Restricțiile Covid-19 din școli vor fi în mare parte eliminate în Anglia, anunță ministrul Educației, în pofida creșterii numărului de cazuri ce afectează comunitățile școlare

3.239 de vizualizări
Invatatoare in fata elevilor la clasa, in scoala / Foto: Dreamstime.com
Foto: © Koba Samurkasov | Dreamstime.com
Guvernul britanic a anunțat că va elimina treptat, începând de luna aceasta, mare parte dintre restricțiile anti-Covid-19 aplicate în școli în ultimul an, precum “bulele” de limitare a contactelor între elevi sau obligația de a sta acasă în cazul existenței unui caz de îmbolnăvire în familie. Potrivit The Guardian, anunțul se face auzit într-un moment de nouă creștere a numărului de cazuri Covid-19 ce afectează comunitățile școlare, ceea ce a dus la apariția imediată a criticilor la adresa guvernului.
  • Planul a fost anunțat printr-o declarație adresată Parlamentului de către ministrul Educației, Gavin Williamson. În sistemul descentralizat al educației britanice, învățământul din Anglia este administrat separat de cel din celelalte națiuni – Scoția, Țara Galilor și Irlanda de Nord – și intră în sarcina guvernului de la Londra.

Unele dintre școlile din Anglia au finalizat, deja, anul școlar, însă altele o vor face spre finalul acestei luni. În aceste condiții, ministrul a anunțat că, din 19 iulie, va fi eliminată obligativitatea formării unor “bule” în școli – anume, grupurile restrânse (la nivel de clasă sau an de studiu) de elevi, stabilite pentru a limita contactele între aceștia, în unitățile de învățământ.

Ulterior, într-o serie de măsuri de relaxare în școli ce va continua după începerea viitorului an școlar, urmează să fie eliminată și obligația de autoizolare în cazul copiilor care au contacte directe cu persoane bolnave de Covid-19. Managementul școlilor nu va mai fi obligat să verifice contactele între cazurile confirmate sau suspecte din interiorul unității de învățământ, sarcină ce va fi preluată de serviciul public de sănătate.

Cele mai recente recomandări ale guvernului înlătură, totodată, restricții precum intrarea decalată a claselor la ore și la finalizarea programului de studiu, purtatul măștii, precum și alte reguli de distanțare. Din august, persoanele sub 18 ani identificate a fi contacte directe ale unor persoane bolnave vor fi obligate să se autoizoleze doar dacă la rândul lor se testează pozitiv sau manifestă simptome Covid-19. În cazul universităților, ministrul Williamson a anunțat că nu vor mai exista restricții pentru predarea față în față, din semestrul următor.

  • Pentru finalul de an, restricțiile nu fac decât să faciliteze evenimentele școlare de încheiere a studiilor, potrivit sursei citate. Pe termen mediu, ministrul spune că “nu consider că e acceptabil să menținem restricții mai multe pentru copii, peste cele existente la nivelul societății în ansamblul ei, cu atât mai mult cu cât ei au renunțat la atâtea pentru a menține în siguranță generațiile mai în vârstă”.

Oficialul și guvernul au fost însă aspru criticați de opoziție că acționează în funcție de dorințe și aspirații, fără să țină cont de realitatea imediată. Potrivit The Guardian, în prezent sunt izolați la domiciliu peste 560.000 de copii, în condițiile în care numărul de infectări în rândul elevilor a crescut într-o săptămână (între 24 iunie și 1 iulie) de la 15.000 la 28.000, iar cel al copiilor cu persoane bolnave printre contactele directe a crescut în același interval de la 279.000 la 471.000.

Foto: 126817427 © Koba Samurkasov | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sorin Cîmpeanu susține că nu este nicio scădere a numărului de elevi care iau bursă de merit, după ridicarea la 9.50 a mediei minime, dar compară datele estimate pentru acest an cu cele din 2020, evitând să spună câte burse de merit au fost date în 2021: “Unde este «tăierea» numărului de beneficiari ai burselor de merit?”

Ministrul Educației reacționează la o zi după ce a publicat în Monitorul Oficial ordinul prin care a decis ca bursele de merit să se acorde din semestrul II al acestui…
Vezi articolul

Afacerea Colegiul Șincai-Primăria Sector 4: Daniel Băluță cere intervenția de urgență a Inspectoratului Școlar, a DSP și a Prefecturii, “pentru punerea în siguranță a elevilor” și pentru reabilitarea clădirii liceului, cu risc seismic II

Primăria Sectorului 4 solicită intervenția în regim de urgență a Inspectoratului Școlar al Municipiului București și a Direcției de Sănătate Publică București, “pentru punerea în siguranță a elevilor și a…
Vezi articolul

Ce declanșează comportamentul cyberstalkerilor. Diana Ioaneș, psiholog școlar: Stalker-ul, la încheierea unei relații, trăiește un sentiment de abandon exagerat de puternic, reiterat pe fondul unui atașament nesigur din copilărie. Care este forma corectă de parenting care poate proteja victimele

Părinții care doresc să-și protejeze copiii de cyberstalking și cyberbullying „ar trebui să încerce să creeze cu propriul copil o relație de încredere, de susținere, și mai ales în adolescență…
Vezi articolul