România își face Comitet pentru Inteligență Artificială, cu două consilii și grupuri de lucru tematice. Ministrul Burduja: Vizăm să conectăm specialiștii români din lume cu mediul de acasă

315 vizualizări
ChatGPT în școli
Foto: © Wrightstudio | Dreamstime.com
Guvernul a adoptat, vineri, un memorandum privind înființarea unui Comitet Român pentru Inteligență Artificială, prezentat de ministrul Cercetării, Sebastian Burduja, drept un “cadru-umbrelă care, practic, va concentra toate forțele din societate care doresc să gândească viitorul”. Forul urmează să includă două consilii – unul științifică și de etică, unul de educație în domeniu – precum și grupuri de lucru tematice. 

Potrivit memorandumului, Comitetul “va funcționa ca o entitate umbrelă pentru inițiativele de IA din România și va avea o guvernanță dinamică și flexibilă, coordonând organismele menționate mai jos, totodată facilitând un cadru formal de discuții și colaborare cu toate părțile interesate în IA. Va conlucra îndeaproape cu Comisia interinstituțională pentru elaborarea Strategiei României în domeniul IA. De asemenea, va servi ca un punct unitar de contact, diseminare și informare în ceea ce privește IA în România, colaborând îndeaproape cu instituțiile relevante din țara noastră, prin coordonarea consiliilor și grupurilor de lucru descrise mai jos, cât și prin organizarea de activități de informare privind beneficiile și riscurile IA, sesiuni de lucru alături de organizații private și societatea civilă ș.a.”.

Comitetul va include, pe lângă o serie de grupuri de lucru, două consilii – unul științific și de etică în domeniul IA și unul de educație în IA, în colaborare cu Ministerul Educației. 

În declarații de presă susținute vineri dimineață, ministrul Sebastian Burduja a spus că acest organism are drept scop, între altele, să pună în legătură specialiștii români în domeniu, activi în străinătate, cu mediul de afaceri, ținând cont că “România este, din păcate, printre ultimele țări europene care se gândește să facă o strategie națională de inteligență artificială”.

Sebastian Burduja:

  • “Înființarea Comitetului Român pentru Inteligență Artificială, un cadru-umbrelă care, practic, va concentra toate forțele din societate care doresc să gândească viitorul. Va include un consiliu științific și de etică în inteligență artificială, un consiliu de educație în inteligență artificială în colaborare cu Ministerul Educației și grupuri de lucru tematice. Totodată, demersul vizează și întărirea hub-ului român de inteligență artificială. Este un proiect predefinit, bugetat în viitorul Program Operațional Competitivitate. Și nu în ultimul rând vizăm să conectăm marii specialiști pe care România îi are în inteligență artificială, în machine learning, la marile universități, laboratoare de cercetare, companii din întreaga lume cu mediul academic de cercetare în inteligență artificială de acasă. Demersul va fi 100% deschis contribuțiilor societății civile, mediului academic, mediului privat, aliniind România la cele mai bune practici în domeniu. România este, din păcate, printre ultimele țări europene care se gândește să facă o strategie națională de inteligență artificială.”

Consiliile vor fi înființate, iar componența lor va fi stabilită prin ordin de ministru, a precizat Sebastian Burduja.

Foto: © Wrightstudio | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Desființarea învățământului simultan / Marinela Marc, ISJ Cluj: Sperăm că anul viitor, după ce scăpăm de toate rândurile de alegeri, vom putea poate să convingem primarii că au alte șanse copiii care învață în clasă de sine stătătoare

Marinela Marc, șefa Inspectoratului școlar Cluj, a spus că în școlile de la sate din județ, unde niciun elev nu a luat peste media 5 la Evaluarea Națională, elevii învață…
Vezi articolul

Recomandări pentru „turnurile de fildeș”: Micro-creditele să devină instrumente centrale pentru universități, dacă vor să se adapteze la tendințele europene și să ofere flexibilitate studenților – experți ai Universității din București

Micro-creditele ar trebui să devină puncte centrale pentru “macro-politici educaționale”, dacă universitățile românești doresc să țină pasul cu tendințele europene, afirmă un grup de experți ai Universității din București într-o…
Vezi articolul

Dezbaterea Educația digitală asimptomatică, organizată de Edupedu.ro – World Vision România

Care este eficiența educației digitale și a testărilor standardizate? Dragoș Iliescu, “creator” de subiecte pentru testări internaționale OECD, discută marți, LIVE de la 17:20, despre viitorul școlii digitale

Ce înseamnă învățământul digital și în ce formă s-ar putea regăsi el în anul școlar următor, alături de școala clasică, pentru a avea eficiență în învățare? Există evaluări școlare digitale…
Vezi articolul