă într-o prezentare susținută de candidat privind competențele care vizează postul pentru care candidează și un dialog cu comisia de selecție în cadrul căruia acesta răspunde la întrebări care vizează punctele II. 2.-4. din documentul 2009-D-422-en-5. În cadrul interviului se verifică competențele lingvistice necesare desfășurării activității în școala din țara pentru care s-a depus candidatura. Proba de interviu nu se contestă.

La finalul concursului de selecție, candidatul este declarat ADMIS/RESPINS. Pot fi declarați admiși maximum 3 candidați, conform precizărilor de la punctul VI. B. 3. din documentul 2009-D-422-en-5. Conform precizărilor de la punctul VI. B. 2 din documentul 2009-D-422-en-5, candidații selectați vor fi nominalizați în ordine alfabetică, în vederea participării la concursul de selecție organizat de către SGSE”, prevede regulamentul.

FOTO DOCUMENT Documentele necesare pentru înscriere:

FOTO DOCUMENT Profilul postului:

FOTO DOCUMENT Lista posturilor:


5 comments
  1. acu au șansa să se remarce cei care au demisionat aici că aveau salarii mai mici ca subalternii…la concurs,băieți, la UE …

  2. Scoli “europene”…
    Vai de női. Aste este o globalizare la superlativ.
    Scoala trebuie sa fie al localtatii, al satului respectiv. Iar directorul trebuie ales de cei din scoala: pofesori, invatatori. Cu prioritate dintre localnici. Sustinut de parinti.
    Etc.

  3. haha , nici la ei nu mai rentează sa fi director. sa puna araboi și turcaleți da nici aștia nu pun botul. măritul occident cauta profesori in țările sărace , de unde au jumulit tot..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Peste 80 de posturi noi în inspectoratele școlare, pentru „persoane cu competențe digitale avansate” care să gestioneze baze de date, să monitorizeze reforme PNRR și să pregătească standardizarea examenelor din 2027 – proiect de Hotărâre de Guvern

Inspectoratele școlare județene (ISJ) și cel al Municipiului București (ISMB) vor primi peste 80 de posturi noi pentru „persoane cu competențe digitale avansate” care ar urma să gestioneze baze cu…
Vezi articolul

Rezultate admitere liceu 2023. Au rămas nerepartizați 1.619 elevi, din care patru au medii peste 9 / Cei mai mulți elevi, peste 111.000, au intrat la liceul dorit, iar aproape jumătate dintre ei la prima opțiune pusă pe fișă

Rezultatele admiterii la liceu au fost anunțate de Ministerul Educației miercuri la prânz. Acestea arată că numărul elevilor repartizați computerizat  111.128 de elevi, adică 98,56% dintre cei care au depus…
Vezi articolul

DOCUMENT Noul Regulament de funcționare a CNATDCU, forul responsabil cu atestarea titlurilor universitare, a fost adoptat / Consiliul, devenit „comisie” cu autoritate diluată în cazul doctoratelor, proclamă „toleranță zero” față de plagiat / Numărul membrilor crește la 43

Prevederile din noua Lege a Învățământului Superior, adoptată anul trecut, ce diluează atribuțiile pe care le are în cazul doctoratelor CNATDCU, forul responsabil cu atestarea titlurilor universitare, devin aplicabile prin…
Vezi articolul