Rata de promovare la Evaluarea Națională a elevilor maghiari este de 77,09%, anunță Kelemen Hunor. Anul acesta elevii maghiari au susținut examenul după un curriculum diferențiat la limba și literatura română

1.378 de vizualizări
Foto: © Monkey Business Images – Dreamstime.com
Elevii claselor maghiare au susținut Evaluarea Națională după o curriculă diferențiată la Limba și literatura română. Rata de promovare în rândul elevilor maghiari este de 77,09%, a declarat Kelemen Hunor, vicepremier și președintele UDMR, într-o postare video pe Facebook. „Din orice perspectivă analizăm rezultatele din acest an, este o îmbunătățire semnificativă în ultimii 3 ani” a precizat Kelemen Hunor.

„Putem spune că, per ansamblu, elevii claselor maghiare au avut performanțe mai bune decât media națională. Acesta este un rezultat important după o perioadă dificilă în care desfășurarea cursurilor, prezența fizică la ore a fost destul de deficitară în acest an școlar”, a menționat Kelemen Hunor.

Comparativ cu anul 2018, rezultatele de acum indică o îmbunătățire, potrivit lui Kelemen Hunor: „Chiar dacă această îmbunătățire nu este una spectaculoasă în acest moment, dar ne indică faptul că direcția este bună”.

Astfel, în 2018, 53% dintre elevii maghiari au promovat la Limba și literatura română, iar acum rata de promovare este de 56%. La literatura maghiară acum 3 ani, 93% dintre elevii de clasa a VIII-a au obținut un rezultat de promovare, acum acest procent este de 96%. La matematică, procentul elevilor care au primit notă de trecere a crescut de la 55% la 67%.

Declarația integrală:

„Evaluarea Națională este un subiect care revine în fiecare an, și de fiecare dată părinții așteaptă cu nerăbdare să vadă rezultatele testelor.

În acest an, pentru prima dată, elevii claselor maghiare au susținut examene conform unei curricule diferențiate la limba și literatura română, iar subiectele au fost, de asemenea, în conformitate cu materia studiată de ei. Putem spune că, per ansamblu, elevii claselor maghiare au avut performanțe mai bune decât media națională. Acesta este un rezultat important după o perioadă dificilă în care desfășurarea cursurilor, prezența fizică la ore a fost destul de deficitară în acest an școlar.

Rata de promovare în rândul elevilor maghiari este de 77,09%. Desigur, se poate spune imediat că trebuie raportat acest rezultat la anul școlar anterior, dar atunci să îl comparăm cu cel din 2018, nu cu cel din 2020, pentru că și acela a fost un an dificil.

În concluzie, comparativ cu anul 2018, putem observa o îmbunătățire a rezultatelor la toate cele trei materii de examen, chiar dacă această îmbunătățire nu este una spectaculoasă în acest moment, dar ne indică faptul că direcția este bună. De exemplu, în 2018, 53% dintre elevi au promovat la limba și literatura română, iar acum rata de promovare este de 56%. La literatura maghiară acum 3 ani, 93% dintre elevii de clasa a VIII-a au obținut un rezultat de promovare, acum acest procent este de 96%. La matematică, procentul elevilor care au primit notă de trecere a crescut de la 55% la 67%.

Oricum privim, din orice perspectivă analizăm rezultatele din acest an, este o îmbunătățire semnificativă în ultimii 3 ani.”

Foto: Monkey Business Images – Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educația din România și, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro își poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Reforma digitală

Dezbatere Edupedu.ro – UiPath Foundation - Brio.ro

VIDEO Dezbaterea online „Reforma digitală a Educației” – Sorin Cîmpeanu: Eu ca ministru îmi doresc o nouă Lege a educației / Georgi Dimitrov, CE: Educația digitală va fi în fruntea priorităților UE / Declarațiile-cheie ale tuturor participanților

Educația primește 3,6 miliarde de euro, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) depus la Bruxelles. Ce investiții concrete sunt prevăzute pentru digitalizarea educației, dezvoltarea competențelor digitale și reducerea…
Vezi articolul

Nicușor Dan: Copiii cu nevoi speciale trebuie încadrați în școlile normale, cu puține excepții. Profesorii suport, decontarea unui tratament complex presupun bani pe care statul trebuie să-i ia din altă parte. Din experiența mea de primar, din borduri și panseluțe se poate lua destul de mult

Nicușor Dan, candidatul independent la președinție, a spus joi seară că în privința încadrării elevilor cu CES la școală, este nevoie în primul rând „să schimbăm mentalitatea”. Declarațiile au fost…
Vezi articolul

Comitetul care a luat decizia de închidere a şcolilor în martie 2020 era format în majoritate din militari, nu medici, spune ministrul Sănătății: M-am opus vehement închiderii şcolilor în martie 2020, când la un număr foarte mic de cazuri s-a luat decizia închiderii acestora pentru o lungă perioadă

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a declarat vineri că nu a fost de acord cu decizia de închidere a şcolilor în martie 2020, când în România erau foarte puţine cazuri de…
Vezi articolul

Marea Britanie: Aproape 200 de mii de profesori protestează într-un amplu marș, alături de funcționari publici. Ei cer salarii mai mari / Majoritatea școlilor sunt deschise, unele doar parțial, spune ministrul britanic al Educației

Miercuri, aproape 200 de mii de profesori din mai multe regiuni din Marea Britanie protestează într-un marș amplu la care participă alături de funcționari publici și din sectorul transporturilor, aproape…
Vezi articolul
Concursul de directori la București

Legea care prevedea ca directorii interimari să nu mai fie numiți de inspectorii școlari județeni, ci de consiliul de administrație al școlii, a fost retrimisă Parlamentului de președintele Iohannis / În august toți directorii din toate școlile vor fi numiți de inspectorii actuali, majoritatea membri PNL

Legea, aprobată de Senat pe 30 iunie, care prevedea ca directorii interimari să nu mai fie numiți de inspectorii școlari județeni, majoritatea numiți la rândul lor pe criterii politice în…
Vezi articolul