Rezultatele elevilor la testele școlare sunt mai slabe cu cât țara este mai coruptă, potrivit Monitorului Fiscal 2019

1.112 vizualizări
SURSA: imf.org
Corupția deformează felul în care guvernele folosesc banii publici, potrivit celui mai recent raport al FMI, Monitorul Fiscal 2019. Specialiștii Fondului Monetar Internațional au comparat rezultatele legate de răspândirea corupției în statele analizate, cu cele ale testelor internaționale. Concluzia a fost că elevii din țările corupte au rezultate mai slabe, iar cu cât țara este mai coruptă, cu atât aceste rezultate ale elevilor sunt mai proaste.

Nici o țară nu este imună la corupție, potrivit analizei făcute de Fondul Monetar Internațional. Abuzul de funcții publice pentru câștiguri private înrăutățește însă încrederea oamenilor în guvern și instituții. Pe lângă asta. face ca politicile publice să fie mai puțin eficiente și corecte și să ducă masiv banii contribuabililor în afara școlilor, drumurilor și spitalelor, adică în cu totul altă parte față de nevoile reale ale societății, ale comunităților.

Puteți descărca Raportul FMI aici.

În timp ce banii pierduți înseamnă sume foarte mari, cresc și costurile lucrărilor în general în țările corupte. Adică țara respectivă devine mult mai riscantă, iar efectul de domino o face din ce în ce mai scumpă, totul devine din ce în ce mai costisitor, corupția erodează capacitatea guvernului de a contribui la creșterea economiei într-un mod care oamenii să rămână cu ceva bun și să se simtă și pentru ei aceste eforturi.

După ce s-au uitat atent la peste 180 de țări, experții FMI au descoperit că în general țările corupte colectează mai puține taxe, deoarece oamenii plătesc mită pentru a le evita, inclusiv prin lacune fiscale concepute fie în schimbul mitei, fie pentru a provoca mita, potrivit experților. De asemenea, atunci când contribuabilii consideră că guvernele lor sunt corupte, este mult mai probabil ca ei să evite plata impozitelor.

Per ansamblu, guvernele cel mai puțin corupte colectează mai mult cu 4% din PIB în veniturile fiscale decât țările la același nivel de dezvoltare economică, dar cu un nivel de corupție mai ridicat.

Țările mai puțin corupte alocă o pondere mai mare din resursele bugetare către cheltuielile sociale, de exemplu În rândul țărilor cu venituri reduse, de pildă, se observă că bugetul alocat învățământului și sănătății este cu o treime mai mic în țările puternic corupte. În plus, țările mai corupte plătesc în plus pentru clădiri și spitale, iar scorurile elevilor la testele internaționale sunt mai mici, cu cât ara este mai coruptă, potrivit raportului FMI.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul Radu Gologan: Profesorii au ajuns birocrați. Într-un an de zile s-a ajuns la niște chestii îngrozitoare – nici nu vă închipuiți câtă birocrație e în sistemul de învățământ și nimeni nu vrea să o dea afară. De ce? Pentru că e un aparat imens în sistem care stă bine-mersi acolo

Profesorul Radu Gologan trage un semnal de alarmă: birocrația sufocă școala românească. Într-o declarație la Metropola TV. Profesorul Gologan a vorbit despre cum profesorii au fost transformați în birocrați și…
Vezi articolul

Scriitorul Radu Vancu, despre programa de Limba și literatura română: Nu există nici o competiție între contemporani și clasici pentru prezența în manuale: cei dintâi funcționează în favoarea celor din urmă / E infinit mai eficient să aduci elevii de a IX-a dinspre Cărtărescu spre Arghezi și Dosoftei

Radu Vancu, scriitor și profesor universitar în cadrul Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, a explicat că miza programei de Limba și literatura română nu este să evidențieze autorii clasici sau…
Vezi articolul

Noi discipline anunțate de Ligia Deca: „Istoria, robia și deportarea romilor”, opțională pentru elevii de gimnaziu și liceu, iar „Istoria Comunismului din România” se va studia obligatoriu la liceu

Elevii de gimnaziu și liceu vor putea alege ca disciplină opțională „Istoria, robia și deportarea romilor”, iar liceenii vor mai studia o nouă disciplină obligatorie: „Istoria Comunismului”, a spus Ligia…
Vezi articolul