Rezultatele elevilor la testele școlare sunt mai slabe cu cât țara este mai coruptă, potrivit Monitorului Fiscal 2019

1.112 vizualizări
SURSA: imf.org
Corupția deformează felul în care guvernele folosesc banii publici, potrivit celui mai recent raport al FMI, Monitorul Fiscal 2019. Specialiștii Fondului Monetar Internațional au comparat rezultatele legate de răspândirea corupției în statele analizate, cu cele ale testelor internaționale. Concluzia a fost că elevii din țările corupte au rezultate mai slabe, iar cu cât țara este mai coruptă, cu atât aceste rezultate ale elevilor sunt mai proaste.

Nici o țară nu este imună la corupție, potrivit analizei făcute de Fondul Monetar Internațional. Abuzul de funcții publice pentru câștiguri private înrăutățește însă încrederea oamenilor în guvern și instituții. Pe lângă asta. face ca politicile publice să fie mai puțin eficiente și corecte și să ducă masiv banii contribuabililor în afara școlilor, drumurilor și spitalelor, adică în cu totul altă parte față de nevoile reale ale societății, ale comunităților.

Puteți descărca Raportul FMI aici.

În timp ce banii pierduți înseamnă sume foarte mari, cresc și costurile lucrărilor în general în țările corupte. Adică țara respectivă devine mult mai riscantă, iar efectul de domino o face din ce în ce mai scumpă, totul devine din ce în ce mai costisitor, corupția erodează capacitatea guvernului de a contribui la creșterea economiei într-un mod care oamenii să rămână cu ceva bun și să se simtă și pentru ei aceste eforturi.

După ce s-au uitat atent la peste 180 de țări, experții FMI au descoperit că în general țările corupte colectează mai puține taxe, deoarece oamenii plătesc mită pentru a le evita, inclusiv prin lacune fiscale concepute fie în schimbul mitei, fie pentru a provoca mita, potrivit experților. De asemenea, atunci când contribuabilii consideră că guvernele lor sunt corupte, este mult mai probabil ca ei să evite plata impozitelor.

Per ansamblu, guvernele cel mai puțin corupte colectează mai mult cu 4% din PIB în veniturile fiscale decât țările la același nivel de dezvoltare economică, dar cu un nivel de corupție mai ridicat.

Țările mai puțin corupte alocă o pondere mai mare din resursele bugetare către cheltuielile sociale, de exemplu În rândul țărilor cu venituri reduse, de pildă, se observă că bugetul alocat învățământului și sănătății este cu o treime mai mic în țările puternic corupte. În plus, țările mai corupte plătesc în plus pentru clădiri și spitale, iar scorurile elevilor la testele internaționale sunt mai mici, cu cât ara este mai coruptă, potrivit raportului FMI.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DESCARCĂ Model de evaluare inițială Chimie clasa a XII-a, glosare de termeni și concepte, fișe de lucru și de evaluare experimentală și propuneri de planificare calendaristică pentru toate profilurile și specializările – reperele metodologice 2024-2025

Noile repere metodologice pentru clasa a XII-a pentru disciplina Chimie includ un model de evaluare inițială, propuneri de planificări calendaristice și glosare de termeni și concepte pentru capitolele principale, însoțite…
Vezi articolul

Geografia Uniunii Europene în clasa a XII-a și Geografia României în clasa a XI-a, propunerile filialei Timiș a Societății de Geografie pentru prezența obligatorie a disciplinei în trunchiul comun la liceu

Geografia, ca și Istoria, Limba Română, Matematica și limbile străine, nu trebuie să lipsească din trunchiul comun al învățământului liceal, la toate nivelurile, de la clasa a IX-a până la…
Vezi articolul

Un elev din județul Suceava care a intrat la liceu cu 5 la Matematică a obținut nota 9,90 la Bacalaureat 2024: Am reușit cu ajutorul profesorilor, m-am pregătit permanent. De ce nu am făcut-o și înainte? Nu știu. Aveam altă idee despre școală

Un elev al Colegiului „Vasile Lovinescu” Fălticeni, admis cu nota 5 la Matematica la liceu, a reușit sa obțină 9,90 la Matematică, la Bacalaureat 2024. „Am reușit cu ajutorul profesorilor,…
Vezi articolul

Ministerul Educației a ales proiectul câștigător în apelul pentru formarea profesioniștilor din educația timpurie, de 14 milioane de euro / Câți educatori vor fi formați și ce vor învăța

Ministerul Educației a ales proiectul câștigător în apelul „Formarea profesioniștilor din educația timpurie”. Asociația „Centrul Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională” va primi 14 milioane de euro pentru…
Vezi articolul

Daniel David: Ne întrebăm de ce marile universități istorice din țară – București, Babeș-Bolyai din Cluj, Cuza – de ce nu sunt în top 500, în top 600? Unde sunt? Nu sunt performante? / România are rezultate de top, dar nu prin universități, ci prin mediul academic, trebuie să încurajăm concentrările academice

Universitățile din România sunt încă tributare reformei comuniste din 1948, a declarat ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, care atrage atenția că structura sistemului de învățământ superior trebuie regândită profund…
Vezi articolul