Salvați Copiii România: Autoritățile centrale și locale să depună eforturi comune pentru ca „niciun copil să nu mai fie lăsat în afara școlii”

1.325 de vizualizări
Afis al campaniei Vreau la scoala – Salvati Copiii Romania
Organizația Salvați Copiii România face un apel la autorități – atât cele centrale, cât și cele locale, să depună eforturi comune pentru a identifica „cele mai bune soluții, ca niciun copil să nu mai fie lăsat în afara școlii”. ONG-ul, care a lansat o campanie prin care copiii își exprimă dorința să se întoarcă la școală, presează pentru o serie de măsuri cerute de copiii intervievați în studiile sale, măsuri ce vizează atât recuperarea cunoștințelor în perioada de vară, cât și acțiuni pentru la toamnă.

Un comunicat prin care este anunțată campania „Vreau la școală!”, lansată oficial în cadtrul Festivalului Internațional de Film Transilvania, o citează pe șefa organizației, Gabriela Alexandrescu, insistând pe nevoia de finanțare a educației, în contextul epidemiei:

  • “Este nevoie de asumarea angajamentului de creștere a finanțării educației, singura cale care permite implementarea de măsuri și planuri de recuperare la nivel național în ceea ce privește educația în contextul COVID-19.”

Salvați Copiii se adresează, astfel, Guvernului, Parlamentului și autorităților locale „pentru ca, prin eforturi conjugate, să fie identificate cele mai bune soluții, ca niciun copil să nu mai fie lăsat în afara școlii. Educația este cu adevărat o urgență și o prioritate națională atunci când toți copiii au acces real și egal la școală”.

Organizația reafirmă măsurile solicitate de copiii pe care i-a intervievat în studiile sale privind impactul Covid-19, copiii care își exprimă dorința să se întoarcă la școală, după perioada dificilă din primăvară:

  • crearea de inițiative pentru perioada verii, în totală conformitate cu protocoalele de sănătate, care vizează recuperarea competențelor cognitive și de socializare compromise din pricina absenței îndelungate de la școală;
  • asigurarea distribuirii de instrumente educaționale (tablete sau PC-uri) necesare învățării de la distanță tuturor elevilor care au nevoie și acordarea de sprijin individual în învățare;
  • planificarea intervențiilor inovatoare care să reorganizeze atât școlile cât și parcursurile de învățare în perspectiva următorului an școlar, ceea ce presupune pregătirea cadrelor didactice în susținerea lecțiilor online și garantarea materialelor personalizate și de suport de învățare pentru elevii aflați în situațiile cele mai dificile;
  • pregătirea tuturor școlilor, indiferent de localitate și de resursele autorităților locale, pentru a asigura condiții de siguranță medicală și monitorizarea aplicării regulilor sanitare și de distanțare socială, astfel încât toți copiii să învețe în condiții decente și sigure în școlile lor (repararea și renovarea spațiilor, grupuri sanitare în interiorul școlilor, apă curentă, canalizare, transport, spații pentru timp liber și activități sportive etc.).

Citește și:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Suntem într-o situație mai rea decât am fost vreodată” – decanul Facultății de Științe Politice a Universității din București, Cristian Preda, după manifestația pentru demisia ministrului Cîmpeanu, acuzat de plagiat / Elevii și profesorii „trebuie să-și ridice vocea, să-și formuleze nemulțumirea”

„De ani buni, suntem tratați cu dispreț, cu resurse puține și, de la o vreme, cu plagiatori. Este inadmisibil așa ceva”, a declarat, miercuri, pentru Edupedu.ro Cristian Preda, decanul Facultății…
Vezi articolul

EXCLUSIV Cum i-a convins Estonia pe profesori să digitalizeze școala în anii ’90. Fostul președinte Toomas Ilves: Dacă le place copiilor, părinților le e greu să spună că e ceva rău. Mai întâi au fost profesorii de Matematică, iar apoi a funcționat invidia

Estonia nu a început digitalizarea cu administrația publică, ci cu elevii din școli, aceasta a fost strategia aplicată încă din anii ’90, care s-a dovedit decisivă. Fostul președinte al Estoniei,…
Vezi articolul
vârsta de pensionare, cancelarie profesori

Primii profesori sancționați pentru că au refuzat să predea online: o învățătoare din Dâmbovița și-a „abandonat” elevii de pe 11 martie, iar un profesor din Vrancea a refuzat scenariul hibrid, spun inspectorii școlari

Primele cazuri de profesori sancționați pentru că au refuzat să predea online au fost înregistrate în județele Dâmbovița și Vrancea. „Doamna învățătoare, de când s-au suspendat cursurile, în martie, nu…
Vezi articolul