Raed Arafat: Soluția de a deschide școala este un lucru normal / Masca rămâne poate cea mai eficientă măsură în această situație

2.290 de vizualizări
Raed Arafat / Foto: gov.ro
Soluţia agreată privind desfăşurarea cursurilor în şcoli cu prezenţă fizică este una normală, a declarat Şeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat, care a arătat, însă, că este foarte importantă respectarea măsurii privind portul măştii, atât de către elevi, cât şi de către profesori, pentru a limita semnificativ riscul de infectare cu virusul SARS-CoV-2, relatează Agerpres.

Arafat a răspuns astfel la întrebarea cum vede scenariul elaborat de Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Educaţiei privind funcţionarea şcolilor în format fizic până la o rată de incidenţă a infectărilor de 6 la mie.

Raed Arafat:

  • “Deci acest scenariu a fost discutat la mai multe întâlniri la care am participat, deci aici pot să spun că au fost discuţiile respective, cu participarea şi a doamnei ministru al Sănătăţii, a domnului ministru al Educaţiei şi a premierului. Deci, la acest moment, soluţia de a deschide şcoala şi de a porni respectând anumite reguli de protecţie sanitară, şi poate cea mai importantă rămâne masca, cred că este un lucru normal, pentru că nu poţi să ţii şcoala închisă tot timpul. S-a dat prioritate şcolilor ca să se deschidă, dar, bineînţeles, cu anumite ajustări poate pe anumite situaţii, dacă o să apară incidenţa mare pe alte aspecte.”
  • “Aici intră şi subiectul dacă se îmbolnăvesc unii copii într-o clasă, clasa respectivă ce se întâmplă cu ea? Dacă într-o şcoală sunt mai mulţi copii care s-au îmbolnăvit în mai multe clase, care va fi scenariul? Deci scenariul… asta nu este un scenariu indiferent de ce se întâmplă în şcoala respectivă, ci este un scenariu care zice că rămân fizic până la şase la mie, dar, bineînţeles, vor fi unele reguli, dar aici las colegii de la Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Educaţiei să le anunţe.”
  • “Din analizele pe care le-am văzut şi în alte ţări care (…) au şcolile deschise, rămâne poate cea mai eficientă măsură în această situaţie, masca. Şi de aici, dacă se poartă masca, dacă se respectă portul măştii, şansa de transmitere în şcoală este foarte mică şi există chiar cifre date pe care le-am citit recent, nu vreau să dau o cifră greşită, care arată diferenţa între dacă nu se poartă masca şi se poartă masca, care ar fi infectarea în cadrul şcolii şi unde infectarea s-ar reduce semnificativ dacă portul măştii se respectă şi la nivelul profesorilor şi la nivelul elevilor.”

2 comments
  1. Stimate domnul Raed Arafat,
    De regulă susțin deciziile dvs.
    În acest caz, mi-e teamă că ați fost complet dezinformat.
    Decizia nu era de „A ÎNCHIDE ȘCOLILE”, ci de „A LE TRECE ÎN ONLINE”. Noțiuni complet diferite!
    Față de 2019, profesorii au avut aproape doi ani ca să se pregătească pentru trecerea în online și -vă asigur- au folosit din plin acești ani, chiar dacă ministerul nu i-a sprijinit.
    Profesorii s-au dotat cu materiale și aparatură adecvate.
    Profesorii și-au dezvoltat metodologia.
    Unii au urmat și cursuri „oficiale”, majoritatea s-au instruit într-un fel sau altul!
    Pe de altă parte și școlile s-au pregătit. Clasele au fost dotate cu sisteme de calcul care să permită comunicarea online cu elevii. Nu sunt atât de perfecționate precum cele luate de profesori și le lipsesc adesea periferice specifice, precum tabletele grafice și document-camera, dar pot fi și ele utilizate de colegii care nu s-au putut dota mai bine.
    Dispunem și de numeroase materiale digitale, de la variantele digitale, interactive, ale tuturor manualelor licitate de predecesorii d-lui Cîmpeanu (dânsul a oprit licitațiile) și până la bogăția de resurse dezvoltate de firme (Softwin și Siveco printre alții) și profesori.
    Așa că trecerea în online nu este o închidere, cum tot insistă dl. Cîmpeanu, ci trecerea de la o școală fizică despuiată de resurse și plină de copii și cadre bolnave (cabinetele s-au desființat, elevii învață în clase „goale”, sunt mulți elevi în clase, bolnavii nu se declară „din prima”, ci abia când nu mai rezistă, avem peste 10 la mie dintre clase închise și peste 15 la mie din personal bolnav), la un mediu mult mai prietenos, în care elevii aud și văd în direct lecția, în cele mai bune condiții posibile, pot participa și sunt invitați să participe, beneficiază de materiale didactice de calitate, au tot ce au și în școală și mult în plus.

    Cum putem compara o școală online, funcțională, eficace, în care elevii sunt protejați cu adevărat, cu condițiile improprii din școlile reci (se aerisește), fie suprapopulate („distanțare la un metru … dacă e posibil”), sau cu jumătate din elevi absenți, cu clase care se închid zilnic, cu profesori care, bolnavi, nu pot veni la oră, toate îmbolnăvirile adunându-se masiv în perioada scursă de la „deschiderea” școlii…?

    Nu cred că ați decis bine, votând („în unanimitate”) pentru eliminarea pragului pentru trecerea în online. De altfel, orice statistică arată că, față de curba exponențială a numărului de cazuri din august, în 12 septembrie valorile coborâseră ușor sub curbă, iar după 13 septembrie au sărit, rapid, deasupra, apoi mult deasupra, semn clar că aglomerarea elevilor în școli a generat un adevărat tsunami de îmbolnăviri în masă, tsunami care continuă încă și mai distrugător, cât timp elevii sunt chemați mai departe în clase. Și pentru ce, cât timp alternativa online ESTE categoric mai bună ca prezentul „fizic” și „contagios”!

    Să adăugăm:
    1. În școli NU SUNT TESTE! Nu se face testare! Elevii bolnavi stau neidentificați în bancă și clasă, ore la rând, cu colegii!!!
    2. În școli EXISTĂ PROFESORI ANTIVACCINIȘTI ȘI COVID-SCEPTICI, care îndeamnă elevii să NU poarte masca, care fac propagandă activă împotriva vaccinării, care susțin explicit și zgomotos „imunizarea de turmă”!!!
    Școala este un loc primejdios pentru elevi, în această perioadă.
    Online-ul este alternativa matură, viabilă, de bună calitate, care ferește elevii și familiile acestora!

  2. Deci … deci … deci … sa fii ,,doctor” si sa o mai rostogolesti pe aia ca ,,masca-i eficienta in prevenirea raspandirii virusilor”. NU zice nimic de intaritul sistemului imunitar si/ mai ales prin metode naturale. De ex. sa creasca dimensiunea marului primit de elev de la nivelul unui ou de gaina macar la nivelul unuia de gasca. Fiica-mea a intrebat invatatoarea ,,de ce-s merele atat de mici” iar invatatoarea i-a raspuns ca ,,pentru ca-s de-ale noastre si-s naturale”. ,,Educatie” prin toate metodele … Scenariul, care-i scenariul? Pentru ca ,,şansa de transmitere” (si nu riscul) …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Neclarități legate de bursele de merit din metodologia pentru burse școlare 2023-2024: Când 30% dintr-o clasă înseamnă 7,5 elevi, câți elevi vor lua bursa de merit? În acest procent intră și elevii cu bursă de excelență olimpică?

„Vor lua bursa de merit 30% dintre elevii unei clase sau minim 30%?”, „Când 30% dintr-o clasă înseamnă 7,5 elevi, câți elevi vor lua bursa de merit?”, „În acest procent…
Vezi articolul

Eliminarea din proiectul legii învățământului a examenului de admitere la colegii, solicitată de mai multe organizații din Educație: Este o politică educațională cu dedicație pentru colegiile centenare

Colegiile naționale să nu aibă posibilitatea de a organiza admitere separată, solicită, printr-o scrisoare deschisă, Societatea Academică din România (SAR) și mai multe organizații și asociații ale părinților și elevilor.…
Vezi articolul

DOCUMENT Ministerul Educației atacă în instanță hotărârea prin care CNCD l-a acuzat de discriminare pentru că nu a acordat bursele de clasa a V-a și liceenilor din mediul rural / De un an, acești elevi încă nu au primit bursele 

Ministerul Educației a atacat în instanță decizia Consiliului Național de Combatere a Discriminării, din 16 noiembrie 2022, prin care fusese amendat cu 10.000 de lei pentru că prin ordinul de…
Vezi articolul