Ministerul Sănătății organizează duminică, 16 noiembrie, concursul de Rezidențiat 2025, în centrele universitare București, Cluj-Napoca, Craiova, Iaşi, Târgu-Mureş şi Timişoara. Corectarea grilelor se face electronic și candidații vor afla rezultatele pe loc, după finalizarea examenului. Eventualele contestaţii se depun până pe 17 noiembrie 2025, ora 16.00, conform Instrucțiunilor pentru candidați transmise de Comisia Centrală de Rezidențiat.
- Punctajul minim de promovare reprezintă 60% din punctajul maxim realizat la cele 200 de întrebări pentru fiecare domeniu. Punctajul maxim care poate fi obţinut la o lucrare este de 950 puncte. Nu există întrebări cu 5 răspunsuri corecte.
- Corectarea grilelor se face în mod electronic, în sala de concurs, în prezenţa autorului şi a încă 2 candidaţi, cu calitate de martor, din sala respectivă care vor semna pe grilă.
- Eventualele contestaţii privind răspunsurile corecte sunt depuse de candidaţi până la data de 17 noiembrie 2025, ora 16.00.
La concursul de Rezidențiat 2025 s-au înscris 10.147 de absolvenți, 6.956 la specializarea Medicină, 1.950 la Medicina Dentară și 1.241 la Farmacie, conform datelor de pe rezidentiat.ms.ro.
TABEL Numărul de candidați înscriși la Rezidentiat 2025, actualizat pe 5 noiembrie:
| NR. | CENTRUL UNIVERSITAR | MEDICINĂ | MEDICINĂ DENTARĂ | FARMACIE | TOTAL |
| 1 | BUCUREȘTI-CD | 2.678 | 809 | 394 | 3.881 |
| 2 | CLUJ-NAPOCA | 730 | 222 | 207 | 1.159 |
| 3 | CRAIOVA | 703 | 149 | 146 | 998 |
| 4 | IAȘI | 1.099 | 357 | 225 | 1.681 |
| 5 | TG. MUREȘ | 540 | 151 | 144 | 835 |
| 6 | TIMIȘOARA | 1.206 | 262 | 125 | 1.593 |
| Total | 6.956 | 1.950 | 1.241 | 10.147 |
Sunt disponibile în total 5.079 de locuri și 295 de posturi, conform listelor cu locurile și posturile actualizate de Ministerul Sănătății pe 23 octombrie.
- 4.354 locuri la Medicină
- 464 locuri la Medicină dentară
- 261 locuri la Farmacie
Metodologia pentru desfășurarea concursului de admitere în rezidențiat pe loc și pe post în medicină, medicină dentară și farmacie, sesiunea 16 noiembrie 2025 a fost publicată în Monitorul Oficial pe 7 octombrie.
Concursul se desfășoară sub formă de test-grilă cu 200 de întrebări, cu scopul de a ierarhiza candidații în funcție de punctajul obținut. Durata concursului este de 4 ore. Testele sunt identice pentru fiecare domeniu în toate centrele universitare.
Punctaj minim și criterii de departajare
Pentru a fi declarați admiși, candidații trebuie să obțină cel puțin 60% din punctajul maxim realizat la nivel național pentru domeniul respectiv. Candidații care nu ating punctajul minim de promovare nu pot fi repartizați pe locuri sau posturi de rezidențiat.
În cazul unui punctaj egal, departajarea se face în funcție de punctajele obținute la întrebările identificate ca fiind cu un grad mai ridicat de dificultate.
Punctajul maxim care poate fi obţinut la o lucrare este de 950 puncte. Nu există întrebări cu 5 răspunsuri corecte.
Concurs de Rezidențiat – Sesiunea 16 noiembrie 2025: Instrucțiuni pentru candidați de la Comisia Centrală de Rezidențiat
„Şeful de sală va citi candidaţilor prezentele instrucţiuni conform Metodologiei aprobate prin Ordinul comun comun al ministrului sănătății și al ministrului educației și cercetării nr.1.050/6.473/2025 privind aprobarea Metodologiei pentru desfăşurarea concursului de admitere în rezidenţiat pe loc și pe post în medicină, medicină dentară și farmacie sesiunea 16 noiembrie 2025
I. Accesul în sală la Rezidențiat 2025
1.1. Începând cu ora 8:30, candidaţii pot intra în sala în care au fost repartizaţi. La intrarea în sala de concurs candidaţii se legitimează în faţa şefului de sală cu buletinul, cartea de identitate, paşaportul sau permisul de şedere, documente ce trebuie să fie în termen de valabilitate. Cei fără un astfel de document valabil nu sunt primiţi în sala de concurs.
Candidaţii care şi-au schimbat numele după data înscrierii la concurs vor avea asupra lor şi copia documentului de schimbare a numelui (certificat de căsătorie, certificat de divorţ etc.).
1.2. În situaţia în care condiţiile epidemiologice de la data concursului o impun, candidaţilor li se vor recomanda purtarea măştilor sau alte măsuri igienico-sanitare.
1.3. Candidaţii care nu sunt prezenţi în sală în momentul deschiderii sacilor ce conţin caietele cu întrebări, nu mai au acces în sală.
II. Așezarea candidaților
2.1. Candidaţii sunt asezaţi în sală în ordine alfabetică, conform listelor afişate. Fiecare candidat se va așeza la locul indicat de numărul de concurs corespunzător celui din lista sălii, înscris pe un autocolant lipit pe bancă. În cazul în care locul desemnat iniţial nu este corespunzător, candidatul poate fi mutat pe un alt loc disponibil, dar numai la indicaţia şefului de sală. Candidaţii nu au voie să schimbe locurile între ei, cu excepţia perechilor soţ-soţie, fraţi-surori, care au obligaţia, sub sancţiunea anulării lucrării şi eliminării din concurs, să semnaleze şefului de sală aceste situaţii, pentru a putea fi aşezaţi separat, păstrând însă acelaşi număr de ordine. Candidaţii aflaţi în sală vor declara, sub semnătură, situaţiile menţionate mai sus.
2.2. Candidaţii sunt aşezaţi în sală în aşa fel încât să rămână cel puţin un loc liber între 2 candidaţi, respectând distanţa de minimum 1 metru.
2.3. În prezenţa tuturor candidaţilor, şefii de sală citesc instrucţiunile privind modul de desfăşurare a concursului.
III. Obligații generale
3.1. În sala de concurs nu se fumează şi nu se consumă alcool .
3.2. În timpul concursului candidaţii nu au voie să consulte niciun fel de materiale, să discute cu ceilalţi candidaţi, să copieze sau să aibă asupra lor aparatură electronică de comunicare. Materialele documentare sunt depozitate într-un loc din sală unde candidaţii nu au acces până la terminarea concursului. Tot aici se vor depozita şi telefoanele mobile sau alte dispozitive electronice de comunicare, ce vor fi închise pe toată durata probei de concurs.
3.3. Candidaţii îşi vor strânge părul astfel încât urechile să fie vizibile, iar cei ce poartă proteze auditive sunt rugaţi să le scoată pe perioada celor 4 ore de concurs, pentru a se evita suspiciunea de transmitere a informaţiilor prin radiorecepţie. Candidatele care din motive obiective (medicale, culturale etc.) poartă capul acoperit vor fi însoţite de o supraveghetoare la grupul sanitar pentru a se confirma lipsa aparaturii de comunicare. În cazul unor suspiciuni justificate, din dispoziţia şefului de sală se poate solicita controlul candidaţilor respectivi.
3.4 Orice abatere (comunicare între candidaţi, copiere, păstrarea asupra candidatului în timpul concursului a oricărei aparaturi de transmisie, înşelăciune asupra identităţii) este considerată fraudă şi se sancţionează cu eliminarea din concurs.
3.5 Candidaţilor le este permis să păstreze pe perioada celor 4 ore de concurs o sticluţă cu cafea/apă/răcoritoare şi ciocolată/sandviciuri/biscuiţi numai cu ambalaj transparent, în cantităţi rezonabile şi numai pentru utilizare personală.
3.6 Candidaţii care tulbură liniştea în sala de concurs sau îi perturbă pe alţi candidaţi sunt avertizaţi de şeful de sală să îşi revizuiască atitudinea. În cazul în care nici după cel de- al doilea avertisment nu se liniştesc, sunt somaţi să părăsească sala de concurs. În acest caz se întocmeşte un proces-verbal semnat de şeful de sală şi supraveghetorii din sala respectivă, iar cel în cauză predă grila de răspuns şi caietul cu întrebări şi părăseşte sala de concurs.
IV. Distribuirea grilelor
4.1. Începând cu ora 9,00, cele patru tipuri de grile de răspuns (A,B,C,D) împreuna cu cariocile vor fi distribuite candidaţilor, astfel:
– rândul 1 A-B-A-B-A-B-etc
– rândul 2. C-D-C-D-C-D-etc
– rândul 3 B-A-B-A-B-A-etc
– rândul 4 D-C-D-C-D-C-etc
– incepând cu rândul 5 se repetă schema de mai sus.( rândul 5 = rândul 1, rândul 6 = rândul 2, etc).
4.2. Se va proceda la verificarea de către fiecare candidat a grilei, pentru a se identifica eventualele greşeli de tipărire, caz în care grila respectivă va fi înlocuită.
V. Completarea grilelor
5.1. După distribuirea grilelor, fiecare candidat va completa datele personale în spaţiul special de pe grilă, cu litere majuscule (cu carioca neagră, primită de la şeful de sală), astfel:
– numărul de concurs, ce corespunde numărului de ordine din lista cu candidati a sălii şi de pe autocolantul lipit pe bancă, cu respectarea marcării căsuţelor : unităţi, zeci, sute, mii;
– codul auto al judeţului unde candidatul şi-a depus dosarul (ex. : AB – pentru D.S.P.J. Alba; B – pentru Municipiul Bucureşti; MA – pentru locurile de ofiţeri-medici din reţeaua Ministerului Apărării Naţionale; MI – Ministerul Administratiei si Internelor; MJ- pentru candidații pentru locurile Administrației Naționale a Penitenciarelor, ME
– pentru candidaţii români de pretutindeni), cod ce se află înscris şi în listele de concurs, precum şi în lista cu candidati a sălii;
– numele, iniţiala tatălui, prenumele candidatului (unul sau mai multe), cu litere majuscule de tipar;
ATENȚIE NU SE SCRIE PRENUMELE TATĂLUI ÎNTREG, DOAR INIȚIALA!
Şeful de sală şi supraveghetorii verifică corectitudinea datelor înscrise, confruntându-le cu actul de identitate/pasaportul candidatului (care rămâne pe bancă toată durata concursului) şi cu numărul de concurs înscris pe autocolant pentru fiecare candidat.
Candidaţii poartă întreaga responsabilitate asupra datelor personale înscrise pe grilă.
Se atrage în mod special atenţia candidaţilor, ca atât răspunsurile considerate corecte, cât şi datele personale, se vor completa numai cu carioca neagră primită pentru concurs.
5.2. După completarea datelor personale în grile (sau în timpul concursului ) şeful de sală va aplica ştampila rotundă în spaţiul special desemnat în pagina a doua a grilei. La sfârşitul probei toate grilele pentru corectură trebuie să aibă ştampila aplicată.
5.3. Candidaţii vor citi cu atenţie instrucţiunile prezente în pagina a doua a grilei de concurs privind modul de completare corectă a elipselor, atrăgându-se atenţia că elipsele trebuie umplute în totalitate, conform modelului prezentat.
5.4. În caietul de concurs se precizează întrebările de tip complement simplu şi întrebările de tip complement multiplu.
5.5 Punctajul maxim care poate fi obţinut la o lucrare este de 950 puncte.
5.6 Nu există întrebări cu 5 răspunsuri corecte.
VI. Distribuirea caietelor și începerea probei
6.1. Sacii sigilaţi conţinând caietele cu întrebări vor fi aduşi la săli în jurul orei 9,30.
Integritatea acestor saci va fi constatată de şeful de sală şi de trei candidaţi din sala respectivă). La ora 10,00 se vor desigila sacii în toate sălile de concurs. Se vor împărţi apoi candidaţilor caietele cu întrebări, ţinându-se cont de tipul de grilă primit anterior. Din momentul în care a fost distribuit ultimul caiet începe măsurarea timpului de concurs, care este de 4 ore.
Şeful de sală va nota la loc vizibil şi va informa candidaţii asupra orei de începere şi a celei de terminare a concursului (fie prin scriere pe tablă, fie pe o hârtie ce va fi afişată).
6.2. Fiecare candidat va verifica caietul, fiind schimbate caietele cu greşeli de tipărire.6.3. Întreaga responsabilitate asupra corespondenţei între tipul de grilă şi cel al caietului cu întrebări revine candidatului, ele trebuind să aibă aceeaşi literă A, B, C sau D.
6.4. Candidaţii care nu sunt prezenţi în sală în momentul deschiderii sacilor coținând caietele cu întrebări nu mai au acces în sala de concurs.
VII. Alte informații
7.1. În timpul concursului candidaţii nu au voie să părăsească sala, cu excepţia celor ce au necesităţi fiziologice, situaţie care nu trebuie să depăşească 10 minute. In acest caz va fi însoţit de 2 supraveghetori. Lipsa din sală a candidatului nu-i prelungeşte acestuia timpul de concurs, peste ora finală afişată.
7.2. Candidaţii care renunţă la concurs şi anunţă acest lucru după distribuirea caietelor cu întrebări nu pot părăsi sala decât după 30 minute din momentul afişat pentru începerea concursului. Candidaţii care renunţă la concurs înainte şi după distribuirea caietelor de întrebări nu vor fi incluşi în cataloagele finale.
Candidaţii care părăsesc sala din orice motiv în primele trei ore de concurs nu primesc la ieşire caietele cu întrebări.
7.3. Nici un candidat care părăseşte sala nu mai are voie să reintre (cu excepţia celor care o părăsesc temporar sala din motive fiziologice).
7.4. În timpul celor patru ore de concurs, pentru orice nelămurire privind completarea grilei, candidatul va ridica mâna şi nu va apela cu voce tare. El va fi observat de un supraveghetor care îi va da lămurirea necesară.
7.5. Modul de completare a răspunsurilor pe grilă este înscris pe pagina a doua a acesteia. Nerespectarea recomandărilor poate duce la erori de citire (scanare). La răspuns marcat greşit nu se va folosi pastă albă corectoare, ci se va cere o nouă grilă.
În cazul completării greşite a grilei, fiecare candidat are dreptul sa schimbe o singura dată grila pentru răspunsuri. Întreaga responsabilitate asupra corespondenţei între tipul de grilă şi cel al caietului cu întrebări revine candidatului. Completarea noii grile nu prelungeşte timpul concursului pentru candidatul respectiv. Odată cu înmânarea noii grile candidatului care a solicitat-o, se anulează (prin scrierea cu majuscule „ANULAT” si bararea cu o linie a grilei, de către şeful de sală) grila iniţială (greşită), aceasta putând rămâne la dispoziţia candidatului pentru transcriere. Ulterior eventualei transcrieri, aceasta se predă sefului de sală.
VIII. Terminarea concursului și corectarea grilelor Rezidențiat 2025
8.1. Grilele de răspuns bune de corectat, se predau de către candidaţi, sub semnătură, şefului de sală. Grilele colectate vor fi depuse la catedră, numărate şi aşezate în ordinea crescătoare a numărului de ordine al candidaţilor din sala respectivă ( indiferent de tipul grilei A,B,C,D ).
8.2. În acest moment candidaţii care doresc pot părăsi sala pentru o pauza de 15 minute, timp în care grilele vor fi păzite de şeful sălii, supraveghetori şi 3 candidaţi prin rotaţie. După epuizarea celor 15 minute candidaţii reintră în sală şi îşi ocupă locurile de concurs. După aşezarea tuturor candidaţilor începe corectura grilelor în faţa candidaţilor.
8.3. Urmează desfacerea plicurilor sigilate în care au fost aduse grilele/stick-urile cu răspunsuri corecte, în prezenţa a 3 candidaţi care vor verifica integritatea acestora şi vor semna în procesul verbal al sălii.
8.4. Corectarea grilelor se face în mod electronic, în sala de concurs, în prezenţa autorului şi a încă 2 candidaţi, cu calitate de martor, din sala respectivă care vor semna pe grilă. Candidatul a cărui grilă este corectată este chemat la catedră şi asistă la marcarea pe grila sa a numărului de puncte obţinut. Rezultatul obţinut va fi scris cu carioca de culoare roşie de către şeful de sală în rubrica desemnată în pagina a doua a grilei, iar grila va fi semnată de autor, cei doi candidaţi martori şi de şeful de sală. În sălile cu două calculatoare, la un aparat în locul şefului de sală va semna primul supraveghetor de pe listă. După ce semnează, candidatul poate părăsi sala.
8.5. În cazul candidaţilor care absentează sau se retrag din concurs, la numărul de ordine respectiv se va scana o grilă goală (necompletată) care va da punctajul zero.
8.6. După anunţarea punctajului tuturor candidaţilor din sala respectivă, şeful de sală, în prezenţa a 3 candidaţi ambalează şi sigilează plicul cu grilele corectate şi memory-stick, care a fost codificată informatic. Coletele vor fi puse în saci şi sigilate în prezenţa celor 3 candidaţi.
8.7. Sacii vor fi transportaţi la sediul Comisiei Locale de concurs. Camerele unde se vor depozita sacii vor fi sigilate de preşedintele Comisiei Locale de concurs.
8.8.1. Eventualele contestaţii privind răspunsurile corecte sunt depuse de candidaţi până la data de 17 noiembrie 2025, ora 16.00. Contestaţiile se depun la sediul comisiei locale de concurs anunţat pe site-ul universităţii de medicină şi farmacie unde a fost susţinut concursul, numai prin poştă electronică. Nu se pot depune contestaţii privind corectarea manuală a grilelor de concurs. Contestaţiile depuse după expirarea termenului mai sus menţionat sau adresate altor instituţii nu se iau în considerare.
8.8.2 Comisia locală de concurs centralizează contestaţiile depuse şi le înaintează comisiei centrale de rezidenţiat în termen de două ore de la expirarea termenului de depunere. Comisia centrală de rezidenţiat analizează şi comunică răspunsurile corecte rămase definitive, în termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. Comunicarea grilei corecte rămase definitivă se face prin publicarea pe site-ul rezidentiat.ms.ro, pe paginile de internet ale universităţilor de medicină şi farmacie şi prin afişarea la sediul comisiei locale de concurs şi constituie răspuns la contestaţiile primite.
8.8.3 În urma analizării contestaţiilor şi stabilirii grilei corecte rămase definitivă, punctajele comunicate în săli pot suferi modificări.
8.8.4. Dacă în urma contestării întrebărilor comisia apreciază că există întrebări care prezintă vicii de formulare, aceste întrebări sunt anulate (hotărârea luată urmând a fi consemnată într-un proces-verbal semnat de toţi responsabilii grupurilor de lucru). Anularea întrebărilor duce la anularea punctelor acordate la întrebările respective pentru toţi candidaţii.
IX. Lămuriri asupra modului de corectură și punctare
9.1. Grila candidatului va fi corectată în funcţie de o grilă ideal rezolvată, completată de către comisia care a formulat întrebările de concurs şi care este adusă în sală în plic sigilat la terminarea concursului, înainte de începerea corecturii. Aceasta este prima grilă citită de scanner.
9.2. Caietele de concurs au un număr de 200 întrebări pentru fiecare domeniu. Toate întrebările de concurs sunt elaborate de comisiile de specialişti stabilite de preşedintele Comisiei Comune Centrale şi sunt diferite de cele deja publicate.
9.3. Cele 200 de întrebări de concurs sunt de două tipuri, astfel:
a) 25% din total sunt întrebări tip complement simplu, cu un singur răspuns corect posibil din 5; se notează fiecare întrebare cu răspuns corect cu 4 puncte; dacă la aceste întrebări candidaţii marchează mai mult sau mai puţin de un răspuns corect, întrebarea se anulează (punctaj 0);b) 75% din total sunt întrebări tip complement multiplu cu 2 – 4 răspunsuri corecte, fiecare întrebare cu răspunsuri corecte este notată cu 5 puncte; dacă la aceste întrebări candidatul marchează mai puţin de 2 sau mai mult de 4 răspunsuri, întrebarea se anulează (punctaj 0).
În caietul de concurs se precizează întrebările de tip complement simplu şi întrebările de tip complement multiplu.
Exemplu de punctare:
A B C D E = întrebare cu două răspunsuri corecte A şi C
– În cazul în care marchează corect A şi C, primeşte 5 puncte, astfel:
A B C D E
x x
1 1 1 1 1 = 5 puncte;
– În cazul în care marchează A şi B, primeşte 3 puncte, astfel:
A B C D E
x x
1 0 0 1 1 = 3 puncte.
9.4. Departajarea candidaţilor cu punctaje egale se face pe baza punctajului ponderat, care reprezintă calculul statistic în funcţie de răspunsurile corecte date de toţi candidaţii la întrebarea considerată a avea gradul de dificultate cel mai mare.
9.5. Departajarea candidaţilor care au obţinut punctajul maxim posibil se face prin susţinerea unei probe suplimentare de departajare. Această probă constă din 100 de întrebări, din tematica şi bibliografia aprobate, de tip complement multiplu, alcătuite cu 24 ore înainte de susţinerea probei, într-un sediu securizat. Această probă va avea loc în ziua de sâmbătă, 22 noiembrie 2025, în centrul universitar Bucureşti. Corectura se face în mod electronic în sala de concurs, în prezenţa candidaţilor. Rezultatele vor fi folosite pentru alcătuirea unei ierarhizări a candidaţilor care au obţinut punctajul maxim posibil. Candidaţii care nu se prezintă la proba de departajare vor figura în clasificare în ordine alfabetică, după ierarhizarea candidaţilor care au susţinut proba de departajare.
Pentru susţinerea probei de departajare nu se percepe taxă.
X. Clasificarea candidaților Rezidențiat 2025
10.1. Prelucrarea rezultatelor stabilite în urma aplicării grilei corecte rămasă definitivă se va face de către o comisie de specialişti propuşi de comisia locală de rezidenţiat. Membrii acestei comisii nu au voie să introducă sau să scoată din sala respectivă nici un fel de material. In sala respectivă nu vor avea acces decât persoanele care formează comisia menţionată.
10.2. Înainte de alcătuirea clasificărilor, comisia desemnată la punctul 10.1, va proceda la desfacerea sacilor şi verificarea conţinutului fiecărui colet, semnalând eventualele neconcordanţe.
10.3 Clasificarea pe domenii rezultă prin unificarea electronică a rezultatelor din toate centrele universitare în care s-a desfăşurat concursul, stabilite în urma aplicării grilei corecte rămase definitivă. Clasificarea este naţională şi se face pentru fiecare domeniu pentru care a fost organizat concursul.
10.4 Clasificările prevăzute la alin. (1) se vor afişa simultan pe site-ul rezidentiat.ms.ro şi pe paginile de internet ale celor 6 universităţi de medicină şi farmacie.
XI. Alegerea posturilor și a locurilor pe specialități și a centrului de pregătire Rezidențiat 2025
11. Data afişării clasificărilor pe domenii este anunţată în timp util prin mass-media şi pe paginile de internet ale universităţilor de medicină şi farmacie şi pe site-ul rezidentiat.ms.ro.
11.1. Alegerea unui loc sau post este condiţionată de obţinerea unui punctaj minim de promovare de 60% din punctajul maxim realizat la nivel naţional pentru cele 200 de întrebări pentru fiecare domeniu.
11.2 Alegerea locurilor/posturilor în specialitate şi a centrelor de pregătire se face prin teleconferinţă, pe baza punctajului şi a clasificărilor anunţate, în 3 zile consecutive, stabilite de comun acord între Ministerul Sănătăţii şi instituţiile de învăţământ superior cu profil medical acreditate, în intervalul orar 9.00 – 21.00. Candidaţii se vor putea prezenta în unul dintre centrele universitare: Arad, Braşov, Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Galaţi, Iaşi, Oradea, Sibiu, Târgu Mureş sau Timişoara. Dacă repartiţia nu se finalizează în prima zi, respectiv în cea de-a doua sau în cea de-a treia zi, va continua în ziua următoare în acelaşi interval orar sau, după caz, până la epuizarea locurilor/posturilor publicate la concurs sau a candidaţilor care au dreptul de a alege un loc/post. Locurile şi posturile rămase disponibile se vor afişa pe pagina de internet la sfârşitul fiecărei zile de repartiţie.
11.3 Lucrările privind alegerea locurilor/posturilor publicate la concurs vor fi coordonate de preşedintele comisiei centrale de rezidenţiat. La sediul comisiei centrale de rezidenţiat se va institui o comisie tehnică care va ţine evidenţa locurilor/posturilor alese.
11.4 La nivelul fiecărui centru universitar din cele nominalizate se vor instituii comisii de alegere formate din reprezentanţi ai direcţiei de sănătate publică din judeţul respectiv sau, după caz, ai Direcţiei de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti şi ai instituţiilor de învăţământ superior cu profil medical în cauză. Comisiile vor fi formate din minimum 6 – 8 membri.
Preşedintele comisiei locale de alegere este desemnat de comisia locală de rezidenţiat, iar vicepreşedinte este directorul executiv al direcţiei de sănătate publică sau înlocuitorul legal al acestuia.
11.4.1 Candidaţii sau împuterniciţii acestora care nu sunt prezenţi la data, ora şi locul fixate pentru alegerea postului ori a locului în specialitate şi a centrului de pregătire pierd drepturile conferite de concurs.
11.4.2. Candidaţii care deţin un titlu de specialist şi aleg loc/post au obligaţia ca în termen de 15 zile de la data încheierii contractului individual de muncă pe durată determinată sau nedeterminată, după caz, să depună la Ministerul Sănătăţii angajamentul de plată pentru cea de-a doua specialitate.
11.4.3 Plata taxei se face în lei, anual, în două tranşe semestriale egale, în termen de maximum 60 de zile calendaristice de la începutul semestrului. Neplata taxei în condiţiile stipulate în angajamentul de plată atrage excluderea definitivă din programul de pregătire.
11.4.4 Candidaţii prevăzuţi la punctul l precedent nu pot alege loc/post în specialitatea în care sunt deja confirmaţi prin ordin al ministrului sănătăţii.
11.4.5. Candidaţii care la concursul de rezidenţiat pentru domeniul medicină obţin punctajul necesar pentru a opta pentru specialitatea „Chirurgie orală şi maxilo-facială” trebuie să deţină la momentul alegerii locului/postului de rezident atât diploma de licenţă de doctor-medic, cât şi diploma de licenţă de medic dentist/doctor-medic stomatolog.
11.4.6.Candidaţii care obţin punctajul minim prevăzut la pct.11.1 şi renunţă la alegerea unui loc sau post, precum şi cei care se clasează în afara numărului de locuri/posturi publicate la concurs sunt declaraţi respinşi.
11.4.7. Locurile şi posturile rămase neocupate în urma finalizării alegerilor vor putea fi ocupate numai în condițiile stabilite de OG nr.18/2009 privind organizarea și finanțarea rezidențiatului cu modificările și completările ulterioare.”
1 comment
10000 de suflete pe 300 de posturi !!
pentru ce școlarizați atâta amar de doctori ??
in 89 erau 2000 de absolvenți la rezidențiat cumulat cu anul anterior în are nu se dăduse acest ex. deci ieșeau 1000 de medici /an. și era nevoie de ei, toți se încadrai în câmpul muncii , mergeau în comune că medici de țara etc.
acuma scoateti de 10 ori mai multi medici și angajați de trei ori mai puțin decât în 89.
buna treabă , rea tocmeală!