Rezultatele elevilor la evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a 2025 vor fi sub formă de punctaje, potrivit unui proiect al Ministerului Educației. La solicitarea scrisă a elevului, punctajele se pot echivala în note sau calificative și pot fi trecute în catalog

2.967 de vizualizări
testarea la Matematică
Foto: Freepik.com
Din anul școlar 2024-2025, rezultatele elevilor la evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor fi sub formă de punctaje în loc de coduri, potrivit unui proiect pus în consultare publică de Ministerul Educației. Este vorba despre proiectul de ordin privind aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a evaluărilor naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a în anul școlar 2024 – 2025.
  • La începutul lunii iulie, ministra Educației, Ligia Deca, a anunțat că de anul școlar viitor elevii ar putea primi punctaje în loc de coduri la Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Măsura – ca „să poată fi traduse mai ușor în progresul elevului”, spunea oficialul.

La solicitarea scrisă a elevului, punctajele se pot echivala în note sau calificative și pot fi trecute în catalog, după cum se arată în proiect:

Art. 28 – „(1) Rezultatele individuale obţinute la EN-2025 nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative / note și pot fi trecute în catalog. Rezultatele sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin:

a) elaborarea planurilor individualizate de învăţare;

b) informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.”

Rezultatele la evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a sunt consemnate în portofoliul educațional al elevului, după cum se arată în proiect

Art. 38 – „Rezultatele evaluărilor de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a sunt utilizate pentru elaborarea planurilor individualizate de învățare ale elevilor și sunt trecute în portofoliul educațional al elevului.”

O altă noutate se referă la faptul că decizia privind elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului se ia coroborând rezultatele la evaluarea națională 2025 cu datele şi observaţiile înregistrate de-a lungul parcursului educaţional al elevului.

Art. 28 – „(3) Decizia privind elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului se ia coroborând rezultatele la EN-2025 cu datele şi observaţiile înregistrate de-a lungul parcursului educaţional al elevului.

(4) Planurile individualizate de învăţare ale elevilor sunt comunicate părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevilor.

(5) Comisia de organizare şi de administrare a EN-2025 din unitatea de învăţământ urmăreşte procesul de informare a elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali, în condiţii de confidenţialitate.

(6)Accesul la documente şi la informaţiile transmise se limitează la corpul profesoral implicat în procesul educațional, la elev şi la familia acestuia.

(7) După informarea părinţilor/reprezentanţilor legali, se întocmeşte un proces-verbal, în care aceştia semnează pentru luarea la cunoştinţă a informaţiilor referitoare la rezultatele elevului la EN-2025 şi, la măsurile prevăzute în planul individualizat de învăţare.

(8) Valorificarea rezultatelor EN-2025 la nivelul unității de învățământ și planurile de acțiune pentru remediere / menținere / dezvoltare / accelerare, după caz sunt monitorizate de către Comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a EN-2025.”

Conform proiectului, în termen de 5 zile după ce au fost evaluate testele, comisia de organizare și administrare din fiecare școală va face un raport în care sunt analizate rezultatele înregistrate care fundamentează planul de acțiune pentru remediere/menținere/dezvoltare/accelerare, după caz:

Art. 29 – „În termen de 5 zile de la finalizarea evaluării testelor din cadrul EN-2025, comisia de organizare şi de administrare a EN-2025 din unitatea de învăţământ elaborează un raport al unității de învățământ, în care sunt analizate rezultatele înregistrate care fundamentează planul de acțiune pentru remediere/menținere/dezvoltare/accelerare, după caz.

Art. 30 – (1) În termen de 7 zile de la finalizarea încărcării datelor în aplicația dedicată, comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti elaborează raportul inspectoratului şcolar / ISMB, în care sunt centralizate rezultatele și planurile de acțiune pentru remediere / menținere / dezvoltare / accelerare de la nivelul unităților de învățământ aflate în subordine.

(2) După finalizarea EN-2025, inspectoratele şcolare comunică măsurile educaționale necesar a fi luate la nivelul județului/al municipiului Bucureşti în vederea remedierii, menținerii, dezvoltării, accelerării rezultatelor învăţării.”

Proiectul poate fi consultat mai jos:

Citește și:
Elevii ar putea primi punctaje în loc de coduri și la Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a, în 2025, anunță Ligia Deca: Să poată fi traduse mai ușor în progresul elevului / Ministra ia în calcul corectarea digitalizată și pentru acestea


1 comment
  1. Iată încă o dovadă a incompetenței echipei din Minister.

    A fost nevoie de peste un deceniu să facă feedback.
    De peste 10 ani profesorii au solicitat acest lucru și au insistat să fie evaluate cu note. Obligatoriu trecute in catalog. Doar așa vor fi tratate cu seriozitate maximă. De toti (profesori, elevi, părinți)

    Cum ar trebui si la simulările de evaluare si BAC.

    Dar nu e nimic. Cine mai rezistă 10 ani poate va prinde momentul in care se va întâmpla si asta.

    Oricum in stilul românesc după ce Deca va fi debarcată (sic) va urma un ministru mult mai incompetent.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca va relua cursurile în format clasic, cu prezență fizică, din 28 martie, a decis Senatul Universității / Dacă acest sistem online a fost bun doi ani pentru a susține diplome ale universităților românești, nu poate să fie atât de catastrofic – chiar nu putem spune asta! – să îl mai aplicăm câteva, puține luni din semestrul II, spune rectorul UBB, prof. univ. dr. Daniel David

Decizia Consiliului de administrație a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca prin care studenții revin la cursurile cu prezență fizică pe 28 martie, a fost aprobată azi de Senatul Universității, iar până atunci…
Vezi articolul

Măsuri de sprijin pentru copiii din medii dezavantajate să fie introduse în legea Educației, solicită World Vision România / 85% dintre copiii familiilor cu educație slabă au lipsuri materiale – Eurostat

„Prin noua Lege a Învățământului, sprijinită de o finanțare adecvată, trebuie implementate prioritar măsuri de sprijin pentru copiii din mediile dezavantajate precum programe de tip școală după școală și ore…
Vezi articolul

Standardele reduse pentru obținerea titlurilor didactice în Drept și restricțiile mai slabe pentru prevenirea conflictului de interese în cazul atestatului de abilitare – confirmate prin decizie definitivă a Înaltei Curți / Hotărârea vine în momentul în care Ministerul Educației pregătește noi norme în aceste domenii

O decizie de acum doi ani a instanței, ce elimina o parte dintre standardele minimale pentru conferirea titlurilor didactice în domeniul Dreptului și înlătura o măsură de prevenire a conflictului…
Vezi articolul