Reactorul explodat de la Cernobîl „s-a trezit”. Oamenii de știință semnalează că au reînceput reacțiile de fisiune nucleară

30.909 vizualizări
Foto: Денис Резник – Pixabay.com
În masele de uraniu îngropate în reactorul numărul patru al centralei nucleare de la Cernobîl care a explodat în 1986 au reînceput reacţiile de fisiune nucleară. Oamenii de știință ai guvernului ucrainean încearcă să înțeleagă dacă aceste reacții vor dispărea aşa cum au apărut, adică singure, sau dacă va fi necesară o intervenție pentru a evita un accident, chiar dacă, evident, nu se vorbeşte de consecințe comparabile cu cele din urmă cu 35 de ani, ci despre un eveniment mult mai mic. „E ca și cum ar fi jăratic într-un grătar”, spune Neil Hyatt, chimist expert în materiale nucleare la Universitatea din Sheffield, într-un interviu acordat revistei Science.

Senzorii au înregistrat un număr din ce în ce mai mare de neutroni, semnalul unei reacții de fisiune nucleară, care sosea dintr-una dintre încăperile inaccesibile ale reactorului, a explicat Anatolii Doroșenko, de la Institutul pentru problemele de siguranță ale centralelor nucleare din Kiev. „Există multe incertitudini, dar nu putem exclude posibilitatea unui accident”, a adăugat colegul său de la Institut, Maxim Saveliev, afirmând că „numărul de neutroni crește încet”. Când s-a topit nucleul reactorului, tijele de uraniu folosite drept combustibil, învelişul lor de zirconiu, tijele de grafit și nisipul s-au revărsat ca lava. Au precipitat în pivnița de la intrarea în reactor unde s-au pietrificat în ceea ce se numește FCM (Fuel containing material – material care conține combustibil) adică 170 de tone de uraniu iradiat.

Citește mai mult pe G4media.ro

Image by Денис Резник from Pixabay


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Principalul pericol, dacă școala va continua online și după 8 februarie, e că predarea online generează pierderi structurale care pot fi recuperate doar dacă se redeschid școlile, spune ministrul Educației

Predarea online generează pierderi structurale, susține ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Acesta a vorbit la Libertatea despre “principalul pericolul” dacă din 8 februarie școala continuă în format online. Moderator: “Care e…
Vezi articolul

Dacă Evaluarea Națională și Bacalaureatul rămân bazate pe memorare, reforma curriculară nu va schimba realitatea din sălile de clasă, susține Unitatea de Cercetare în Educație a Ministerului Educației și Cercetării

Unitatea de Cercetare în Educație a transmis, într-un răspuns pentru Edupedu.ro, că „dacă examenele naționale rămân bazate pe memorare, reforma curriculară nu va schimba realitatea din sălile de clasă”. Răspunsul…
Vezi articolul

VIDEO Adaptarea modului de predare de la fizic la online, una dintre propunerile făcute ministerului de Iulian Stanciu, CEO eMAG: Lecțiile online cu o cameră web pusă în clasă nu funcționează. E ca și cum ți-ai face magazin online cu o cameră web pusă în magazinul fizic

Adaptarea modului de predare de la fizic la online este una dintre cele patru propuneri făcute ministerului Educației de Iulian Stanciu, managerul general al celui mai mare magazin online din…
Vezi articolul