Rectorul Daniel David: Universitatea Babeș-Bolyai nu mai poate crește în actuala paradigmă / Reglementările sunt gândite colectivist, ministerul ne tratează ca pe campusuri proprii / UBB își propune de acum obiective world-class

5.468 de vizualizări
schimbarea stilului de viață în perioada epidemiei
Foto: captură – EBS Radio
Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca „a ajuns în paradigma actuală la maximum de dezvoltare! În această paradigmă nu mai putem crește, ci putem aștepta ca celelalte universități din țară să ajungă la performanța noastră”, a spus rectorul UBB Daniel David, luni, cu ocazia deschiderii noului an universitar. El spune că reglementările sunt gândite „colectivist” și Ministerul Educației tratează universitățile „ca pe niște campusuri proprii”, ceea ce se reflectă în rankingurile internaționale. Daniel David a anunțat, cu această ocazie, că de acum înainte UBB intră într-o nouă fază și își propune obiective „world-class”, chiar dacă, până la reașezare, schimbările să producă „fluctuații în rankinguri”.

Daniel David, în mesajul său cu ocazia începerii anului universitar 2020-2021:

  • „Acum începem o nouă perioadă! Adevărul este că UBB a ajuns în paradigma actuală la maximum de dezvoltare! În această paradigmă nu mai putem crește, ci putem aștepta ca celelalte universități din țară să ajungă la performanța noastră. Și reglementările naționale sunt gândite astfel, colectivist, pentru omogenizare, fără încurajarea diferențierilor, adesea Ministerul tratându-ne pe toți ca pe niște campusuri proprii. Diferențierea nu înseamnă în esență că unii sunt superiori altora, ci înseamnă că avem misiuni academice diferite, adecvate profilului universității și nevoilor comunităților unde se află acestea. Ca urmare a acestei viziuni colectiviste, spre exemplu, în rankinguri, deși adesea ne menținem prima poziție în țară, observăm că cei din străinătate cresc mai mult decât noi (ceea ce ne afectează poziționarea relativă față de ei), iar cei din țară se apropie de noi; oarecum, în România asistăm la un fel de regresie spre medie a tuturor, riscând astfel competitivitatea țării!”

După ce a trecut în revistă schimbările prin care UBB a trecut în ultimii 30 de ani, el a arătat că prioritară e, acum, înscrierea universității într-o „paradigmă world-class”:

  • „Prin Programul ProUBB+ am angajat misiunea de a poziționa UBB în aria academică europeană în liga marilor universități transformând-o într-o universitate românească world-class la nivel internațional. Așadar, începând cu acest an universitar vom începe implementarea unei paradigme world-class, așa cum a fost aceasta angajată de Programul ProUBB+ și de acceptarea noastră în GUILD.
  • Simplu spus, o universitate world-class valorizează toate cele trei misiuni academice – educație/cercetare/relația cu societatea –, dar pune în centrul său generarea de cunoaștere prin cercetare pentru a avea educație activă și relație cu societatea inovativă; altfel spus, o universitate world-class nu doar că predă bine cunoașterea generată de alții, nu doar că o utilizează pragmatic și incremental, dar o și generează creativ, cu impact inovativ. (…)
  • La început, schimbarea de paradigmă s-ar putea să ducă la unele fluctuații în rankinguri – până la reașezarea noilor mecanisme instituționale moderne –, dar, pe termen mediu și lung, noua paradigmă va așeza stabil UBB în liga mare a universităților lumii.”

Rectorul UBB a plasat aceste planuri în contextul „schimbărilor disruptive, paradigmatice” care se petrec la nivel european:

  • „Europa și lumea academică și non-academică se află în schimbare, unele fiind schimbări disruptive, paradigmatice, așa cum se vede, spre exemplu, și în recenta analiză a OECD din 2020, „Back to the Future of Education”. Este datoria noastră să angajăm UBB în această dinamică și sper să fim cu toții parte a acestei schimbări de paradigmă (…)”

Mesajul integral al rectorului UBB


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Viitorul guvern să „reformeze fundamental curriculumul școlar”, să introducă un sistem de sprijin timpuriu pentru elevii în risc de abandon, să reformeze Evaluarea Națională – apel al organizației Salvați Copiii

O „reformare fundamentală a curriculumului școlar”, în special la liceu, resurse substanțiale pentru educația remedială, reevaluarea metodologiei și structurii Evaluării Naționale și măsuri de sprijin pentru elevii cu risc de…
Vezi articolul

BREAKING Articolul care prevede acordarea burselor de merit pentru „minimum 30% din elevii din fiecare clasă”, atacat la Curtea Constituțională de Avocatul Poporului, după ce elevi cu medii sub 4 au luat burse: Bursa de merit trebuie să fie expresia unei selecții bazate pe criteriul meritocrației

Avocatul Poporului anunţă, marţi, că a sesizat Curtea Constituţională în legătură cu articolul din legea învățământului preuniversitar care prevede că bursele de merit se acordă pentru „minimum 30% din elevii…
Vezi articolul

Nouă premii de aproape 5.000 de euro pentru liceeni din șapte județe, în finala Early Innovators Business Plan 2023. Reciclarea panourilor fotovoltaice, grădini urbane în balcoane, un robot care colecteaza plasticul din râuri, spațiu de socializare în școli, printre ideile câștigătoare (P)

Reciclarea panourilor fotovoltaice învechite, grădini urbane în balcoane, terase și pe acoperișurile blocurilor din orașe, un robot care colectează plasticul din râuri și lacuri, spațiu de conectare și relaxare în…
Vezi articolul

Precizări ale Ministerului Educației pentru interpretarea grilelor de salarizare din Ordonanța 57 – În anexele din Monitorul Oficial apar doar salariile de bază cu gradația zero, iar Ligia Deca a prezentat un salariu pentru care gradația minimă este 4, de aici și diferența

Ministerul Educației explică, într-un set de precizări trimis Edupedu.ro, de ce diferă salariul brut prezentat de ministrul Educației Ligia Deca în conferința de presă de la Guvern, de cel care…
Vezi articolul

Institutele de cercetare vor fi evaluate, în vederea fuziunii sau desființării celor neperformante, de experți independenți cu experiență managerială / Regulile evaluărilor – stabilite printr-o metodologie aflată pe agenda ședinței de vineri a Guvernului

Institutele de cercetare vor fi evaluate, în vederea unor eventuale fuziuni prevăzute în Legea de acum un an referitoare la integrarea voluntară a acestor organizații, de către trei experți evaluatori…
Vezi articolul