Raed Arafat: Soluția de a deschide școala este un lucru normal / Masca rămâne poate cea mai eficientă măsură în această situație

2.291 de vizualizări
Raed Arafat / Foto: gov.ro
Soluţia agreată privind desfăşurarea cursurilor în şcoli cu prezenţă fizică este una normală, a declarat Şeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat, care a arătat, însă, că este foarte importantă respectarea măsurii privind portul măştii, atât de către elevi, cât şi de către profesori, pentru a limita semnificativ riscul de infectare cu virusul SARS-CoV-2, relatează Agerpres.

Arafat a răspuns astfel la întrebarea cum vede scenariul elaborat de Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Educaţiei privind funcţionarea şcolilor în format fizic până la o rată de incidenţă a infectărilor de 6 la mie.

Raed Arafat:

  • „Deci acest scenariu a fost discutat la mai multe întâlniri la care am participat, deci aici pot să spun că au fost discuţiile respective, cu participarea şi a doamnei ministru al Sănătăţii, a domnului ministru al Educaţiei şi a premierului. Deci, la acest moment, soluţia de a deschide şcoala şi de a porni respectând anumite reguli de protecţie sanitară, şi poate cea mai importantă rămâne masca, cred că este un lucru normal, pentru că nu poţi să ţii şcoala închisă tot timpul. S-a dat prioritate şcolilor ca să se deschidă, dar, bineînţeles, cu anumite ajustări poate pe anumite situaţii, dacă o să apară incidenţa mare pe alte aspecte.”
  • „Aici intră şi subiectul dacă se îmbolnăvesc unii copii într-o clasă, clasa respectivă ce se întâmplă cu ea? Dacă într-o şcoală sunt mai mulţi copii care s-au îmbolnăvit în mai multe clase, care va fi scenariul? Deci scenariul… asta nu este un scenariu indiferent de ce se întâmplă în şcoala respectivă, ci este un scenariu care zice că rămân fizic până la şase la mie, dar, bineînţeles, vor fi unele reguli, dar aici las colegii de la Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Educaţiei să le anunţe.”
  • „Din analizele pe care le-am văzut şi în alte ţări care (…) au şcolile deschise, rămâne poate cea mai eficientă măsură în această situaţie, masca. Şi de aici, dacă se poartă masca, dacă se respectă portul măştii, şansa de transmitere în şcoală este foarte mică şi există chiar cifre date pe care le-am citit recent, nu vreau să dau o cifră greşită, care arată diferenţa între dacă nu se poartă masca şi se poartă masca, care ar fi infectarea în cadrul şcolii şi unde infectarea s-ar reduce semnificativ dacă portul măştii se respectă şi la nivelul profesorilor şi la nivelul elevilor.”


2 comments
  1. Stimate domnul Raed Arafat,
    De regulă susțin deciziile dvs.
    În acest caz, mi-e teamă că ați fost complet dezinformat.
    Decizia nu era de „A ÎNCHIDE ȘCOLILE”, ci de „A LE TRECE ÎN ONLINE”. Noțiuni complet diferite!
    Față de 2019, profesorii au avut aproape doi ani ca să se pregătească pentru trecerea în online și -vă asigur- au folosit din plin acești ani, chiar dacă ministerul nu i-a sprijinit.
    Profesorii s-au dotat cu materiale și aparatură adecvate.
    Profesorii și-au dezvoltat metodologia.
    Unii au urmat și cursuri „oficiale”, majoritatea s-au instruit într-un fel sau altul!
    Pe de altă parte și școlile s-au pregătit. Clasele au fost dotate cu sisteme de calcul care să permită comunicarea online cu elevii. Nu sunt atât de perfecționate precum cele luate de profesori și le lipsesc adesea periferice specifice, precum tabletele grafice și document-camera, dar pot fi și ele utilizate de colegii care nu s-au putut dota mai bine.
    Dispunem și de numeroase materiale digitale, de la variantele digitale, interactive, ale tuturor manualelor licitate de predecesorii d-lui Cîmpeanu (dânsul a oprit licitațiile) și până la bogăția de resurse dezvoltate de firme (Softwin și Siveco printre alții) și profesori.
    Așa că trecerea în online nu este o închidere, cum tot insistă dl. Cîmpeanu, ci trecerea de la o școală fizică despuiată de resurse și plină de copii și cadre bolnave (cabinetele s-au desființat, elevii învață în clase „goale”, sunt mulți elevi în clase, bolnavii nu se declară „din prima”, ci abia când nu mai rezistă, avem peste 10 la mie dintre clase închise și peste 15 la mie din personal bolnav), la un mediu mult mai prietenos, în care elevii aud și văd în direct lecția, în cele mai bune condiții posibile, pot participa și sunt invitați să participe, beneficiază de materiale didactice de calitate, au tot ce au și în școală și mult în plus.

    Cum putem compara o școală online, funcțională, eficace, în care elevii sunt protejați cu adevărat, cu condițiile improprii din școlile reci (se aerisește), fie suprapopulate („distanțare la un metru … dacă e posibil”), sau cu jumătate din elevi absenți, cu clase care se închid zilnic, cu profesori care, bolnavi, nu pot veni la oră, toate îmbolnăvirile adunându-se masiv în perioada scursă de la „deschiderea” școlii…?

    Nu cred că ați decis bine, votând („în unanimitate”) pentru eliminarea pragului pentru trecerea în online. De altfel, orice statistică arată că, față de curba exponențială a numărului de cazuri din august, în 12 septembrie valorile coborâseră ușor sub curbă, iar după 13 septembrie au sărit, rapid, deasupra, apoi mult deasupra, semn clar că aglomerarea elevilor în școli a generat un adevărat tsunami de îmbolnăviri în masă, tsunami care continuă încă și mai distrugător, cât timp elevii sunt chemați mai departe în clase. Și pentru ce, cât timp alternativa online ESTE categoric mai bună ca prezentul „fizic” și „contagios”!

    Să adăugăm:
    1. În școli NU SUNT TESTE! Nu se face testare! Elevii bolnavi stau neidentificați în bancă și clasă, ore la rând, cu colegii!!!
    2. În școli EXISTĂ PROFESORI ANTIVACCINIȘTI ȘI COVID-SCEPTICI, care îndeamnă elevii să NU poarte masca, care fac propagandă activă împotriva vaccinării, care susțin explicit și zgomotos „imunizarea de turmă”!!!
    Școala este un loc primejdios pentru elevi, în această perioadă.
    Online-ul este alternativa matură, viabilă, de bună calitate, care ferește elevii și familiile acestora!

  2. Deci … deci … deci … sa fii ,,doctor” si sa o mai rostogolesti pe aia ca ,,masca-i eficienta in prevenirea raspandirii virusilor”. NU zice nimic de intaritul sistemului imunitar si/ mai ales prin metode naturale. De ex. sa creasca dimensiunea marului primit de elev de la nivelul unui ou de gaina macar la nivelul unuia de gasca. Fiica-mea a intrebat invatatoarea ,,de ce-s merele atat de mici” iar invatatoarea i-a raspuns ca ,,pentru ca-s de-ale noastre si-s naturale”. ,,Educatie” prin toate metodele … Scenariul, care-i scenariul? Pentru ca ,,şansa de transmitere” (si nu riscul) …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul și filologul François Bayrou, numit prim-ministrul Franței de președintele Emmanuel Macron. Fost ministru al Educației, a reformat Bacalaureatul în 1990 și a introdus limbile străine la clasele I-IV

François Bayrou, fost ministru al Educației și profesor licențiat în litere clasice, a fost numit vineri prim-ministru al Franței de către președintele Emmanuel Macron, după cum notează G4Media.ro. Cu o…
Vezi articolul

De la „staycation” la „deepfake”: cuvinte englezești care definesc ultimele nouă decenii de istorie / Colecția de cuvinte care surprind schimbările sociale, lansată de British Council la 90 de ani de la înființare

English Language Evolution, colecția de 90 de cuvinte influente care au definit ultimele nouă decenii, a fost prezentată de British Council, organizația britanică pentru relații culturale și oportunități educaționale în cadrul celei…
Vezi articolul

Prime pentru toți angajații din învățământ și cercetare din Republica Moldova, anunțate „în ajun de ziua Profesorului“ de ministrul Dan Perciun. Câte 5.000 de lei moldovenești, echivalentul a 1.200 de lei românești pentru profesori, iar pentru personalul auxiliar – câte 780 de lei

Toți angajații din Învățământ din Republica Moldova vor primi un spor de câte 5000 de lei (n. red. este vorba despre lei moldovenești, echivalentul a 1200 de lei românești), iar…
Vezi articolul

Ministrul Educației anunță o analiză a liceelor cu rezultate slabe la Bac 2022: „Ne vom apleca o atenție specială asupra acelor școli care nu au avut elevi înscriși la Bac”, spune ministrul / Anul trecut au fost anunțate controale la școlile cu rezultate slabe la Bac, dar până acum nu se cunosc rezultatele sau dacă au avut loc aceste verificări

Ministrul Educației a anunțat azi rata de promovare la nivel național a Bacalaureatului 2022: cea mai mare rată de promovare din ultimii 12 ani, 73,3%. Nivelul a urcat pentru prima…
Vezi articolul

Inspectorii școlari și directorii să fie aleși prin concurs – campanie Declic cu peste 1.500 de semnături: „Detașarea trebuie să fie o excepție, nu regulă, așa cum dictează acum partidele” / Toți inspectorii școlari și 1.300 de directori sunt puși din pix

Peste 1.500 de persoane cer încetarea numirilor politice pentru inspectorii școlari și directorii de școli, printr-o petiție adresată ministrei Educației, Ligia Deca, lansată de platforma Declic. „Detașarea [în funcție –…
Vezi articolul