Rezultatele învățării folosite în procesul de realizare a programelor de studii de către universități, concluzia dezbaterilor la un workshop CNRED / Microcertificările și necesitatea de a le dezvolta

102 vizualizări
Foto: Pixabay.com
Rezultatele învățării folosite în procesul de realizare a programelor de studii de către universități – a fost una dintre concluziile dezbaterilor la un workshop organizat de Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educației, potrivit unui comunicat de presă.

Workshopul a presupus și diseminarea rezultatelor proiectului QUATREC 2 („Compararea calificărilor pentru o recunoaștere echitabilă 2”).

Reprezentanți ai instituțiilor de învățământ superior, ai Ministerului Educației și ai Autorității Naționale pentru Calificări, precum și angajatori din România au dezbătut „rezultatele proiectului cu scopul de a facilita utilizarea rezultatelor învățării în evaluarea studiilor de către instituțiile de învățământ superior și pentru recunoașterea echitabilă de către angajatori. De asemenea, a fost prezentată și metodologia de utilizare a rezultatelor învățării și a recomandărilor privind formularea acestora”, potrivit sursei citate. 

Concluziile workshop-ului se pliază pe unul din elementele de bază din structura proiectului de lege a învățământului superior, lansat miercuri, 13 iulie, în consultare publică de Ministerul Educației. Mai exact, s-a subliniat necesitatea flexibilizării proceselor educaționale prin programe de formare continuă cu volume reduse de învățare, finalizate cu microcertificări care aparțin persoanei care le-a dobândit, putând fi partajate și fiind portabile. 

Astfel, programele de formare continuă pot avea volume reduse de învățare, vizând rezultate ale învățării corespunzătoare, care se finalizează cu o microcertificare. Rezultatele învățării sunt evaluate în baza unor standarde transparente și clar definite, vizează cunoștințe, aptitudini și competențe specifice care răspund unor nevoi ale societății, personale, culturale sau ale pieței muncii. Microcertificările pot fi utilizate în mod individual sau pot fi cumulate în vederea obținerii unui certificat corespunzător.

Ministerul Educației, prin Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor (CNRED), a devenit partener în proiectul european „Compararea calificărilor pentru o recunoaștere echitabilă 2 (QUATREC 2)”, finanțat prin programul Erasmus+, acțiunea 3, proiect destinat membrilor rețelei Centrelor naționale de recunoaștere ENIC/NARIC.  Coordonatorul acestui proiect este Centrul Național de Recunoaștere din Letonia. 

Proiectul a fost implementat începând cu luna iunie 2020 și se va încheia în luna septembrie 2022. În acest proiect participă șase centre ENIC/NARIC, respectiv centrele din Letonia, România, Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord, Bulgaria, Lituania și Armenia. 

Obiectivul proiectului „Compararea calificărilor pentru o recunoaștere echitabilă 2 (QUATREC 2)” este acela de a facilita utilizarea rezultatelor învățării în evaluarea diplomelor emise de instituțiile de învățământ superior pentru recunoașterea echitabilă de către angajatori. Un alt obiectiv al proiectului este acela de a elabora și pilota o metodologie pentru utilizarea rezultatelor învățării, în urma concluziilor și a recomandărilor din primul proiect. 

Informații suplimentare referitoare la proiectul Compararea calificărilor pentru o recunoaștere echitabilă 2 (QUATREC 2) pot fi consultate aici.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Remus Pricopie: Susținători AUR “au distribuit pliante” la SNSPA, în prima zi a noului an universitar, în care “îi îndeamnă pe studenți să renunțe la studiile universitare și să se înscrie” în partid / Rectorul acuză “un atac clasic de tip legionaro-fascist în spațiul academic”

“Luni, 2 octombrie 2023, la deschiderea noului an universitar, susținători ai partidului AUR au distribuit pliante, în curtea și în sediul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA), în…
Vezi articolul

REZIDENȚIAT 2021 Record de absolvenți de medicină înscriși – concurență de doi pe loc la concursul de anul acesta, care are loc duminică. Ministerul Sănătății a anunțat regulile de desfășurare

Concursul de intrare în Rezidențiat are un număr record de înscriși în acest an, peste 12.500, a anunțat Ministerul Sănătății vineri dimineață, într-un comunicat de presă. Este un număr „mai…
Vezi articolul
analiză bac

Facultățile au primit interdicție de a organiza examen suplimentar de limbă română la admitere, pentru minoritari. Ministerul Educației: Diploma de BAC atestă competențele lingvistice

Schimbare decizională radicală la Ministerul Educației: Universitățile nu mai pot organiza examene suplimentare de limbă română la admiterea la facultate special pentru candidații aparținând minorităților naționale. “Certificarea competențelor lingvistice de…
Vezi articolul
scoala online si accesul elevilor la ore

Ministerul Educației anunță măsuri pentru universitar: organizarea parțială on-line a examenelor de semestru, de an și de finalizare a studiilor / Universitățile vor verifica direct în SIIIR rezultatele la BAC, evitând prezența fizică a candidaților la facultate

Ministerul Educației anunță un set de “măsuri adoptate în sistemul universitar românesc, în contextul pandemiei COVID-19”. “Monica Anisie, ministrul educației și cercetării, alături de Consiliul Național al Rectorilor, Sindicatul Alma…
Vezi articolul